Gå til innhold

Sengevæting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har råd/erfaring? Gutt på 5 år, vært tør på dagen siden han var 3, på natten i ca ett år. (Han har tidvis hatt uhell på natt, men ikke så ofte som nå.) gutten sover veldig tungt, har alltid gjort det. Han husker ikke at vi bærer han på do for eksempel. 

Har prøvd det meste, vekker han alltid i 22 tiden for å tisse, prøver at han drikker lite før han legger seg, men nå er det vått i sengen ved 5 tiden sikkert 5-6 dager i uken nå for tiden. Sånn har det vært en stund. Han var tørr lenge, men nå har det vært slik noen måneder. Han har blitt storebror for ett halvt år siden, det kan være det, men han sover fryktelig tungt så klarer ikke helt forstå at det er villet adferd allikevell. Han synes det er veldig kjedelig hver gang det skjer, synes det virker som han skammer seg litt, selvom vi alltid sier det går bra og ikke gjør noe nummer ut av det. Jeg og pappaen sover ikke sammen nå pga bebis, storebror får komme til pappa uansett om han våkner pga mareritt eller våt seng, så tror ikke han gjør det for å komme til pappa, han hadde jo ikke trengt å tisse seg ut, bare gå til pappaen sin..

Hvis vi glemmer å ta han på do i 22 tiden og klokken blir mere, kanskje 23, er det ofte vått og han har ikke merket det, sover tungt. Har ikke særlig lyst til å ta på han noe form for nattbleie, det blir liksom ett par steg tilbake og flaut hvis han skal sove hos andre etc. 

Driver og titter på sånn sengevætings alarm, noen som har forsøkt dette? 

Anonymkode: aaa3a...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker bleie på 6-åringen om natten, han har tisset seg ut lenge etter å ha vært tørr i et par år. Han vil selv ha bleie på, slik at han slipper dårlig søvn når sengen må byttes på og han må dusjes om natten når det skjer uhell. 

Det virker som det bedres litt nå, bleien er stort sett tørr om morgenen så lenge jeg tar ham på do før jeg legger meg. I natt sov han i truse og det gikk bra. 

• Liker 1
Skrevet

Ta en tur til legen, det kan være en medisinsk årsak. Tisser han mye på dagen, drikker mye? Det kan isåfall være symptomer på diabetes. 
Legen kan skrive ut resept på minirin som minker urinmengden og kan hjelpe. Lykke til 😊

Skrevet

Jeg tisset også i sengen hele barndommen og opp i tenårene. Kan være medisinsk eller psykisk. Nå i disse dager med så mange flotte hjelpemidler, finnes bleier for store barn som ser ut som underbukser.

Bruk dem! 
https://www.apotek1.no/baby-og-barn/sengevaeting

Anonymkode: f3b36...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...