Gå til innhold

Middagsbesøk - hva blir for langt å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og samboer er invitert på middag denne uka. På grunn av busstreiken må vi gå 30 min til t-banen. Han mener at dette er altfor langt siden vi må gå samme strekning tilbake. Jeg er uenig. Det blir mest sannsynlig til at kun jeg drar. Likevel, hva tenker dere? Det er snakk om to svært gode venner av oss. Hadde dere giddet å gå den strekningen for et besøk? :)

Anonymkode: 06652...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere er friske til beins så er ikke 30min så veldig langt å gå en vei. Men dere bør tenke dere om på om dere faktisk vil være sosiale og i tillegg ta en sannsynligvis svært overfylt t-bane, Oslo er jo tross alt rødt!

Anonymkode: 7ee88...c60

• Liker 14
Skrevet

Er dere friske eller har funksjonsutfordringer? Man bør jo bevege seg 30-60 min på en vanlig dag. Det er bare sunt.

Anonymkode: aa9ae...fa9

• Liker 5
Skrevet

Ingen hindring. Hadde aldri funnet på å bruke det som unnskyldning for å ikke komme. Hadde blitt flau over å takket nei pga noe slikt.

Vi bruker nå 20-25 å gå til t banen kontra 1 min til bussen. Må uansett gjøre det for å komme oss til skole, jobb og forpliktelser

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere ❤️ Jeg er helt enig! Vi har et gjennomgående problem med at han er litt lat og det tærer på relasjonen vår. Han er ikke med på ting hvis han må anstrenge seg noe. Hver gang jeg foreslår at vi skal finne på noe enten bare oss eller med andre, må det alltid skje hjemme. Han har kontorjobb, tar bilen frem og tilbake til jobb og tilbringer fritiden sin med serier eller gaming. Han vasker hus like mye som meg da. Jeg er derimot lærer, trener 5 ganger i uka og går nå frem og tilbake til t-banen hver dag for å komme til jobb uten problemer.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere ❤️ Jeg er helt enig! Vi har et gjennomgående problem med at han er litt lat og det tærer på relasjonen vår. Han er ikke med på ting hvis han må anstrenge seg noe. Hver gang jeg foreslår at vi skal finne på noe enten bare oss eller med andre, må det alltid skje hjemme. Han har kontorjobb, tar bilen frem og tilbake til jobb og tilbringer fritiden sin med serier eller gaming. Han vasker hus like mye som meg da. Jeg er derimot lærer, trener 5 ganger i uka og går nå frem og tilbake til t-banen hver dag for å komme til jobb uten problemer.

Eeh, hvorfor kan dere ikke bare kjøre om dere har bil da?! Det er jo idiotisk å sette seg på t-banen i disse dager om dere absolutt ikke MÅ! 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor ikke bruke bil?

Anonymkode: 39809...b71

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dere har jo bil, hvorfor ikke bruke den :klo:

Skrevet

Hadde lett gått den strekningen ja, eller så er det jo bare noen minutter i taxi :)

Men ja, hvorfor ikke bruke bilen? En av dere kan drikke hvis det er derfor. 

Skrevet

Gå på vei til selskapet, og ta drosje den andre veien? Ellers pleier det ikke å være så vanskelig å gå noen kilometer når man har fått i seg noe alkoholholdig.

Anonymkode: a5b1c...ca5

• Liker 2
Skrevet

Hahaha skjønner at det blir mistolket med bil! Bilen er på verksted nå og det er usikkert når den er tilbake. De har fortsatt ikke funnet feilen. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha skjønner at det blir mistolket med bil! Bilen er på verksted nå og det er usikkert når den er tilbake. De har fortsatt ikke funnet feilen. 

🙄

Anonymkode: 986b6...78c

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄 det er jo en sånn ting du skriver i samme innlegg som du nevner at dere har bil!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🙄 det er jo en sånn ting du skriver i samme innlegg som du nevner at dere har bil!

Tenkte ikke på det, beklager misforståelsen :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt er et tau? Det er ikke for langt for deg, men det er tydeligvis for langt for han. Her kan dere kun velge for dere selv. Han får bli hjemme og gå glipp av sosialiseringen 

Anonymkode: d730c...dc3

• Liker 1
Skrevet

Absurd spørsmål med mindre en av dere er syk/handicappet.

Anonymkode: 5bb2b...918

• Liker 1
Skrevet

Bare ta på gode sko, og ev. bytt når du/dere er fremme. Eventuelt kan du ta en taxi hjem, hvis det blir sent. Eller spørre om noen kan hente deg.. Har du ikke sykkel så du kan sykle? 

Skrevet

Taxi?

Anonymkode: b499a...a2c

• Liker 3
Skrevet

Vi bor slik til at vi stadig går 30 minutter til og fra sentrum før og etter besøk. Gidder ikke ta kollektivtransport (ikke eie månedskort en gang) for så kort rusletur. Hender vi hiver oss i en taxi om det er sent og vi har tatt litt vin. 

Men, nå er ikke vi fasiten på alt. Enkelte kjører fra dør til dør, særlig når de har pyntet seg for en kveld ute, og trives med det. 

Likevel, for egen del ville latskap vært en dealbreaker, da jeg er glad i fjellturer, rusleturer, storbyturer, fysisk arbeid i hagen, oppussing, med mer. 

Anonymkode: 0db81...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...