AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #21 Del Skrevet 21. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil aldri anbefale noen å ta en slik oprasjon. Hvis ikke det er fordi du ikke klarer å se. Jeg gjorde det etter en hodeskade. Det å gjøre dumme ting er en følge av skaden. Jeg klagde til klinikken, pga av dårlig informasjon før inngrepet og pga resultatet etter inngrepet. Jeg sendte også en klage til pasientskade-erstatningen. I Norge finnes deg ca 100 kiruger som jobber med slike inngrep. Leger har en ekstrem lojalitet til kollegaene sine. Så du kommer ingen veg med å klage. Han som vurderer skaden din hos pasientskade-erstatningen vet garantert hvem som har ødelagt deg. Så du kommer ingen veg med å klage. Det som tippet det hele for med i tillegg til traume var at klinikken tok kontakt med en advokat. Som sendte meg et brev med masse usakligheter og trusler. Jeg fikk aldri pengene tilbake eller følelsene av at de tok noe ansvar for det de hadde gjort. Klinikken kjente til hodeskaden min og de burde ha nok kunnskap til å nekte og operere meg før jeg var frisk. Kirugen jeg var hos, har nå byttet klinikk. Jeg håper at hun får mulighet til å lære mer slik at du ikke gjør dette igjen. Skadene etter oprasjonen: Det tok 1 år før jeg kunne lukke øynene. Kirugene hadde fjernet nesten 3 cm av hvert øyelokk. 1,5 år etter på har jeg fermdeles smerter i arrene fordi huden er så stram. Spesielt tøft er det på kalde dager. Da lugger det i arrene konstant. Jeg har blitt ekstremt lyssky og har fått renneøyen fordi jeg har for korte øyelokk. Utseende mitt er veldig forandret, jeg kjenner meg ikke igjen. Noe som er ekstremt tøft mentalt. Jeg går alltid med caps og solbriller. Jeg gruer meg til vinteren, fordi da er det mye vanskeligere å skjule seg. Jeg orket ikke å være sosial og jeg er nesten aldri uten bla folk. Skammen og selvhatet har gjort at jeg har mistet all selvfølelsen min. Fordi øyelokkene er så korte, kjenner jeg hvert blunk. Noe som gjør at det er vanskelig å glemme hvor dust jeg har vært og hvordan jeg ser ut i dag. Jeg legger ved et bilde til deg. Se på strekene og se hvor mye brynene har falt ned. Tenk deg godt om. Så mye som 30% blir ikke fornøyde etter kirurgiske inngrep. NB Bilde nr 1 er etter inngrepet. Anonymkode: 4b2a7...bc1 Tuller du? Sluttresultatet er jo superflott?! Her tror jeg hodet og psyken er hovedproblemet for dette var svært pent utført (med forbehold om det ene bildet)... Anonymkode: fa71b...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #22 Del Skrevet 21. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil aldri anbefale noen å ta en slik oprasjon. Hvis ikke det er fordi du ikke klarer å se. Jeg gjorde det etter en hodeskade. Det å gjøre dumme ting er en følge av skaden. Jeg klagde til klinikken, pga av dårlig informasjon før inngrepet og pga resultatet etter inngrepet. Jeg sendte også en klage til pasientskade-erstatningen. I Norge finnes deg ca 100 kiruger som jobber med slike inngrep. Leger har en ekstrem lojalitet til kollegaene sine. Så du kommer ingen veg med å klage. Han som vurderer skaden din hos pasientskade-erstatningen vet garantert hvem som har ødelagt deg. Så du kommer ingen veg med å klage. Det som tippet det hele for med i tillegg til traume var at klinikken tok kontakt med en advokat. Som sendte meg et brev med masse usakligheter og trusler. Jeg fikk aldri pengene tilbake eller følelsene av at de tok noe ansvar for det de hadde gjort. Klinikken kjente til hodeskaden min og de burde ha nok kunnskap til å nekte og operere meg før jeg var frisk. Kirugen jeg var hos, har nå byttet klinikk. Jeg håper at hun får mulighet til å lære mer slik at du ikke gjør dette igjen. Skadene etter oprasjonen: Det tok 1 år før jeg kunne lukke øynene. Kirugene hadde fjernet nesten 3 cm av hvert øyelokk. 1,5 år etter på har jeg fermdeles smerter i arrene fordi huden er så stram. Spesielt tøft er det på kalde dager. Da lugger det i arrene konstant. Jeg har blitt ekstremt lyssky og har fått renneøyen fordi jeg har for korte øyelokk. Utseende mitt er veldig forandret, jeg kjenner meg ikke igjen. Noe som er ekstremt tøft mentalt. Jeg går alltid med caps og solbriller. Jeg gruer meg til vinteren, fordi da er det mye vanskeligere å skjule seg. Jeg orket ikke å være sosial og jeg er nesten aldri uten bla folk. Skammen og selvhatet har gjort at jeg har mistet all selvfølelsen min. Fordi øyelokkene er så korte, kjenner jeg hvert blunk. Noe som gjør at det er vanskelig å glemme hvor dust jeg har vært og hvordan jeg ser ut i dag. Jeg legger ved et bilde til deg. Se på strekene og se hvor mye brynene har falt ned. Tenk deg godt om. Så mye som 30% blir ikke fornøyde etter kirurgiske inngrep. NB Bilde nr 1 er etter inngrepet. Anonymkode: 4b2a7...bc1 Her er ikke alle detaljer på bordet. Du sier klinikken burde vite at de skulle nektet deg operasjon.. og sendte deg trusselbrev.. det er veldig spesielt. Her må det ha skjedd veldig mye. og hvorfor valgte du operasjon? Øyelokkene er ikke engang i nærheten av å tynge vippene eller sperre for sidesynet. Anonymkode: 1ca50...8d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #23 Del Skrevet 21. oktober 2020 På 28.9.2020 den 15.11, AnonymBruker skrev: Er fristet til å anbefale deg å gjøre det privat. Det koster jo en del, men da kan du velge den aller beste. For noe såpass viktig som øynene hadde jeg "sikret" meg et godt resultat på denne måten. Anonymkode: 4c5ed...61a Jeg gikk til den beste privat og er skadet for livet. Kjenner to som fikk det dekket offentlig og de ser strålende ut. Anonymkode: 5370d...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #24 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil aldri anbefale noen å ta en slik oprasjon. Hvis ikke det er fordi du ikke klarer å se. Jeg gjorde det etter en hodeskade. Det å gjøre dumme ting er en følge av skaden. Jeg klagde til klinikken, pga av dårlig informasjon før inngrepet og pga resultatet etter inngrepet. Jeg sendte også en klage til pasientskade-erstatningen. I Norge finnes deg ca 100 kiruger som jobber med slike inngrep. Leger har en ekstrem lojalitet til kollegaene sine. Så du kommer ingen veg med å klage. Han som vurderer skaden din hos pasientskade-erstatningen vet garantert hvem som har ødelagt deg. Så du kommer ingen veg med å klage. Det som tippet det hele for med i tillegg til traume var at klinikken tok kontakt med en advokat. Som sendte meg et brev med masse usakligheter og trusler. Jeg fikk aldri pengene tilbake eller følelsene av at de tok noe ansvar for det de hadde gjort. Klinikken kjente til hodeskaden min og de burde ha nok kunnskap til å nekte og operere meg før jeg var frisk. Kirugen jeg var hos, har nå byttet klinikk. Jeg håper at hun får mulighet til å lære mer slik at du ikke gjør dette igjen. Skadene etter oprasjonen: Det tok 1 år før jeg kunne lukke øynene. Kirugene hadde fjernet nesten 3 cm av hvert øyelokk. 1,5 år etter på har jeg fermdeles smerter i arrene fordi huden er så stram. Spesielt tøft er det på kalde dager. Da lugger det i arrene konstant. Jeg har blitt ekstremt lyssky og har fått renneøyen fordi jeg har for korte øyelokk. Utseende mitt er veldig forandret, jeg kjenner meg ikke igjen. Noe som er ekstremt tøft mentalt. Jeg går alltid med caps og solbriller. Jeg gruer meg til vinteren, fordi da er det mye vanskeligere å skjule seg. Jeg orket ikke å være sosial og jeg er nesten aldri uten bla folk. Skammen og selvhatet har gjort at jeg har mistet all selvfølelsen min. Fordi øyelokkene er så korte, kjenner jeg hvert blunk. Noe som gjør at det er vanskelig å glemme hvor dust jeg har vært og hvordan jeg ser ut i dag. Jeg legger ved et bilde til deg. Se på strekene og se hvor mye brynene har falt ned. Tenk deg godt om. Så mye som 30% blir ikke fornøyde etter kirurgiske inngrep. NB Bilde nr 1 er etter inngrepet. Anonymkode: 4b2a7...bc1 Jeg ser ikke noen feil her? Resultatet ser naturlig ut og jeg skjønner ikke helt strekene du har tegnet da du har tegnet strekene med forskjellig utgangspunkt på de to bildene. Strekene har altså ingen funksjon her og er bare forvirrende. Du ser absolutt ut som deg selv! Det er ikke så stor forskjell. Anonymkode: 5370d...0d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #25 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg betalte selv for operasjonen, i hovedsak fordi det var ett års ventetid. Jeg var hjemme i permisjon- gjorde det en fredag (da hadde jeg noen som passet barnet), og mandag var det ingen problem å passe barnet mitt igjen. Jeg ble superfornøyd og hadde absolutt ingen smerter. Var blå og hoven en ukes tid etterpå, så da gikk jeg med solbriller ute. Anonymkode: 7b7c5...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #26 Del Skrevet 21. oktober 2020 Nå provoserer jeg litt, men min første tanke kynisk nok er at dette ser mer ut som kosmetikk kirurgi sponset av staten. Anonymkode: 70db8...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #27 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg skulle gjerne spurt om operasjon men vet ikke om jeg tør å operere. Jeg har mye, mye mer enn noen på bilder i denne tråden. Ikke bare er det stygt, men jeg ser skygger og løfter jeg på noe av huden så ser jeg bedre og føler meg mer våken. Mascara eller øyenskygge er bortkastet for det syntes ikke. Er redd det skal gjøre veldig vondt. Men vondere enn keisersnitt er det vel ikke og jeg har hatt to sånne. Anonymkode: 1ca50...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #28 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg tror du får det. Jeg hadde mindre tunge øyenlokk enn deg, men masse hodepine, og fikk det dekket. Jeg er veldig glad for det! Det er 6 år siden og har aldri angret. Anonymkode: 1cfcf...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #29 Del Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er ikke alle detaljer på bordet. Du sier klinikken burde vite at de skulle nektet deg operasjon.. og sendte deg trusselbrev.. det er veldig spesielt. Her må det ha skjedd veldig mye. og hvorfor valgte du operasjon? Øyelokkene er ikke engang i nærheten av å tynge vippene eller sperre for sidesynet. Anonymkode: 1ca50...8d8 Jeg var syk.. Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det. Det er dessverre slik at de som slår hode kraftig, gjør litt dumme ting. Det er dessverre en følgefeil. Jeg tror det er så mye sorg, utålmodighet og smerte at mang gjør helt idiotiske endringer i livet sitt. Jeg gjorde det kanskje for ha flytte fokus, i håp om bedring. Jeg hadde så mye vondt og jeg var så langt nede, at en annen smerte og en ide om å føle seg bedre lå nok bak. Hos klinikken sa de at jeg hadde mye heng og at jeg ville få mindre vondt i hodet. Hun mente at løftet brynene så mye, at det ville hjelpe på smerten. Jeg er ikke den eneste pasienten som har vært på denne klinikken. Flere har vært der, og mange har opplevd noe av det samme. Vi som har gått igjennom dette ønsker å dele erfaringene våre med andre kvinner. Ikke fordi vi ønsker å bli kritisert men vi ønsker å snakke om kirurgiske inngrep og hvilke konsekvenser det kan få. Jeg ser at flere har av kundene deres har skrevet her inne. Så i sommer fikk jeg er brev fra klinikkens advokat hvor de truet meg med søksmål, på bakgrunn av tapt arbeidsinntekt. Fordi de antar at jeg har omtalt dem negativt så de har mistet endel av inntekten sin. Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på? Anonymkode: 4b2a7...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #30 Del Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke noen feil her? Resultatet ser naturlig ut og jeg skjønner ikke helt strekene du har tegnet da du har tegnet strekene med forskjellig utgangspunkt på de to bildene. Strekene har altså ingen funksjon her og er bare forvirrende. Du ser absolutt ut som deg selv! Det er ikke så stor forskjell. Anonymkode: 5370d...0d3 Jeg opplever det annerledes, men takk 🙏🏻 Plagene er det værste og skammen. Anonymkode: 4b2a7...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #31 Del Skrevet 21. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det annerledes, men takk 🙏🏻 Plagene er det værste og skammen. Anonymkode: 4b2a7...bc1 Hva er skamfullt? At du tok operasjonen i første omgang? Anonymkode: ba9f5...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #32 Del Skrevet 21. oktober 2020 Det kommer vel litt an på alder kanskje? Alle får jo sånne øyne når de blir eldre.. Anonymkode: 2399d...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 21. oktober 2020 #33 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg forsøkte først å få øyelokksoperasjon dekket. To ganger med 5 års mellomrom. Avslag begge gangene. Første pga for lite heng. Neste gang var kravene skjerpet. Sidesyn må blant annet sjekkes. Endte tilslutt med å ta operasjonen privat hos Aleris Lillesand. Jeg er kjempe fornøyd! Var til konsultasjon hos kirurg som forklarte og viste/tegnet hva han ønsket å gjøre. På operasjonsdagen ble jeg tatt godt i mot og hadde både kirurg og sykepleier tilstede. Nå er det gått ca ett år og jeg er enda meget fornøyd med operasjonen og glad jeg tok den privat. Å bli avvist to ganger i det offentlige, er ikke noe jeg ønsker andre skal måtte gå gjennom. Så ta heller å betal privat for en konsultasjon, enn å gå via det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå