AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Skrier dere sammendrag omkring viktige begreper? Finner relevante kilder utenom pensum? Eller tar dere oppgaven på sparket? 😊 Anonymkode: e8388...caa
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Tar oppgaven på sparket. Anonymkode: 5b436...9ee
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 De gangene jeg har hatt hjemmeeksamen har det vært langvarig eksamener (flere uker). Da har jeg tatt det på sparket, for da har jeg hatt tid til å finne flere kilder osv. Hvis jeg skulle hatt en kortvarig eksamen ville jeg skaffet meg en viss oversikt over kilder utenfor pensum på forhånd. Sammendrag ville jeg ikke sett noe poeng i. Anonymkode: e3999...aa5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Da vi hadde 48 timers sist gikk jeg over pensum for å merke ut steder i bøker som kan være greit å ha som kilde. Det lønnet seg veldig sånn at jeg slapp å bruke masse tid på å lete. Anonymkode: 1db99...ba6
Tibbie Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Jeg går gjennom tidligere eksamensoppgaver, skriver ned alle temaene som går igjen, og skriver så notater til meg selv om hvert av de temaene. Da sparer jeg masse tid på eksamen, siden mange av dem garantert dukker opp igjen. Det samme gjør jeg med hva som oftest har blitt tatt opp i forelesningene. Jeg tar aldri noe på sparket i en hjemmeeksamen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Jeg baserer meg kun på digitale notater underveis i semesteret, så når vi kommer til eksamen har jeg allerede disse og forelesers foiler digitalt tilgjengelig, og søkbare. Det gjør det effektivt å komme til et "greit nok" nivå til å stå på eksamen, og jeg kan på eksamen fokusere på å anvende teori på problemstilling - dvs hanke inn en god karakter. I tillegg prøver jeg å forutse potensielle problemstillinger/case, og sette opp en oversikt over hvordan jeg ville angrepet disse, hvilken teori som kunne vært relevant etc Anonymkode: 5a8e0...8e9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Jeg merker av viktige ting i bøkene så oppslag går fort. Har laget store tankekart jeg har klistret opp på veggen. Sørger for næringsrik og lettvint mat. Jeg er typen som kan bli litt 'digitalt stresset' så jeg har minnepenn til backup lagring + at jeg noen ganger vi løpet av dagen sender fila til egen gmail i tilfelle hjemmenettet (som egentlig er VELDIG stabilt...) kneler så jeg da kan sende fra tlf med mobildata. Anonymkode: 4a558...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Sjokolade Anonymkode: c695d...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Spørs hvor lang tid man har tilgjengelig, og hvor overkommelig andre eksamensoppgaver har sett ut iforhold til tiden. Men som oftest: ingenting. Forberedelsene skjer gjennom studeringen i semesteret. Gjør annet forefallende arbeid, slik at jeg slipper å tenke på det hvis eksamensoppgaven varer i flere dager. Handle, støvsuge, vaske klær og tar meg en runk eller tre, så er jeg good to go! Anonymkode: bfdf6...063 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Hadde to hjemmeeksamener før sommeren, og jeg forberedte meg velig ulikt. Den ene var vanskelig å forberede seg "riktig" til da store deler av eksamenen var skriving av journalnotater, og vi fikk ikke vite noe annet på forhånd enn "Dere får oppgaver innen ett fagområde, men det kan være hva som helst." Det var ikke noen vits i å pugge begreper da det er så mye, og det hjalp reint lite å pugge ortopedi om vi fikk psykiatri, liksom. Standard-parametere og basal anatomi satt jo godt fra før, så det ble bare til at jeg øvde på det tekniske. Altså å skrive etter diktat på en effektiv måte, og å slå opp i leksikon og Felleskatalogen raskt. Fem-timers eksamen, så det var litt tid til å kunne slå opp og småpirke. Den andre var medisinsk terminologi, så der var det bare å pugge bøyningsregler og begreper, og å øve på å slå opp i leksikon lynraskt. Eksamenen varte i én time, så ting måtte gå jævlig fort og smidig. Vil anbefale å forhøre seg om eksamensprogrammet har noen problemer med enkelte internett-leverandører. Programmet som ble brukt på med.term. fungerte ikke for de som hadde internett fra Telenor, og eksamensansvarlig glemte å dobbeltsjekke at ingen av oss hadde Telenor-nett før vi skulle starte. Jeg har det, så jeg måtte bruke 4G fra mobilen. Fikk heldigvis utvidet tid på grunn av det, men herregud for en stressende morgen det var. Anonymkode: 35017...f84
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 Når jeg hadde hjemmeeksamen, sørget jeg for å ha skummet store deler av pensum så jeg visste hvor jeg fant relevant informasjon. Ellers tok jeg det på sparket. Å lese nye artikler og bøker var det som tok lengst tid, så prøvde å unngå for stor jobb der. Anonymkode: f4ff9...14f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Tar det litt på sparket. Jeg leser selvfølgelig godt på forhånd, men i vår ble skoleeksamen på 5 timer kortet ned til 3 timer og jeg forventer det samme i høst også. Da er det umulig å se på notater eller tidligere oppgaver med tanke på tidspress Anonymkode: e1b11...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå