Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt arbeidsløs, og har derfor flyttet hjem til mine foreldre. Her skal jeg bli frem til jeg får meg ny jobb.

Kjæresten min sier han savner meg, og vil jeg skal flytte og bo hos han frem til jeg får meg jobb og ny bolig. Han bor med noen kompiser, og de har ikke noe imot dette. 

Jeg syns det er litt skummelt å flytte uten inntekt, spesielt når jeg ikke vet i hvor lang tid jeg kommer til å måtte gå rundt uten inntekt.

Han har god inntekt, mens jeg har 0 inntekt. Jeg har penger på konto, men disse pengene sparer jeg egentlig til noe spesifikt, så det er surt og kjipt å bruke de opp når jeg har mulighet til å bo/leve så og si gratis hos mine foreldre. Samtidig så vil jeg så gjerne bo hos kjæresten, for jeg savner han og å bo hjemme er psykisk slitsomt.

Jeg nekter såklart å bo helt gratis hos kjæresten min uten å betale noe som helst, det ville aldri falt meg inn. Så da lurer jeg på hvordan jeg kan løse denne situasjonen på en rettferdig måte?

Anonymkode: 201d0...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vil du kunne få dagpenger, eller kommer du til å stå på bar bakke frem til du finner en jobb?

Anonymkode: b4a36...9e2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du kunne få dagpenger, eller kommer du til å stå på bar bakke frem til du finner en jobb?

Anonymkode: b4a36...9e2

Det blir bar bakke frem til jeg får meg jobb, dessverre😔

Skrevet

Jeg ville bodd hjemme fordi jeg verdsetter økonomi over å bo med kjæresten. Men jeg har det bra hjemme. Har du ikke det bra hjemme så flytt til han. Jobb får du deg sikkert etterhvert. Ting ordner seg.

Anonymkode: 237e9...756

• Liker 2
Skrevet

Så hyggelig av kjæresten din! Har du snakket med han om det du har skrevet her til oss? 
Kanskje du kan betale for mat? Eller strøm/vann? 

Skrevet

Du må nesten veie opp hva som er viktigst for deg, spare pengene og bo et sted som ikke gjør deg helt godt, eller å ha det litt bedre med deg selv hos typen, men du mister det du har spart opp.. 

Det er lettere å holde ut om du setter deg et mål, kanskje du kan si at du bor hjemme i 1 mnd, har du ikke fått jobb da, så flytter du ut. Så hvis det blir for kjipt hjemme, så føles det kanskje bedre å vite at du snart er ute derfra... 

lykke til på jobb søkingen, uansett hvilket valg du tar om hvor du bor, så gjør du ikke noe feil ❤️ skjønner dette er vanskelig! 

Anonymkode: e1b1d...a1f

Skrevet

Hvor langt unna foreldrene dine bor han? 

Anonymkode: dad58...b59

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten veie opp hva som er viktigst for deg, spare pengene og bo et sted som ikke gjør deg helt godt, eller å ha det litt bedre med deg selv hos typen, men du mister det du har spart opp.. 

Det er lettere å holde ut om du setter deg et mål, kanskje du kan si at du bor hjemme i 1 mnd, har du ikke fått jobb da, så flytter du ut. Så hvis det blir for kjipt hjemme, så føles det kanskje bedre å vite at du snart er ute derfra... 

lykke til på jobb søkingen, uansett hvilket valg du tar om hvor du bor, så gjør du ikke noe feil ❤️ skjønner dette er vanskelig! 

Jeg tør virkelig ikke flytte. Du har helt rett i at jeg må velge, men det er så vanskelig. Jeg er egentlig en feig person😅 Jeg liker å ha kontroll og rutine i livet, så sånn som det er noe er fælt.

Jeg har på en måte satt en frist. Er jeg ikke i arbeid innen jula, flytter jeg til han... Får nå se om jeg tør!

Tusen takk❤️

Hvor langt unna foreldrene dine bor han? 

20 timer med bil😅 Veldig dyrt å reise med fly, og det går ikke tog. Vi bor liksom på hver vår kant av landet. 

Han som jobber kan jo reise hit, men med foreldre og søsken i hus er ikke det så artig😅

Skrevet

Hvorfor nekter du «såklart» å bo hos ham uten å betale noe akkurat denne perioden, hvis han har råd og et villig til det? Hvorfor synes du det er bedre at du snylter på foreldrene dine? Jeg hadde mye mye heller levd på kjæresten en kort periode enn å levd på foreldrene mine i voksen alder.

Anonymkode: f0105...6cd

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor nekter du «såklart» å bo hos ham uten å betale noe akkurat denne perioden, hvis han har råd og et villig til det? Hvorfor synes du det er bedre at du snylter på foreldrene dine? Jeg hadde mye mye heller levd på kjæresten en kort periode enn å levd på foreldrene mine i voksen alder.

Det går på at hun vil ikke være til bry for typen. Jeg forstår det godt. Det er heller ikke bare bare å flytte 20 t unna. Hun vet jo ikke om hun har jobb allerede neste uke.

Jeg syntes man kan bo hos foreldrene sine uten å bli kalt for snylter. Man man satt barn i verden, så er man ansvarlig til å hjelpe de om de kommer litt skeivt ut! Og for all info vi har fått, er det bare frem til jul, om hun ikke har fått seg jobb da. Man kan ikke bo hos foreldrene sine gratis i 3 mnd....? Jeg syntes du er alt for streng! 

• Liker 1
Skrevet

Søk jobb i nærheten av der han bor. Problem løst. 

Anonymkode: c0ab0...3bf

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

problemet er løst så fort hun får seg jobb og betalt. Problemet hun legger frem er hvor hun skal bo MENS hun er jobbsøker og uten inntekt. 

Jeg tror nok hun vet hvilket område hun vil bo og jobbe i. Om hun har eget sted, så kan også typen være på besøk, uten foreldre og søsken osv, altså, mye hyggeligere og bedre for forholdet

• Liker 1
Skrevet

problemet er løst så fort hun får seg jobb og betalt. Problemet hun legger frem er hvor hun skal bo MENS hun er jobbsøker og uten inntekt. 

Jeg tror nok hun vet hvilket område hun vil bo og jobbe i. Om hun har eget sted, så kan også typen være på besøk, uten foreldre og søsken osv, altså, mye hyggeligere og bedre for forholdet

Snakket ikke til deg.

Dersom du har så stort behov for å prate på andres vegne, eller belære andre, så foreslår jeg at du FØRST hører med de det gjelder, om de er komfortabel med dette. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakket ikke til deg.

Dersom du har så stort behov for å prate på andres vegne, eller belære andre, så foreslår jeg at du FØRST hører med de det gjelder, om de er komfortabel med dette. 

Hvis du har så lyst til å kommentere uten å bli rettet på, må du kanskje lese alt det TS har skrevet om situasjonen

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har så lyst til å kommentere uten å bli rettet på, må du kanskje lese alt det TS har skrevet om situasjonen

Det har jeg gjort. 

Skrevet

Om planen er å jobbe i samme by som kjæresten er det dumt å oppholde seg 20 timer unna dersom det blir intervju. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får dårlig samvittighet om han skal betale husleie, strøm/vann, og i tillegg betale mat for 2. Han er tross alt bare en kjæreste, ikke mannen min. Føler det blir som å snylte. 

Mine foreldre forventer at jeg skal bo hjemme, og har ingenting imot det. Dessuten har de valgt å få barn, så jeg syns det er litt forventa å ta vare på barnet sitt når han/hun sliter senere i livet, selvom barnet er over 18 år. Det eneste de betaler ekstra for er mat, og jeg spiser ikke særlig mye. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, men er ikke så lett å få jobb😅 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om planen er å jobbe i samme by som kjæresten er det dumt å oppholde seg 20 timer unna dersom det blir intervju. 

Jo, det er sant, men det er alltids mulig å ta deg over på nett, og om det ikke er mulig kan jeg alltids fly over tid for et intervju.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil snylte på typen din, selv om han sikkert ikke ser på det på den måten. Savnet etter kjæresten kan jo være en ekstra motivator til å søke intensivt på jobber!

Huff, 20 timer avstand må være forferdelig! Håper det går i orden fort ❤️

Anonymkode: 184a4...2aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, men er ikke så lett å få jobb😅 

Jo, det er sant, men det er alltids mulig å ta deg over på nett, og om det ikke er mulig kan jeg alltids fly over tid for et intervju.

Forstår det. Tenkte mer på om du kan bo der i perioder av gangen, søke småjobber, dra på intervju ol, derfra. Da behøver ikke samvittigheten være så ille, som hvis du kun sitter og venter på den store drømmejobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...