Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ferdig utdannet sivilingeniør om 1 år og har tilbud jobb og barnefar har 2,5 år igjen på sivilarkitektstudiet. Vi har leilighet og økonomien på plass. Er det noen som er kjent med hvordan det er å ha barn samtidig gå siste årene på sivilarkitekt? er ekstremt mye jobb for han på skolennå , men jeg begynner å bli veldig utålmodig og har ønsket barn i når 7 år. Han ønsker å ta stor del i barnets liv og samtidig vil ha ha gode karakterer. Er det bedre at vi venter, eller ville dere hoppet i det? Jeg er 28 år btw. 

Jeg føler litt på den at når han er ferdig med utdanning, så vil han jo gjerne starte i jobb med en gang. Så da blir ting bare forskjøvet, for man har jo ikke lyst på barn første året i ny jobb, altså barn passer aldri helt perfekt sånn tidsmessig. Noen som har tips? :) 

Anonymkode: 5761c...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, og vi valgte å vente til samboer var nesten ferdig med videreutdanning med å begynne å prøve (og enda litt til pga. andre årsaker). Han slapp å føle at han måtte "velge" mellom skolefokus og baby, og jeg fikk litt arbeidserfaring før vi skulle få barn. 
Vi er gravid nå, har nylig funnet det ut, og timingen føles veldig bra. Så jeg angrer ikke på noe, selv om det var en stund jeg var veldig verpesyk og syntes utsettelsen føltes som en evighet.

Mange sier "det passer aldri å få barn", og jeg er til dels enig. Man kan alltids finne nye unnskyldninger for å utsette det. Men det finnes tider det absolutt ikke passer å få barn. For min samboer var det mens han studerte (han jobbet fulltid i tillegg), og det følte jeg at jeg måtte respektere. :) 

Skrevet

Hei EmKay!