Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste. Jeg hater å jobbe. Har jobbet i 7 år, forskjellige steder. Skjønner ikke hvordan jeg skal klarte å jobbe i 40 år til! Den jobben jeg har er den jobben jeg har trivdes mest i, allikevel hater jeg den.

- Jeg hater at jeg ikke kan bestemme når jeg vil stå opp

- Jeg hater å hjelpe kunder (selv om jeg klarer å fake et smil og være blid som en sol når kunden spør om hjelp)

- Jeg hater å få kjeft av frekke kunder for noe som ikke er min skyld.

- Jeg hater å måtte le med den fakeste latteren hver dag fordi kundene kommer med de samme vitsene hver eneste dag! (Spesielt når jeg spør om kvittering og de svarer: "Nei, får ikke trukket det av på skatten uansett håhåhå". SLUTT MED DET!

- Jeg hater å ha en sjef som kun ser det jeg gjør feil, og ikke det jeg gjør riktig. 

- Jeg hater å kommunisere med mennesker hver dag. Vil helst isolere meg hjemme og gjøre ting jeg faktisk liker uten forstyrrelser.

- Jeg hater å være så sliten etter jobb at jeg ikke orker å lage ordentlig middag. Blir som regel lettvint drittmat.

Folk sier: "Jammen du skal være glad for at du har en jobb". Jeg jobber ikke fordi jeg liker det, men fordi jeg må. Og jeg bryr meg ikke om at alle andre går i gjennom det samme som meg. Det er helt feil å måtte bruke 40 år av livet sitt på å jobbe. Det er mange som elsker jobben sin og som ikke kunne ha tenkt seg å slutte selv om de vant i Lotto. Hvorfor kan ikke bare DE jobbe, så kan vi andre drive med ting som VI brenner for?

Skal prøve å streame og se om jeg kan leve av det etterhvert, men sannsynligheten er liten for det. Eneste håpet mitt blir vel å vinne i Lotto (som jeg ikke en gang spiller på).

Og nei, det hjelper ikke å bytte jobb. Jeg hater jobbing generelt. 

Anonymkode: f089d...eda

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jobb med kundebehandling er noe dritt, ja. Helt enig. Livet endret seg drastisk etter jeg fikk meg jobb på kontor. 

Anonymkode: 6c27d...b80

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg utdannelse og på sikt en meningsfull jobb du faktisk liker.

• Liker 16
Skrevet

Om du levde for 1000 år siden måtte du lære å kjempe med sverd fra barnsben av, jobbe beinhardt på gården fra morgengry til kveld, bli buksprettet i kamp eller dø på sotteseng før du var 40. Dette var et liv det du åt vassgraut og hadde innvollsorm. 

Slutt å klag! 

Anonymkode: 78831...cce

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jobb med kundebehandling er noe dritt, ja. Helt enig. Livet endret seg drastisk etter jeg fikk meg jobb på kontor. 

Anonymkode: 6c27d...b80

Enig. Det er altfor mange drittfolk der ute. Så skal du jobbe med kunder må du ha tykk hud. 

Anonymkode: ce28b...76d

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du levde for 1000 år siden måtte du lære å kjempe med sverd fra barnsben av, jobbe beinhardt på gården fra morgengry til kveld, bli buksprettet i kamp eller dø på sotteseng før du var 40. Dette var et liv det du åt vassgraut og hadde innvollsorm. 

Slutt å klag! 

Hva har dette med saken å gjøre?

Anonymkode: 60a04...149

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med saken å gjøre?

Under Antikken i byen Sparta ble guttebarn som virket svake kastet utfor en klippe, de som derimot var sterke ble tatt fra mødrene sine da de ble 7 år for å bli opplært som krigere. 

Anonymkode: 8bc66...538

Skrevet

Under Antikken i byen Sparta ble guttebarn som virket svake kastet utfor en klippe, de som derimot var sterke ble tatt fra mødrene sine da de ble 7 år for å bli opplært som krigere. 

Anonymkode: 8bc66...538

Om mulig enda mer usaklig.

• Liker 10
Skrevet

Sakligheten stod uthevet nedenfor. Jeg gjentar: 

Slutt å klag! 

Du er privilegert 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke for sent å skaffe seg en utdannelse, og få en jobb innenfor et område du trives med. Høres ut som fu jobber i butikk - det gjorde jeg som ung, og hatet det. Kjente meg veldig igjen i det di skriver, irriterte meg over det samme. Husker jeg begynte å telle ned til arbeidsdagen var over etter 1 min, og følte meg arbeidssky. Så slik jobb passer tydeligvis ikke alle. Men etterpå har jeg likt og liker veldig godt å jobbe. Ikke lei etter 20 år! 

Anonymkode: 0b271...81d

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sakligheten stod uthevet nedenfor. Jeg gjentar: 

Slutt å klag! 

Du er privilegert 

Kan ikke se noe uthevet i tråden.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å klag! 

Hvorfor blande inn noe du åpenbart har lite peiling på? 

Førindustrielle mennesker jobbet mindre enn oss og levde like lenge dersom de kom seg gjennom tenårene. De drakk mer og hadde det generelt veldig hyggelig sammen. 

I motsetning til TS elsker jeg jobben min, men ønsker generelt å jobbe færre og kortere dager. 

Anonymkode: 5f646...16a

• Liker 2
Skrevet

Førindustrielle mennesker jobbet mindre enn oss og levde like lenge dersom de kom seg gjennom tenårene. De drakk mer og hadde det generelt veldig hyggelig sammen. 

I motsetning til TS elsker jeg jobben min, men ønsker generelt å jobbe færre og kortere dager. 

Jada jada, men hadde de NETFLIX? 

Nei, tenkte det.

Anonymkode: d499a...e8f

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittlig alder for når vikingene døde var 41 år for kvinner og 39 år for menn viser skjelettfunn fra Danmark. 

Kjedelig uten Netflix. 

• Liker 1
Skrevet

Forventet levealder i Botswana: 34 år. 

• Liker 2
Skrevet

Forventet levealder i Botswana: 34 år. 

Men det er mye bra vær der.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er mye bra vær der.

LoL ja 

Skrevet

Butikkjobb er dritt, servitørjobb er dritt, og de fleste yrker uten krav til utdannelse er dritt. Dårlig lønn, dårlige arbeidsforhold, dårlige arbeidstider, dårlige sjefer, dårlige kunder... Men det betyr ikke at alle jobber er dritt. Jeg sier som de ovenfor: Ta en utdannelse innenfor noe som interesserer deg. Evt start for deg selv. 

Og nei, du behøver ikke gå rundt å være takknemlig for å ha en drittjobb. Litt selvrespekt er det lov til å ha! Men du er nødt til å ta tak i situasjonen, og den eneste som kan gjøre noe med det er du selv. 😉

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier det meste. Jeg hater å jobbe. Har jobbet i 7 år, forskjellige steder. Skjønner ikke hvordan jeg skal klarte å jobbe i 40 år til! Den jobben jeg har er den jobben jeg har trivdes mest i, allikevel hater jeg den.

- Jeg hater at jeg ikke kan bestemme når jeg vil stå opp

- Jeg hater å hjelpe kunder (selv om jeg klarer å fake et smil og være blid som en sol når kunden spør om hjelp)

- Jeg hater å få kjeft av frekke kunder for noe som ikke er min skyld.

- Jeg hater å måtte le med den fakeste latteren hver dag fordi kundene kommer med de samme vitsene hver eneste dag! (Spesielt når jeg spør om kvittering og de svarer: "Nei, får ikke trukket det av på skatten uansett håhåhå". SLUTT MED DET!

- Jeg hater å ha en sjef som kun ser det jeg gjør feil, og ikke det jeg gjør riktig. 

- Jeg hater å kommunisere med mennesker hver dag. Vil helst isolere meg hjemme og gjøre ting jeg faktisk liker uten forstyrrelser.

- Jeg hater å være så sliten etter jobb at jeg ikke orker å lage ordentlig middag. Blir som regel lettvint drittmat.

Folk sier: "Jammen du skal være glad for at du har en jobb". Jeg jobber ikke fordi jeg liker det, men fordi jeg må. Og jeg bryr meg ikke om at alle andre går i gjennom det samme som meg. Det er helt feil å måtte bruke 40 år av livet sitt på å jobbe. Det er mange som elsker jobben sin og som ikke kunne ha tenkt seg å slutte selv om de vant i Lotto. Hvorfor kan ikke bare DE jobbe, så kan vi andre drive med ting som VI brenner for?

Skal prøve å streame og se om jeg kan leve av det etterhvert, men sannsynligheten er liten for det. Eneste håpet mitt blir vel å vinne i Lotto (som jeg ikke en gang spiller på).

Og nei, det hjelper ikke å bytte jobb. Jeg hater jobbing generelt. 

Anonymkode: f089d...eda

Ta utdanning til noe som passer deg bedre. Å jobbe med mennesker er helt klart ikke noe for deg. Mens et finnes mange jobber der du slipper det. SAS på noe med god lønn slik at du kan legge deg opp pe ger til å gå av tidlig. Eller så kan du kutte kostnadene dine og jobbe 50% slik at du får mer fritid. Det er ingen som hindrer deg i det. Evt er bonde et alternativ, men det er ikke mindre jobb... 

Anonymkode: 96a48...794

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta utdanning til noe som passer deg bedre. Å jobbe med mennesker er helt klart ikke noe for deg. Mens et finnes mange jobber der du slipper det. SAS på noe med god lønn slik at du kan legge deg opp pe ger til å gå av tidlig. Eller så kan du kutte kostnadene dine og jobbe 50% slik at du får mer fritid. Det er ingen som hindrer deg i det. Evt er bonde et alternativ, men det er ikke mindre jobb... 

Anonymkode: 96a48...794

Hjelper ikke å ta utdanning, om en finner dette gørrkjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...