AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Hvordan fungerer sykemelding på papir? Når skal jeg sende inn hva og når kan jeg forvente utbetaling av penger? Si at jeg blir sykemeldt 1/10 i 4 uker og arbeidsgiver betaler de første 16 dagene. Anonymkode: 27d1c...a14
Million Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Utstedes papirsykemeldinger overhodet lenger da? Vel, før i tiden var det sånn at legen river av sitt ark, og du får resten. Av dette skal du se over (det står øverst på hvert ark hvem som skal ha hvilket) og rive ut det som arbeidsgiver skal ha, og enten sende eller levere personlig til arbeidsgiver så snart som overhodet mulig. Helst samme dag du får det. Resten av arkene (tror det er to igjen) skal du beholde selv.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 Sykehus utsteder på papir. Fastlege digitalt Anonymkode: f2d0c...6ce
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Sykmelding på papir utstedes for eksempel om man blir sykmeldt av leger på sykehus. Det skal stå på papirene hvilke sider som skal hvor. Tidligere var det del C og D. Arbeidsgiver skal IKKE ha siden som viser grunn tilb sykemelding, den informasjonen skal være sensurert. Anonymkode: a64f1...b5b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 En til deg, en til arbeidsgiver og en til NAV er vel arkene man får. Du sender da en til nav, en til arbeidsgivet gjennom post eller oppmøte på jobb da. Anonymkode: 876cf...17d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer sykemelding på papir? Når skal jeg sende inn hva og når kan jeg forvente utbetaling av penger? Si at jeg blir sykemeldt 1/10 i 4 uker og arbeidsgiver betaler de første 16 dagene. Anonymkode: 27d1c...a14 Om du leverer sykmeldingen til arbeidsgiver skal du få lønn som vanlig. Du må selvsagt gi beskjed om fravær før du får levert sykmeldingen. På min arbeidsplass holder det å gi beskjed av typen «100% sykmeldt fra i dag til X». Anonymkode: a64f1...b5b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du leverer sykmeldingen til arbeidsgiver skal du få lønn som vanlig. Du må selvsagt gi beskjed om fravær før du får levert sykmeldingen. På min arbeidsplass holder det å gi beskjed av typen «100% sykmeldt fra i dag til X». Anonymkode: a64f1...b5b Arbeidsgiver betaler kun de første 16 dagene så det jeg mest lurte på er når nav betaler resterande? Anonymkode: 27d1c...a14
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Om du blir sykemeldt med papirsykemelding sender behandler en del til nav. Så må du levere del c og d til arbeidsgiver. Før du leverer del d ferdig utfylt til arbeidsgiver tar du bilde av den og laster opp kopi til nav - så risikerer du ikke at d delen ikke kommer fram til nav 😉 Anonymkode: 5d3df...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå