AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 (Jeg er 17 år) Har akkurat fått en lillesøster og foreldrene mine driver å planlegger hvem som skal være fadder på henne. Når mamma gikk gravid føltes det ut som at de hintet til meg at de ville spørre meg om å være fadder. De sa liksom «kanskje vi skal spørre deg om å være fadder» jeg hadde ikke hørt om noen som er fadder på sin lillesøster så jeg svarte noe sånn som «er ikke det litt rart å være fadder på sin egen søster» men jeg hadde innerst inne veldig lyst. idag skulle de spørre en siste fadder å det falt på mitt søskenbarn som er yngre enn meg jeg synes det er veldig urettferdig og jeg tror egentlig at foreldrene mine ikke skjønner hvor mye det betyr for meg. Min yngre søster er også fadder og synes det er teit at de to som er yngre enn meg skal få være føler meg veldig såret. hvordan kan man eventuelt ta dette opp med dem å er det rart å spørre om å få være fadder? foresten, kjenner dere noen som er fadder til sitt eget søsken? Anonymkode: 5bf3c...da6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Jeg og storebroren min er faddere for søsteren vår som er 19/15 år yngre 😊 Så det er fullt mulig det. Ville sagt ifra om det, kanskje de trodde du ikke ville når du spurte om det ikke var litt rart å være fadder på egen søster? 😊 Tror man kan ha opptil 6 faddere. Anonymkode: 8ebdd...993
minister-mio Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Foreldrene dine skjønner ikke at det betyr mye for deg fordi du utrykte for dem at du syntes det var rart å være fadder til din egen søster. Du kan rette opp i dette ved å fortelle foreldrene dine hva du føler. Lykke til! 6
Hactar Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 (endret) Hvis du innerst inne har lyst å være fadder, må du si det. Nå valgte dine foreldre nok noen andre fordi det hørtes ut som du ikke ville. Det kan du ikke si er urettferdig; de luftet jo stemningen og forstod det slik at du var ubekvem med tanken. Da er det ikke så lett for dem å skjønne at dette betyr mye for deg. Ikke sikkert det er for sent å ombestemme seg, så bare si at du egentlig har veldig lyst du også. Endret 27. september 2020 av Hactar 4
Brunello Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Å være storebror er mye viktigere enn å være fadder. Vær en god storebror, så får du et godt forhold til søsteren din. Forstår ikke hvorfor det er normalt å velge nære slektninger som faddere. De er jo der for barnet uansett i form av å være søsken, tanter/onkler og besteforeldre. Vi skulle egentlig ha fire gode venner som faddere, men ente opp med også å ta med konas søster og min bror, da vi forstod at det var en forventning fra de å bli spurt. Og siden man kan ha seks faddere var det ikke noe problem med to til.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: (Jeg er 17 år) Har akkurat fått en lillesøster og foreldrene mine driver å planlegger hvem som skal være fadder på henne. Når mamma gikk gravid føltes det ut som at de hintet til meg at de ville spørre meg om å være fadder. De sa liksom «kanskje vi skal spørre deg om å være fadder» jeg hadde ikke hørt om noen som er fadder på sin lillesøster så jeg svarte noe sånn som «er ikke det litt rart å være fadder på sin egen søster» men jeg hadde innerst inne veldig lyst. idag skulle de spørre en siste fadder å det falt på mitt søskenbarn som er yngre enn meg jeg synes det er veldig urettferdig og jeg tror egentlig at foreldrene mine ikke skjønner hvor mye det betyr for meg. Min yngre søster er også fadder og synes det er teit at de to som er yngre enn meg skal få være føler meg veldig såret. hvordan kan man eventuelt ta dette opp med dem å er det rart å spørre om å få være fadder? foresten, kjenner dere noen som er fadder til sitt eget søsken? Anonymkode: 5bf3c...da6 Mine 3 eldste sønner er faddere til sin lillesøster. Anonymkode: 3272e...cd8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 Bare å spørre foreldrene dine det. Jeg er fadder for min lillesøster som er 18 år yngre. Anonymkode: 7a2c0...050
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Spør foreldrene dine- da blir de nok glade. (Men ikke klandre de eller bruk ordet «urettferdig». Bare si at du angrer på at du var negativ når de spurte tidligere, og spør om du kan få lov til å være fadder). Det gjør ikke noe å ha en ekstra fadder- det er bare fint det! Jeg er fadder til min lillesøster som er 15 år yngre enn meg. Anonymkode: f4194...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå