AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Synes du at ting stort sett går rolig og greit for seg her? Eller observerer du til tider mye drittsnakk og nedrakking? Anonymkode: d6e10...a5e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Jeg synes det varierer etter hvilket underforum man er i. Mye stygt i Samfunnskategorien (f.eks uføre og innvandrertråder), samliv (kvinner vs menn) og Rampelys (sladring og nedrakking på bloggere). Men mange fine innlegg om folk som er villig til å støtte og hjelpe hverandre og et godt sted for å få svar på f.eks små, praktiske spørsmål. Anonymkode: a599a...5f1 14
SoWhat? Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 (endret) Det kommer helt an på i hvilket underforum du er. På sosial prat er det alltid hyggelig stemning, selv om det nok har vært noen få unntak med tidene. Men det er god stemning og hyggelige brukere. Det er ikke lov til å være uhyggelig der 🙂 På Rampelys-forumet kan det være en del....tull Seksualitetsforumet har en del umodne og fordømmende brukere. Syns det forumet er mislykket her på Kg. Det skal liksom være stor takhøyde der. Det er det ikke! På forum der en ikke kan være anonym, er det som regel grei tone. Så fort noen kan bli anonyme blir de små troll. Syns det generellt kan bli mye dritt mot trådstarter noen ganger. Tror ikke man alltid tenker seg om før man hamrer løs på tastaturet. Det er mange konfliktsky mennesker som får ut mye dritt på nett tror jeg Men alt i alt et ganske uskyldig forum hvor det er typisk kvinner som dominerer. Dvs mye føleri iblant, og lite politikk og forskning for å si det sånn. Endret 28. september 2020 av SoWhat? 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Kg er et veldig bra sted å lære seg å la ting prelle av. LOL😂 Anonymkode: 34416...198 14
Cordelia Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 (endret) Som sagt kommer an på hvilket forum du er på. Noen steder blir debatten hissig. Jeg har selv fått litt bakoversveis de få gangene jeg har beveget meg inne i Barn og familie forumet. Også har du noen personligheter da som det virker for bare går inn på forumet for å få utløp for faenskapen sin. Når man har vært her en stund vet man hvordan man takler det, og hvor, hvilke tråder og temaer en bør holde seg unna. Endret 29. september 2020 av Cordelia 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Virker som her er en eller to som er veldig aktive som lager nye tråder om de samme få temaene om og om igjen. En person lager veldig mange tråder om uføre. Noen ganger later han som han er ufør selv, andre ganger skriver han at uføre snylter, en tredje gang lager han historier der han "kjenner en" som har innrømmet at den har lyvd til seg ufør Så har du den som lager tusen aspergertråder der den rakker ned på alle med diagnosen. Så har du den som lager alle corona er hysteri trådene Osv Virker som et fåtall mennesker som sprer veldig mye dritt på forumet. Anonymkode: 002a3...f9a 11
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 Jeg føler at stemningen kan være veldig dårlig. Spesielt i enten barn og familie forumet og samliv. Kanskje verst i barn og familie (av de underforumene jeg leser mest i). Føler det er brukere som virkelig går inn for å være stygg med andre når det ikke er noe grunn for det. Blir litt konkurranse om hvem som greier å være størst bølle i trådene og få mest likes for det. Jeg synes det er trist, fordi det ender bare med at TS (som gjerne ønsker råd og tips når han/hun ikke ønsker å rådføre seg med sin egen krets) forsvinner fra tråden. Så ser gjerne andre også at det ikke nytter å opprette tråder uten at noen skal skape sur stemning. Fått bakoversveis når jeg har sett hva andre kan skrive til hverandre😔 Anonymkode: 00f3c...66e 10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Jeg har inntrykk av at mange kommer hit for å lese og kommentere drama. De trådene/kommentarene med mest drama får en haug med svar. Mens de mest saklige trådene/kommentarene nesten ikke får respons. Anonymkode: a0169...59b 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 Helt ok. Litt negativ, men langt fra brutalt. Mange hjelpende hender også Anonymkode: 44ff8...766
Gjest Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Jeg synes moderatorene tillater altfor mye selektiv sitering, avsporing, stråmannsargumentasjon, persondebatt osv i tråder om viktige temaer. Ja, man kan unnlate å svare disse brukerne, men det gjør samtidig at potensielt farlig feilinformasjon blir stående uten å bli konfrontert. Dette synes jeg tidvis gjør debattklimaet vanskelig. Man føler av og til at man diskuterer med særdeles lite intelligente mennesker, samtidig som man undrer seg om de inntar en rolle med overlegg. Det er ofte det sistnevnte man håper, for om folk oppriktig har de syke meningene de forfekter her inne blir jeg faktisk litt skremt av mine medborgere.
Anne88 Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 (endret) Jeg synes det er god stemning. Endret 30. september 2020 av Anne88
Gjest SmokeyEye Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Jeg synes det er veldig koselig her.
Camilla Sadet Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 Jeg synes det virker som det er mange hyggelige mennesker her inne. 28 minutter siden, Anne88 skrev: Og sånn generelt kan jo alle spørre seg selv, er det det man ønsker å bruke livet sitt på, å rette på feilinformasjon skrevet av syke mennesker som en blir skremt av? Edit: Det er vel akkurat det de ønsker at du skal gjøre også. Dette minnet meg litt om utrykket: When you focus on shit, shit grows. When you focus on you, you grow. Let yourself grow. 3
SoWhat? Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 59 minutter siden, Perseus skrev: Jeg synes moderatorene tillater altfor mye selektiv sitering, avsporing, stråmannsargumentasjon, persondebatt osv i tråder om viktige temaer. Ja, man kan unnlate å svare disse brukerne, men det gjør samtidig at potensielt farlig feilinformasjon blir stående uten å bli konfrontert. Dette synes jeg tidvis gjør debattklimaet vanskelig. Man føler av og til at man diskuterer med særdeles lite intelligente mennesker, samtidig som man undrer seg om de inntar en rolle med overlegg. Det er ofte det sistnevnte man håper, for om folk oppriktig har de syke meningene de forfekter her inne blir jeg faktisk litt skremt av mine medborgere. Hvordan kan du klage på moderatorene her ang dette? Det er strengt her, og moderatorene gjør en god jobb i så henseende! Jeg har heller personlig klaget på at de tillater for lite. Og det har flere gjort. Du er på villspor her syns jeg. Absolutt. 1
Karoline85 Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 25 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvordan kan du klage på moderatorene her ang dette? Det er strengt her, og moderatorene gjør en god jobb i så henseende! Jeg har heller personlig klaget på at de tillater for lite. Og det har flere gjort. Du er på villspor her syns jeg. Absolutt. Jeg har da ikke klaget på noe? Poenget mitt var at brukere ikke bør ta på seg ansvar som er moderatorene sin jobb. Fordi alle oss vanlige er bare ansvarlige for oss selv, og ingen andre. Utenom små barn evt. 2
SoWhat? Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, Karoline85 skrev: Jeg har da ikke klaget på noe? Poenget mitt var at brukere ikke bør ta på seg ansvar som er moderatorene sin jobb. Fordi alle oss vanlige er bare ansvarlige for oss selv, og ingen andre. Utenom små barn evt. Jeg har ikke sitert deg da. 3
Karoline85 Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg har ikke sitert deg da. Wups.
Whistler Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 Om det ikke hadde funnets narsissister, psykopater, steforeldre, barnevern, små (og store) tissefanter, botox, silikon og umulige naboer hadde forumet vært dødt. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 30 minutter siden, Whistler skrev: Om det ikke hadde funnets narsissister, psykopater, steforeldre, barnevern, små (og store) tissefanter, botox, silikon og umulige naboer hadde forumet vært dødt. Narsissister og psykopater kan ikke bidra med noe som helst, de er avhengige av andres energier og kan kun forholde seg til andres energier, siden de ikke kan skape noen selv. Anonymkode: 3bacf...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 33 minutter siden, Whistler said: Om det ikke hadde funnets narsissister, psykopater, steforeldre, barnevern, små (og store) tissefanter, botox, silikon og umulige naboer hadde forumet vært dødt. Anonymkode: 68ca8...dc5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå