Gå til innhold

Kan baby snu seg etter uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor stor sannsynlighet er det for at baby snur seg fra seteleie til hodeleie etter uke 36 når man er andregangs? 

Anonymkode: a84f2...a12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snudde seg 2 ganger etter uke 36, sete-hode-sete. Var førstegangs.

Vet ikke om det finnes statistikk på det akkurat, men det er jo fult mulig

Anonymkode: ce9ed...bad

Skrevet

Min snudde seg fra hodeleie (ikke festet) til seteleie 40+1 😅 Førstegangs her. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble sendt på vendingsforsøk i uke 38.

Anonymkode: dc451...1a6

Skrevet

Jeg vet heller ikke hva statistikken er. Men min første lå i sete hele veien (og snudde seg ikke). På samtale etter fødsel så nevnte legen at om nestemann også skulle legge seg i sete, så var det større sjanse for at vendingsforsøk lyktes eller at babyen snudde seg selv når man var flergangs, rett og slett fordi livmoren allerede har blitt tøyd ut en gang før og baby har litt bedre plass.

Anonymkode: 30aa8...431

Skrevet

Husker ikke helt uka, men det var på slutten da min mor hadde lillesøstra mi i magen, hun lå i seteleie. Hadde time for å forsøke å vende på sykehuset, men natta før snudde babyen seg i magen av seg selv, det var visst skikkelig ubehagelig sa mamma 😅 Det var baby nr. 4, og ho var ganske stor. (Ca 4500gram) Men hvor vanlig det er så sent aner jeg ikke. 

Anonymkode: bcf0b...46a

Skrevet

Førstemann snudde seg daglig frem til uke 37 🙈 en liten baby, men det var ikke særlig behagelig. Skjedde stort sett hver natt😂

Skrevet

Min snudde seg i uke 38 og han var en stor baby - 4,8kg når han kom to uker senere. Så det er mulig. Krysser fingrene for deg

Anonymkode: 1637c...138

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min snudde seg i uke 38 og han var en stor baby - 4,8kg når han kom to uker senere. Så det er mulig. Krysser fingrene for deg

Førstegangs👍🏻

Skrevet

Kommer nok an på. Min lå i tverrleie, og hun snudde seg aldri. 

Anonymkode: 199fd...0b3

Skrevet

I følge jordmoren, kan babyen snu seg helt frem til den blir født - også etter at fødselen er i gang. Spesielt vanlig da for flergangsfødende, siden hodet som regel ikke fester seg før fødselen hos dem. 

Anonymkode: 4858c...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...