Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går andreåret på NHH og synes rett og slett medstudentene mine er rasshøl. Typ Oslo-vest, overfladiske, ekle, lite reflekterte, skikkelig teite personligheter. Jeg er reflektert, dyb, interessert i filosofi, bryr meg om miljø osv, mens andre i klassen virker helt blåst. 

Skal jeg bytte til et annet studie? Hvordan komme seg gjennom enda flere år med dette?

Anonymkode: 5e94d...7b0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du virker veldig reflektert og helt klart sosialt overlegen fra alle andre.

Anonymkode: 9cd44...ebd

• Liker 16
Skrevet

Du virker rimelig høy på deg selv? Bare du er verdt noe liksom. En hel klasse med andre ungdommer, men kun du er noe å ha iflg deg selv?
Studer hardt og bry deg om skolegangen, ikke bry deg så mye om de i klassen. Finn deg andre venner.

Sørg for å gjøre det godt på skolen.

Anonymkode: 441b7...038

• Liker 9
Skrevet

Til å si at du er reflektert så har du jammen en bra ovenfra og ned holdning på de som ikke er som deg. 

Anonymkode: fe9cf...721

• Liker 8
Skrevet

Synes det var helt fantastisk der. Inkluderende, og sosialt. 

Er ikke fra Oslo. Hadde en og annen venn fra Oslo. Men det store flertallet var jo ikke derfra. Og uavhengig av hvor alle var fra synes jeg vi hadde gode diskusjoner om fremtid, bærekraftighet, miljø, nyhetsbilde og politikk. 

Men det var jo virkelig et rart tidspunkt å ta opp dette. Alle studentene ble sendt "hjem" tidlig i Mars. Så er jo over 6 måneder siden sist du hadde kontakt med miljøet der ute, med mindre du deltok på den beryktede fadderuken der alle ble sendt hjem etter ca 5 dager. 

Så jeg mistenker at du virkelig aldri har hatt kontakt med miljøet, og bare er ute etter å spre fordommer og forakt. 

Anonymkode: fa020...517

• Liker 8
Skrevet

Ikke slutt...gjennom hele livet vil du møte på ulike mennesketyper. Hva skal du gjøre når du ikke takler kollegaer på jobb, eller pasienter/kunder/brukere/elever du ikke liker? Finn strategier for å klare dette.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bytte til et annet studie? Hvordan komme seg gjennom enda flere år med dette?

Det er forresten studium du vurderer å bytte. Studie er noe helt annet. Greit å vite når man først er student. 

Anonymkode: fa020...517

• Liker 5
Skrevet

Jeg er delvis enig i at det kan være at DU også er umoden og trenger å få dunket av deg noen skarpe kanter på veien mot voksenlivet. 

Men samtidig skjønner jeg hva du mener, og jeg holder muligheten åpen for at du KAN ha vært uheldig med klassemiljøet og/eller miljøet på kullet. 
Jeg gikk ett år på geo/petroleum før jeg skiftet retning, og jeg følte meg totalt fremmedgjort i det kullet. INGEN der var politisk interessert, samfunnsengasjert, litterært interesserte, etisk- eller filosofisk interesserte, eller viste noen form for interesse for noe av den typen tverrfaglig allmenndannelse jeg både da og nå anser som verdifullt. I tillegg var det en aldeles bedriten, sexistisk, locker-room-tone «gutta» imellom (og professorene imellom 🤦🏼‍♀️), og jeg fikk det hele så opp i halsen at jeg var helt nødt til å komme meg vekk derfra. Jeg hadde ikke tid til å vente på at hjernene deres skulle vokse ut; det var dom å være fanget i en Beavis & Butthead-boble. 

Hvis du virkelig ikke klarer å sameksistere med disse menneskene, så kom deg ut og finn deg noe som fenger. 

Anonymkode: b76da...dc8

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig i at det kan være at DU også er umoden og trenger å få dunket av deg noen skarpe kanter på veien mot voksenlivet. 

Men samtidig skjønner jeg hva du mener, og jeg holder muligheten åpen for at du KAN ha vært uheldig med klassemiljøet og/eller miljøet på kullet. 
Jeg gikk ett år på geo/petroleum før jeg skiftet retning, og jeg følte meg totalt fremmedgjort i det kullet. INGEN der var politisk interessert, samfunnsengasjert, litterært interesserte, etisk- eller filosofisk interesserte, eller viste noen form for interesse for noe av den typen tverrfaglig allmenndannelse jeg både da og nå anser som verdifullt. I tillegg var det en aldeles bedriten, sexistisk, locker-room-tone «gutta» imellom (og professorene imellom 🤦🏼‍♀️), og jeg fikk det hele så opp i halsen at jeg var helt nødt til å komme meg vekk derfra. Jeg hadde ikke tid til å vente på at hjernene deres skulle vokse ut; det var dom å være fanget i en Beavis & Butthead-boble. 

Hvis du virkelig ikke klarer å sameksistere med disse menneskene, så kom deg ut og finn deg noe som fenger. 

Anonymkode: b76da...dc8

Hvor studerte du? NTNU? 
Kan jo være det blir bedre i arbeidslivet men tviler.

Skrevet

Det er en stor skole. Du kan finne noen som ligner deg om du leter litt.

Anonymkode: 53a1f...c43

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går andreåret på NHH og synes rett og slett medstudentene mine er rasshøl. Typ Oslo-vest, overfladiske, ekle, lite reflekterte, skikkelig teite personligheter. Jeg er reflektert, dyb, interessert i filosofi, bryr meg om miljø osv, mens andre i klassen virker helt blåst. 

Heldigvis bor du ikke på Oslo Vest. Du skulle bare vist så ille det faktisk her - og du har faktisk rett!

Føler med deg.

Anonymkode: 93618...0c6

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du hører til på øvre blindern. 

Anonymkode: 097f5...081

• Liker 2
Skrevet

Om du synes studiet er bra så synes jeg ikke du skal slutte. Men kanskje du bør se deg litt rundt og ikke være så fordomsfull? Jeg gikk også på NHH og fant virkelig mange andre som var noe helt annet enn Oslo vest. Men da må du nesten gi andre en sjanse. 
Studiet gir mange valgmuligheter senere, jeg jobber på et sted hvor det jobber veldig mange ulike mennesker. Men om jeg skal være helt ærlig hadde jeg nok tatt et annet valg om jeg hadde valgt på nytt. Da hadde jeg valgt noe som innebar mer praktisk jobbing. 

Anonymkode: 74c96...685

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis bor du ikke på Oslo Vest. Du skulle bare vist så ille det faktisk her - og du har faktisk rett!

Føler med deg.

Anonymkode: 93618...0c6

Bor du på Oslo vest? Hvordan er det der? Hvorfor flytter du ikke?

Skrevet

Akkurat nå tror jeg halve Bergen er enig med deg. NHH-drittunger som fucker opp alle sitt liv fordi de MÅ feste. 

Anonymkode: 18ef5...964

Skrevet

Bytt til samfunnsøkonomi.

Anonymkode: 7e46e...76e

Skrevet

Du hater dem faktisk? Du som er så reflektert og intelligent? Og ALLE andre er det helt motsatte?? 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg sliter litt med å tro på at du faktisk er NHH-student. 

Anonymkode: 9ee82...38f

• Liker 1
Skrevet

Så fort man skryter av seg selv så kommer KG-krigerne 😂 

Fortsett studiene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...