AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 En som bærer baby på 3 måneder framovervendt i en lite egnet sele (Baby Bjørn). Ville dere sagt noe? Selvfølgelig på en fin måte 😊 Anonymkode: 2c54b...9e3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Absolutt ikke! Barn er forskjellige. Jeg hadde et veldig våkent og nyskjerrig barn tidlig, og bar hn av og til fremovervendt. Ikke lenge av gangen, men noen minutter. Barnet elsket det! Du kan jo ikke vite om barnet har sittet sånn i 2 min eller 2 timer?! I det hele tatt synes jeg man skal holde seg for god til å belære eller kommentere andre foreldre - med mindre det er snakk om noe potensielt akutt farlig. (Teppe over vogn f.eks) Anonymkode: 510fe...1a0 9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke! Barn er forskjellige. Jeg hadde et veldig våkent og nyskjerrig barn tidlig, og bar hn av og til fremovervendt. Ikke lenge av gangen, men noen minutter. Barnet elsket det! Du kan jo ikke vite om barnet har sittet sånn i 2 min eller 2 timer?! I det hele tatt synes jeg man skal holde seg for god til å belære eller kommentere andre foreldre - med mindre det er snakk om noe potensielt akutt farlig. (Teppe over vogn f.eks) Anonymkode: 510fe...1a0 Babyen blir bært slik over lang tid. Det handler nok bare om uvitenhet, og da må det vel være greit å si ifra? Jeg hadde satt pris på å få vite om noe jeg gjorde ikke var anbefalt. Anonymkode: 2c54b...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Hadde sagt noe ja! Å bære så små framover handler sannsynligvis om kunnskapshull. Anonymkode: c76b5...193 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 Jeg bar mitt barn slik. Ikke ville hun bæres på andre måter og ikke ville hun ligge i vogn. Jeg måtte på butikken, jeg måtte til lege, jeg måtte levere i barnehage osv. Så enten var det bæring fremovervendt eller hyling. Hadde noen kommentert det hadde jeg bedt dem dra til helvete og med noen saftige gloser om å passe egne saker. Anonymkode: 1c89b...e82 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bar mitt barn slik. Ikke ville hun bæres på andre måter og ikke ville hun ligge i vogn. Jeg måtte på butikken, jeg måtte til lege, jeg måtte levere i barnehage osv. Så enten var det bæring fremovervendt eller hyling. Hadde noen kommentert det hadde jeg bedt dem dra til helvete og med noen saftige gloser om å passe egne saker. Anonymkode: 1c89b...e82 Her er det ikke noe slik. Det er rett og slett bare uvitenhet. Det blir gått lange turer med baby framovervendt. Om noen hadde kommentert det, kunne du ikke bare takket høflig og forklart hvorfor du gjorde som du gjorde? 🤷♀️ Anonymkode: 2c54b...9e3 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bar mitt barn slik. Ikke ville hun bæres på andre måter og ikke ville hun ligge i vogn. Jeg måtte på butikken, jeg måtte til lege, jeg måtte levere i barnehage osv. Så enten var det bæring fremovervendt eller hyling. Hadde noen kommentert det hadde jeg bedt dem dra til helvete og med noen saftige gloser om å passe egne saker. Anonymkode: 1c89b...e82 Men et barn under seks mnd? Det er da det er mest skadelig. Over 6 mnd er det greit litt. Anonymkode: c76b5...193 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Jeg er førstegangsfødende, og lurer bare på hvorfor man ikke skal bære fremover?🙂 jeg har ikke begynt å se så mye på bæreseler og sånt enda, og derfor ikke lest så mye om dette. Saklige svar, takk 😅 Anonymkode: ec2f8...e4b
spinnwild Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er førstegangsfødende, og lurer bare på hvorfor man ikke skal bære fremover?🙂 jeg har ikke begynt å se så mye på bæreseler og sånt enda, og derfor ikke lest så mye om dette. Saklige svar, takk 😅 Anonymkode: ec2f8...e4b Det blir feil stilling på ofte både hofter og rygg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 I tillegg blir det alt for mange inntrykk for en liten baby, de har ingen mulighet fir å se vekk når de henger forover. De kan heller ikke se mor og hvordan hun reagerer på ting. Anonymkode: b8472...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Det kommer veldig an på hvem det er. En søster eller nær venninne ville jeg ha sagt ifra til på en fin måte, men jeg ville ikke gått bort til en fremmed Anonymkode: b8472...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Jeg sier ingenting med mindre det er søsken eller nære venner. Da sier jeg at jeg ikke bærer baby slik selv fordi det kan være skadelig. Det er fælt å se bittesmå babyer henge i selen fremover endt, spesielt disse babybjørn-selene. Anonymkode: 3736a...9ff
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke noe slik. Det er rett og slett bare uvitenhet. Det blir gått lange turer med baby framovervendt. Om noen hadde kommentert det, kunne du ikke bare takket høflig og forklart hvorfor du gjorde som du gjorde? 🤷♀️ Anonymkode: 2c54b...9e3 Ingen har da forklaringsplikt for deg. Påpeker du alle som har baby i bæresele på fjelltur, sykkel og sparkesykkel også, de som sitter forovervendt i bil når de er under 4 eller ikke har på seg sykkelhjelm? Neivel, da klapper du godt igjen tenker jeg. Anonymkode: c62d3...37c 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 På 28.9.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev: Her er det ikke noe slik. Det er rett og slett bare uvitenhet. Det blir gått lange turer med baby framovervendt. Om noen hadde kommentert det, kunne du ikke bare takket høflig og forklart hvorfor du gjorde som du gjorde? 🤷♀️ Anonymkode: 2c54b...9e3 Nei, besserwissere som blander seg har ikke krav på noen forklaring og ikke vil jeg dele mitt privatliv med dem heller. Mitt barn er i dag en veltilpasset ung voksen uten fysiske plager fra bæring i babybjørn. Din innblanding her er like ønsket og hjelpsom som om du går bort til kjente og fremmede overvektige og forteller dem at det er lurt å spise mindre sjokolade for da blir de ikke så feite. Anonymkode: 1c89b...e82 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 På 28.9.2020 den 21.34, AnonymBruker skrev: Men et barn under seks mnd? Det er da det er mest skadelig. Over 6 mnd er det greit litt. Anonymkode: c76b5...193 Jada, hun var under seks måneder. Ingen skade skjedd. Sunn og frisk og uten «bærelyter». Tenke seg til. Anonymkode: 1c89b...e82 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, besserwissere som blander seg har ikke krav på noen forklaring og ikke vil jeg dele mitt privatliv med dem heller. Mitt barn er i dag en veltilpasset ung voksen uten fysiske plager fra bæring i babybjørn. Din innblanding her er like ønsket og hjelpsom som om du går bort til kjente og fremmede overvektige og forteller dem at det er lurt å spise mindre sjokolade for da blir de ikke så feite. Anonymkode: 1c89b...e82 Vet du, hun takket så mye for at jeg sa ifra 😊 Dette er min svigerinne og vi har et godt forhold. Hun sa, at hun ikke ante noe om bæring og hadde gått utifra at babyen var sterk nok i nakken og at det var greit. Hun vil nå bære innover noen måneder til. Så jeg er glad jeg sa ifra 😊 Anonymkode: 2c54b...9e3 1
Bokdamen Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 Fremoverbæring er tungt og uergonomisk, men ikke nødvendigvis skadelig. Vent til barnet er seks mnd, begrens periodene. Pass på at ungen ikke blir overstimulert, for den har ingen mulighet for å skjerme seg fra inntrykk. Gode venner og familie snakker man om dette med, andre er det vanskelig å gjøre noe med. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg blir det alt for mange inntrykk for en liten baby, de har ingen mulighet fir å se vekk når de henger forover. De kan heller ikke se mor og hvordan hun reagerer på ting. Anonymkode: b8472...ef1 Jeg ser flere påstå det, men det må da være veldig individuelt. Min søster bar fremmover mye, og hadde en veldig blid, rolig og harmonisk unge. Anonymkode: 37375...873 3
Bokdamen Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser flere påstå det, men det må da være veldig individuelt. Min søster bar fremmover mye, og hadde en veldig blid, rolig og harmonisk unge. Anonymkode: 37375...873 Barnet har ingen mulighet for å skjerme seg ved behov. Men barn reagerer ulikt på inntrykk og har ulikt behov for skjerming. Som med alt annet må man se an sin egen unge. Synes uansett det er et godt utgangspunkt å begrense lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå