AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Del Skrevet 28. september 2020 Hei. Har sagt opp en leilighet der det er 3 mnd oppsigelse. Jeg sa opp 1 juli. Husleien blir betalt forskuddvis den 20 hver måned. Men huseier vil ha nøklene 1 oktober, jeg trodde jeg kunne bo til 20 oktober i og med at husleien blir betalt forskuddsvis? Huseier har ikke funnet ny leietaker ennå. Men kan jeg be om å få refundert husleie fra 1-20 oktober hvis han vil ha nøkler nå? Jeg prøver å finne noen linker, men blir ikke stort klokere av det jeg leser. Anonymkode: 96d6d...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Del Skrevet 28. september 2020 Hvis du betaler forskuddsvis betaler du ikke noe 20. september. Men hvis du allerede har betalt ville jeg krevd pengene tilbake før du gir fra deg nøklene. Anonymkode: 81c9e...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. september 2020 #3 Del Skrevet 28. september 2020 Du sa opp 1. juli. Da hadde du alt betalt for juli den 20. juni? 1. måned av oppsigelsestiden er juli. 2. måned av oppsigelsestiden er august. 3. måned av oppsigelsestiden er september. 1. oktober skal du ikke bo der mer. Hvis du betalte for oktober den 20. september (uten at jeg forstår hvorfor du gjorde det siden den betalingen er utenfor din oppsigelsestid) skal du selvsagt ha igjen husleien for hele oktober. Nøkler og utvask leveres 30. september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Del Skrevet 28. september 2020 Hvis du sa opp første juli og har 3 mnd oppsigelsestid har du jo oppsigelsestid i juli, august og september. Da blir siste huseiere betalt 20. august (hvis det er da du betaler for september) også leverer du nøklene 30. september. Anonymkode: 03ac3...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Del Skrevet 28. september 2020 Ja, det kan du kreve. Du skal selvfølgelig ikke betale leie for en periode du ikke bor i leiligheten. Anonymkode: 25252...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Del Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Du sa opp 1. juli. Da hadde du alt betalt for juli den 20. juni? 1. måned av oppsigelsestiden er juli. 2. måned av oppsigelsestiden er august. 3. måned av oppsigelsestiden er september. 1. oktober skal du ikke bo der mer. Hvis du betalte for oktober den 20. september (uten at jeg forstår hvorfor du gjorde det siden den betalingen er utenfor din oppsigelsestid) skal du selvsagt ha igjen husleien for hele oktober. Nøkler og utvask leveres 30. september. Oppsigelsestiden løper fra den 1. i påfølgende måned, uansett når man velger å levere oppsigelse måneden før. Det vil si at 1. Måned er august. 2. Måned er september og 3. Måneden er oktober. Anonymkode: c3df1...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 28. september 2020 #7 Del Skrevet 28. september 2020 Kan det være at hun iflg kontrakten må si seg opp innen den siste i mnd og derfor var 1 dag for sent ute med oppsigelsen? Da blir isåfall regnestykket at hun kan bo der ut oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Del Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppsigelsestiden løper fra den 1. i påfølgende måned, uansett når man velger å levere oppsigelse måneden før. Det vil si at 1. Måned er august. 2. Måned er september og 3. Måneden er oktober. Anonymkode: c3df1...7f3 Med andre ord kan du bo der UT oktober og betaler siste leie 20. September. Anonymkode: c3df1...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Del Skrevet 28. september 2020 D Anonymkode: 4dfc4...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 28. september 2020 #10 Del Skrevet 28. september 2020 Det står i kontakten at leieforholdet løper fra 1.9.2010, og kan sies opp med 3 mnd oppsigelsestid. Oppsigelsestiden går til utløpet av en kalendermåned. -TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 28. september 2020 #11 Del Skrevet 28. september 2020 18 minutter siden, Blondie65 skrev: Du sa opp 1. juli. Da hadde du alt betalt for juli den 20. juni? 1. måned av oppsigelsestiden er juli. 2. måned av oppsigelsestiden er august. 3. måned av oppsigelsestiden er september. 1. oktober skal du ikke bo der mer. Hvis du betalte for oktober den 20. september (uten at jeg forstår hvorfor du gjorde det siden den betalingen er utenfor din oppsigelsestid) skal du selvsagt ha igjen husleien for hele oktober. Nøkler og utvask leveres 30. september. Ja, hadde betalt 20 juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. september 2020 #12 Del Skrevet 28. september 2020 50 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Ja, hadde betalt 20 juni. Hvis du sa opp 1. juli er det - som flere har påpekt, 1 dag for sent, og du må betale ut oktober. Da skal du også levere nøkkel 31. oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 28. september 2020 #13 Del Skrevet 28. september 2020 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvis du sa opp 1. juli er det - som flere har påpekt, 1 dag for sent, og du må betale ut oktober. Da skal du også levere nøkkel 31. oktober. Okei. Da har jeg god tid da. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #14 Del Skrevet 28. september 2020 Forskudd eller ikke har ingenting å si. Du betaler for oktober, uansett dato, og har da tilgang hele oktober. Spiller ingen rolle om du betaler 20.september eller 3.januar 1965. Dersom husier vil ha nøklene 1.oktober skal du ikke betale leie 20.september, for da betaler du ikke for oktober. Om du ikke har flyttet ut enda kan han ikke kreve nøkler før oktober er ferdig Anonymkode: 2ebff...e17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #15 Del Skrevet 28. september 2020 Huseier kan spørre om nøklene, men da skal du ha tilbake penger for de dagene du ikke har tilgang til boligen Anonymkode: 8daa9...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå