AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Noen erfaringer? vanskeligere å få kommunal bolig? Ba de deg kvitte deg med dyret? Anonymkode: 3a825...d10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Jeg har ikke dyr men bor i kommunal bolig. Da jeg flyttet inn spurte jeg hvordan det var om jeg ønsket å ha hund. Fikk beskjed om at da måtte de andre (bor i firemannsbolig) synes det var greit og at det må søkes om til kommunen. Anonymkode: 6088b...234 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Jeg bor i kommunal bolig og har hund. Da jeg søkte om bolig oppga jeg at jeg hadde hund. Anonymkode: d1666...254 1
Arth88 Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Det er uproblematisk med dyrehold i kommunale boliger. Det er faktisk uproblematisk med dyrehold i de aller fleste leieboliger, men det har spredd seg en slags sannhet om at private utleiere står fritt til å forby dette. Så lenge dyret ikke er til sjenanse for noen, i form av at dyret bjeffer hele dagen eller allergi hos noen som benytter samme inngang så har de egentlig ikke noe de skulle ha sagt. Dersom du har dyr som utelukkende er inne og ikke bråker står du enda friere og ingen kan nekte dyreholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i kommunal bolig og har hund. Da jeg søkte om bolig oppga jeg at jeg hadde hund. Anonymkode: d1666...254 Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk bolig? vet det er stor forskjell fra kommune til kommune, men syntes fortsatt det er interessant ts Anonymkode: 3a825...d10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 8 minutter siden, Arth88 skrev: Det er uproblematisk med dyrehold i kommunale boliger. Det er faktisk uproblematisk med dyrehold i de aller fleste leieboliger, men det har spredd seg en slags sannhet om at private utleiere står fritt til å forby dette. Så lenge dyret ikke er til sjenanse for noen, i form av at dyret bjeffer hele dagen eller allergi hos noen som benytter samme inngang så har de egentlig ikke noe de skulle ha sagt. Dersom du har dyr som utelukkende er inne og ikke bråker står du enda friere og ingen kan nekte dyreholdet. Det er så sant! Kan hende jeg har blitt litt skremt av private markedet på Finn, nesten alle skriver «ikke røyk og ikke husdyr!» (røyker ikke, men de er skriver ofte det) ts Anonymkode: 3a825...d10
ErGlad Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 Det er generelt uheldig å ha husdyr i et leiemarked. Derfor anbefales det ikke på det sterkeste. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk bolig? vet det er stor forskjell fra kommune til kommune, men syntes fortsatt det er interessant ts Anonymkode: 3a825...d10 Husker ikke, er over to år siden jeg flyttet inn. Hadde heller ikke veldig hastverk med å komme meg ut fra der jeg bodde. Kommer sikkert også litt an på hvor mange som har behov for kommunal bolig samtidig. Anonymkode: 6088b...234
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, Arth88 skrev: Det er uproblematisk med dyrehold i kommunale boliger. Det er faktisk uproblematisk med dyrehold i de aller fleste leieboliger, men det har spredd seg en slags sannhet om at private utleiere står fritt til å forby dette. Så lenge dyret ikke er til sjenanse for noen, i form av at dyret bjeffer hele dagen eller allergi hos noen som benytter samme inngang så har de egentlig ikke noe de skulle ha sagt. Dersom du har dyr som utelukkende er inne og ikke bråker står du enda friere og ingen kan nekte dyreholdet. Ikke i Ringsaker. Anonymkode: db830...070
Arth88 Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke i Ringsaker. Anonymkode: db830...070 Da bryter Ringsaker kommune loven, enkelt og greit. Å nedlegge et generelt forbud mot dyrehold uten en god begrunnelse for dette gir ikke utleieloven anledning til. Dyr som holdes innendørs er i Høyesterett vurdert å ikke kunne være til sjenanse for noen og er fullt ut tillatt, selv om det er forbud mot dyrehold. Dersom du har dyr som er til ulempe for andre, f.eks på grunn av støy eller allergi skal hensynet til dyreeier og de som blir forulempet veies opp mot hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk bolig? vet det er stor forskjell fra kommune til kommune, men syntes fortsatt det er interessant ts Anonymkode: 3a825...d10 Ca tre-fire mnd, hvis jeg husker riktig. Jeg bor i Oslo. Anonymkode: d1666...254
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, Arth88 skrev: Da bryter Ringsaker kommune loven, enkelt og greit. Å nedlegge et generelt forbud mot dyrehold uten en god begrunnelse for dette gir ikke utleieloven anledning til. Dyr som holdes innendørs er i Høyesterett vurdert å ikke kunne være til sjenanse for noen og er fullt ut tillatt, selv om det er forbud mot dyrehold. Dersom du har dyr som er til ulempe for andre, f.eks på grunn av støy eller allergi skal hensynet til dyreeier og de som blir forulempet veies opp mot hverandre. Stemmer, de har ikke lov til det, man skal kunne søke i hvert enkelt tilfelle. Men de sier at det ikke er lov til alle som skal leie kommunal bolig, og de som ikke sjekker loven kan risikere å måtte avlive kjæledyrene sine... Anonymkode: db830...070
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 Bor i kommunal bolig og har to katter. Måtte søkes om og ett av kravene var at dyrene ikke måtte bli til sjenanse for naboene eller gjøre skade på selve boligen. Anonymkode: cd533...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå