Gå til innhold

Skrivesperre... Skal levere et utkast til mappelavering i morgen, men føler jeg ikke har noe å komme med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal levere "utkast til mappelevring" i morgen (eksamen er mappelevering). Foreleser har sagt at det ikke behøver å være perfekt, h*n er bare ute etter å se at vi har en forståelse av faget og kan produsere noe vettug tekst. Allikevel stresser jeg. Føler jeg skriver dårlig og bekymrer meg veldig. Har helt skrivesperre og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å produsere fire ganger det jeg har skrevet til nå som ikke er helt på trynet i løpet av de neste 12 timene. Burde sikkert sove nå, men føler jeg bør sitte oppe å jobbe. Men får ikke til noe og føler jeg er i ferd med å mislykkes totalt. Hvor "perfekt" må et utkast være? "Utkast" får meg til å tenke "skisse", altså ikke en perfekt, ferdig tekst, men er redd for å ta for lett på oppgaven...Hjelp!

Anonymkode: 17eb4...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et blankt papirark og en penn og gå vekk fra dataen og skiss opp strukturen i det du vet du skal ha med. Så skriver du stikkord under hvert punkt. Så lager du deg en kopp med noe varmt eller tar en varm dusj og legger seg på et mørkt rom og puster dypt ned i magen. Så slapper du av i kjeve og ansiktet deretter senker du skuldrene og fokuserer på pust mens du slapper av i resten av kroppen og kroppen blir tung. Så tenker du at du skal sove og ser på det imorgen for det kommer til å løsne og det kommer til å gå bra! Sov godt!

Anonymkode: 78231...8b0

Skrevet

Jeg håper du gikk og la deg etter dette. Søvn er viktig. Utkast kan være alt fra punkter til små avsnitt. Det må absolutt ikke være perfekt. 

Anonymkode: 68cbb...ae9

Skrevet

Snaut to timer igjen til fristen og jeg sliter veldig. Måtte ta en kjapp pause nå for å nullstille hodet litt.

Føler meg skikkelig dum som ikke klarer å produsere noe jeg synes er fornuftig, men det er mulig jeg er overkrisk. Akademisk skriving er ganske nytt for meg og jeg føler ikke at jeg får det til, men siden det er et utkast behøver det kanskje ikke være så "korrekt"? Gah! Mangler fortsatt en del på å bli ferdig og om jeg i det hele tatt klarer å levere noe tror jeg ikke det vil være noe jeg er fornøyd med...

ts

Anonymkode: 17eb4...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...