AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Er 33+1 og jeg sliter så fælt. Jeg er så enormt sliten, kvalm, slapp, orker ingenting. Har en plan for hver dag siden jeg er sykmeldt, men orker bare ikke. Jeg sover på sofaen hele dagen etter å ha levert i barnehagen, og etter jeg har spist må jeg sette meg og slappe av eller legge meg ned for å ikke kaste opp. Jeg har jo vært gravid før men kan ikke huske at det var så ille på slutten. Når får man energien tilbake etter fødsel? Jeg klarer ikke å se for meg at jeg noen sinne er i form til å ta vare på en baby, jeg klarer ikke å tenke at dette går over når det har vart i 8 måneder allerede 😢 kjenner jeg trenger noen trøstende ord og erfaringer. Anonymkode: 1e7ab...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Ble bedre for hver dag! Anonymkode: aa2c0...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Jeg var som deg med andremann, bortsett fra at jeg ikke var kvalm. Var stuptrøtt i 9 mnd og ble sykemeldt pga at jeg var utmattet og overarbeidet på slutten. Sov så snart jeg fikk sjansen. Gråt hver dag, fordi jeg var så sliten. Energien kom faktisk sigende en uke eller to før fødselen. Endelig orker jeg å forberede litt! Var akkurat som at jeg kviknet til etterhvert som jeg skimtet slutten. Var kjempeopplagt de første dagene rett etter fødselen. 😊 Anonymkode: 91d13...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Hva med ungen du allerede har? Må hun se mamma ligge syk på sofaen hver dag, så ufattelig trist 😭 Og slik skal du ligge i flere måneder. Anonymkode: a9066...44d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 Var naturlig sliten etter 5 døgn med rier, men utenom det tilbake til normalen så og si umiddelbart etterpå 😊🙌 Anonymkode: c6667...07a 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Skjønner godt frustrasjonen din, men her er det jo egentlig ingen fasit. Jeg er selv 38 uker på vei og var mye dårligere da jeg var 33 uker på vei. Det er altså mulig å bli bedre allerede før fødsel. Akkurat nå er jeg i veldig god form, kroppen klarer det meste og jeg har overskudd. Nå er jeg jo selvfølgelig gått ut i permisjon, så jeg hadde jo vært mer sliten hvis jeg måtte jobbe, men jeg ble betraktelig bedre siste ukene før jeg gikk ut i permisjon. Jeg hadde forøvrig et veldig hardt 1.trimester, og et veldig bra 2.trimester, frem til helt på slutten, for da ble jeg veldig utmattet, noe som varte omtrent til uke 35. Anonymkode: 48253...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med ungen du allerede har? Må hun se mamma ligge syk på sofaen hver dag, så ufattelig trist 😭 Og slik skal du ligge i flere måneder. Anonymkode: a9066...44d Eh? Altså, er mamma syk, så er mamma syk. Skal hun bare ignorere signalene kroppen gir? Anonymkode: 27620...5c3 20
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh? Altså, er mamma syk, så er mamma syk. Skal hun bare ignorere signalene kroppen gir? Anonymkode: 27620...5c3 Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 For min del forsvant alle plagene samme dag som fødsel. Både bekken og kvalme forsvinner ofte i det ungen er ute og hormonene endres. Så gjenstår det å få nok mat og hvile den første tiden med nyfødt. Be om hjelp, så du får sove. Etter noen dager bør ting gå seg til. Anonymkode: 8bab8...dec 5
IkkeStudentLenger Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d Hva er galt med deg? 25
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 Hadde det helt likt hele svangerskapet og var helt utmattet på slutten. Etter 9 mnd graviditet og dårlig form hadde jeg ikke tro på at det skulle bli bra igjen noen gang. Men jeg fødte for 7 uker siden og følte meg ganske mer kvikk rett etter fødselen. I dag var første gang jeg gikk en trilletur med rask gange, det gikk dog noen uker før jeg kunne det pga katastrofesnitt og bekkenplager etter fødsel selvom energien var der. Gikk i sneglefart hele graviditeten så nå er det bare herlig å ha energi 👏🏼👏🏼 Anonymkode: 9aa4e...fe6 2
Sinsiew Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d 🤣😂 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 Jeg var helt kake gjennom hele det andre svangerskapet, la meg kl 19 samtidig med barnet vi hadde fra før. Hver dag i 9 mnd. Energien kom tilbake to timer etter fødsel. Hadde en rask fødsel på tre timer, sov bare tre timer i døgnet i flere uker selv om babyen sov hele tiden, og hadde null matlyst, måtte tvangsspise. Var som jeg svevde på en rosa sky eller noe, klarte alt. Ble relativt normal igjen etter noen uker 😆 Anonymkode: 47799...fd3 2
Sinsiew Skrevet 28. september 2020 #14 Skrevet 28. september 2020 Var oppe og gikk så fort jeg var sydd ferdig, for jeg måtte så innmari tisse. Gikk og tissa, dusja og så gikk jeg ut for å bysse babyen mens jeg gikk rundt. Helt sinnsyk følelse. Etter første klarte jeg ikke gå tur før etter 3 mnd fordi jeg var så dårlig og sliten. Denne gangen var jeg på storsenter og kjøpte melkeoppsamlere 2 dager etter fødsel. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d Så hvis hun hadde fått kreft skulle hun bare kvittet seg med ungen? Anonymkode: 2986d...4f3 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d Sorry, men jeg må bare si det ALLE tenker her: IDIOT! Anonymkode: b7fee...00d 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 Jeg var kvitt alle gravid-plagene i det ungen var ute. Bekkenløsning, kvalme, alt. Men, så ble jeg jo utmattet igjen pga søvnmangel, da Anonymkode: 3a80e...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Det er lov å bruke huet før man taster! Anonymkode: b56cb...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #19 Skrevet 29. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med ungen du allerede har? Må hun se mamma ligge syk på sofaen hver dag, så ufattelig trist 😭 Og slik skal du ligge i flere måneder. Anonymkode: a9066...44d 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne gitt faen i å bli gravid, og tatt seg av ungen hun allerede har. Anonymkode: a9066...44d Stikk av trollet. Anonymkode: bee55...ae1 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #20 Skrevet 29. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 33+1 og jeg sliter så fælt. Jeg er så enormt sliten, kvalm, slapp, orker ingenting. Har en plan for hver dag siden jeg er sykmeldt, men orker bare ikke. Jeg sover på sofaen hele dagen etter å ha levert i barnehagen, og etter jeg har spist må jeg sette meg og slappe av eller legge meg ned for å ikke kaste opp. Jeg har jo vært gravid før men kan ikke huske at det var så ille på slutten. Når får man energien tilbake etter fødsel? Jeg klarer ikke å se for meg at jeg noen sinne er i form til å ta vare på en baby, jeg klarer ikke å tenke at dette går over når det har vart i 8 måneder allerede 😢 kjenner jeg trenger noen trøstende ord og erfaringer. Anonymkode: 1e7ab...6d1 Andre graviditet og fødsel var mye verre enn første syns jeg. Jeg var rimelig kjørt hele første måneden med baby, men fungerte likevel greit. Skal også sies at jeg ble tidlig alene med baby etter fødselen, ca 3 uker var baby da pappa'n dro. Begynte smått å gå turer, men fikk plager i bekkenet tvert fra 2 uke. 9 uker siden fødselen nå så presser jeg meg til å gå mye selv om det gjør vondt. Jeg tenker at det gjør vel mest vondt fordi jeg har mistet mye av muskelmassen jeg hadde. Det blir lite søvn når jeg er 100% alene med baby, men likevel orker jeg nå å trene annen hver dag. Holder alt i huset i sjakk og følger opp et eldre barn 50% i tillegg. Enkelte dager lever jeg på kaffe og må ta pustepauser på verandaen mens barna sover. Anonymkode: 683d1...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå