Gå til innhold

Var dette en veldig usunn frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 brødskive med peanøttsmør og jordbærsyltetøy. 

1 brødskive med ost, skinke og avokado.

Anonymkode: 53d63...e46

Skrevet

Kommer an på hva du mener med usunn.

Det er mye kalorier, men samtidig mange næringsstoffer. 

• Liker 5
Skrevet

Nei? Eneste "usunne" var syltetøyet og tildels gulost en. men du har rikelig med fiber i brødet, sunt fett i avocadoen og peanøttsmøret, proteiner i skinka. Høres ut som en ok frokost. 

Anonymkode: 4cbcc...aee

Skrevet
2 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Mye kalorier? En frokost bør ha 400-500 kalorier. Tipper denne frokosten ikke ligger over 500 hvertfall. Frokosten ser bra ut den. Ville kanskje droppet syltetøyet, og spist en frukt isteden.

Anonymkode: b3a7e...536

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye kalorier? En frokost bør ha 400-500 kalorier. Tipper denne frokosten ikke ligger over 500 hvertfall. Frokosten ser bra ut den. Ville kanskje droppet syltetøyet, og spist en frukt isteden.

Anonymkode: b3a7e...536

Dette kommer jo helt an på personen. Noen mennesker trenger mer/ mindre mat enn andre, noen ønsker å gå opp/ ned i vekt mens andre vil holde vekten. For meg er 500 kcal til frokost altfor mye, men for TS kan dette være helt passe. 
TS: høres ut som en sunn frokost næringsmessig så lenge det er innenfor kaloribehovet ditt. 

Anonymkode: cbda3...d71

• Liker 1
Skrevet

Spørs vel helt etter hvilken type brød du spiste, om det var et grovt eller fint et. 

Skrevet

ingenting av dette er direkte usunt. alt med måte

Anonymkode: de095...654

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer jo helt an på personen. Noen mennesker trenger mer/ mindre mat enn andre, noen ønsker å gå opp/ ned i vekt mens andre vil holde vekten. For meg er 500 kcal til frokost altfor mye, men for TS kan dette være helt passe. 
TS: høres ut som en sunn frokost næringsmessig så lenge det er innenfor kaloribehovet ditt. 

Anonymkode: cbda3...d71

Og så kommer det selvfølgelig an på hvor mange måltider man spiser pr. dag. Jeg som er relativt aktiv og bare spiser tre måltider må minst spise 500 kcal pr. måltid 😊 

Anonymkode: 6fdbd...e67

Skrevet

👍  Det ser helt greit ut fra mitt ståsted, men så kommer det viktigste spørsmålet:
smakte det godt syns du? Koste du deg da du spiste det?  :) Det er nemlig veldig viktig!

• Liker 7
Skrevet
10 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Hva er feil med kalorier?

Anonymkode: 43cb6...71f

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er feil med kalorier?

Anonymkode: 43cb6...71f

Ingenting er feil med kalorier, og det har jeg heller ikke sagt. :)

Måten spørsmålet var stilt på, kunne tolkes på flere måter. 

Mange på dette forumet skal ned noen kilo, og snakker om sunn mat i betydningen lite kalorier. Hva man kan/bør spise når man spiser kalorirestriktivt. Hvis du har en dagskvote på 1300, er det mye å bruke 400-500 på frokost.

Andre snakker om næringstoffer når de sier sunn. Det hun ramser opp er variert og inneholder en god del næringstoffer.

Jeg bare svarte på begge. :)

• Liker 3
Skrevet
På 28.9.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev:

1 brødskive med peanøttsmør og jordbærsyltetøy. 

1 brødskive med ost, skinke og avokado.

Anonymkode: 53d63...e46

Hva legger du i usunn? 

Selv ville jeg valgt brødskive 1 med hjemmelagd peanøttsmør og friske jordbær,evt banan

Og en brødskive med moste kikerter,avocado og toppet med grønnsaker.

Anonymkode: bb8c0...492

Skrevet

Spesielt usunt var det ikke, men peanøttsmør er grusomt dårlig så ville valgt noe annet. 

Anonymkode: b12e1...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...