Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var tiden inne for meg å innse at jeg ikke ønsker å jobbe som lærer mer. Jeg står alene med 25 1.klassinger og ingen ressurser å få inn. Flere elever har sakkyndig som tilsier at de har krav på både spesialundervisning i klasserommet og 1:1 undervisning i smågrupper. Jeg er alene... takler ikke dette lengre og ønsker å si opp. Hvor kan jeg egentlig søke meg jobb? Er det noen som står i samme situasjon som meg? Føler ting har eskalert totalt de siste ukene, selvom jeg har ordentlig struktur på dagene og har klasseledelse i fokus så visner ting helt for meg. Står opp med hodepine og har selv tre barn hjemme som tenger mammaen sin når dagen er over. Hva gjør jeg?😰

Anonymkode: 53fb6...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke greit! Stakkars barn - og stakkars deg. Hvor er ledelsen oppi dette? 

Helt ærlig, hadde søkt meg inn på master i spesped, eller søkt jobb i PPT. Hadde ikke orket å se de små elevene daglig streve seg igjennom en skole som ikke er tilpasset deres behov. Det er oppskrift på utbrenthet. 

Anonymkode: d9e98...9c2

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke greit! Stakkars barn - og stakkars deg. Hvor er ledelsen oppi dette? 

Helt ærlig, hadde søkt meg inn på master i spesped, eller søkt jobb i PPT. Hadde ikke orket å se de små elevene daglig streve seg igjennom en skole som ikke er tilpasset deres behov. Det er oppskrift på utbrenthet. 

Anonymkode: d9e98...9c2

Nei, det er ikke greit. Ledelsen ja, hvor er de? Godt spørsmål. De gjør ikke stort føler jeg, men har forståelse for at ting er tøft for tiden. Elevene mine strever og jeg har flere med utfordringer som springer ut av klasserommet og som jeg da må enten følge etter for å prøve å overbevise de at de må være i klasserommet eller så må jeg bare levne de alene ute eller i gangen. Uansett hva jeg velger er det ikke ok. Får mye pes fra foreldregruppa naturligvis, men jeg vet ikke hva jeg skal si lengre. Ender opp sykemeldt snart hvis ting ikke snur og jeg får litt mer hjelp enn jeg har nå. 

Anonymkode: 53fb6...ea4

Skrevet

Hei!

På grunn av din pedagogisk utdanning/kompetanse kan du forsøke å søke deg jobb som karriereveileder :) Karrieresentre og bedrifter som jobber for nav på ulike tiltak trenger folk nå på grunn av permisjoner og økt arbeidsledighet.. Mange som starter i den bransjen har lærerbakgrunn.. Ansvar for mindre antall mennesker i gangen, og du får være med å gjøre en forskjell ved å motivere og møte folk i ulike situasjoner;)

Anonymkode: 550bc...231

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...