AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 I dag hadde nabolaget seg en liten samling ute i gata der flere 4-5 stk sto å snakket. Jeg gikk bort for å hilse på, men det virket som at alle overså meg. Forsøkte å vise interesse ved å være blid og si noen ord, enten så latet de som at de ikke hørte meg eller så gjorde de det ikke. Brukte normal stemme og sto like ved dem. Det er ikke første gang jeg har opplevd dette med naboene, får en følelse av at de ikke liker meg. Med mannen min er det stikk motsatt, med han snakker de mye med og skryter stadig vekk av hvor flink han er med ting han gjør ute osv. Merker det spesielt godt på sommeren når vi er mye ute. Da kan de stå å snakke med han, og være veldig interessert mens de overser meg som også er der rett ved siden av. Jeg forsøker så godt jeg kan å snakke med dem, og er på og viser interesse. Men de retter oppmerksomheten for det meste til ham. Vil jo gjerne være likt av naboene jeg også siden vi bor ganske tett. Har aldri vært i noen slags konflikt med dem som kan forklare dette. Eneste jeg kan komme på er at jeg har vært igjennom noen tøffe perioder med depresjon, hvor jeg har vært sykemeldt. Kan dette være grunnen? Føler også at jeg må fortsette å vise interesse og være på hils med dem. Kan vel ikke bare slutte med det? Noen som har opplevd noe lignende, eller som har noen tips? Kjenner det er slitsomt å skulle være den som tar initiativ for så å bli møtt på denne måten. Anonymkode: bdaf4...9aa
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Jeg ville bare gitt en lang skiiiiit i dem. Hvorfor streve etter å bli likt av folk som åpenbart ikke eier sosiale antenner eller manerer? Bare overse dem og plei vennskapet til ordentlige folk. Anonymkode: 48ac2...ead 3
Kittykat Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 (endret) Har du snakket med din mann om oppførselen de viser ovenfor deg når du står rett ved siden av? At de snakker kun til han og ikke enser deg i det hele tatt? Har din mann sagt noe om depresjonen din? Men noen mennesker er bare skikkelig ufine mot andre uten at man vet hvorfor. Jeg hadde iallefall ikke giddet å hilse eller snakke til dem igjen. Jeg vil ikke å bruke tid på mennesker som ikke gidder å se meg eller snakke til meg. Ut ifra innlegget ditt, så er det ingen grunn til at de skal oppføre seg som de gjør. Så da er de rett og slett bare h****r, for å si det rett ut... Endret 27. september 2020 av Kittykat 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 (endret) Hadde ikke giddet å bruke energien min på slike folk. Endret 27. september 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 De vet vel da ikke om depresjonene dine, og det er uansett ingen grunn til å overse en hyggelig nabo. Det er naboene og ikke deg det er noe galt med. Opplevde det selv en gang, på dugnad, og noe jeg trodde skulle bli en hyggelig ettermiddag, ble bare kjip. Den ene naboen som gjorde stygge grimaser mot meg da jeg gikk forbi han, og de var generelt ufine mot meg, de knuste også keramikkpynt jeg hadde ved inngangsdøra mi, stengte katta mi inni boden sin, og da jeg slutta å hilse på de, fikk jeg kjeft for at de syntes det var så utrivelig at jeg ikke hilste... 🤦🏼♀️ De gjorde mye mer, og veldig grove ting, men i fare for gjenkjennelse vil jeg ikke skrive det her, men det var ren og skjær mobbing. Vi flytta. Anonymkode: 7f25b...236
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Hahaha, sånn er naboene mine også. De elsker å snakke med mannen min, men er mer stille når det gjelder meg. Konene veksler ofte ord, men mannfolka er helt mutt. Driter i det. Anonymkode: 76a94...adf
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag hadde nabolaget seg en liten samling ute i gata der flere 4-5 stk sto å snakket. Jeg gikk bort for å hilse på, men det virket som at alle overså meg. Forsøkte å vise interesse ved å være blid og si noen ord, enten så latet de som at de ikke hørte meg eller så gjorde de det ikke. Brukte normal stemme og sto like ved dem. Det er ikke første gang jeg har opplevd dette med naboene, får en følelse av at de ikke liker meg. Med mannen min er det stikk motsatt, med han snakker de mye med og skryter stadig vekk av hvor flink han er med ting han gjør ute osv. Merker det spesielt godt på sommeren når vi er mye ute. Da kan de stå å snakke med han, og være veldig interessert mens de overser meg som også er der rett ved siden av. Jeg forsøker så godt jeg kan å snakke med dem, og er på og viser interesse. Men de retter oppmerksomheten for det meste til ham. Vil jo gjerne være likt av naboene jeg også siden vi bor ganske tett. Har aldri vært i noen slags konflikt med dem som kan forklare dette. Eneste jeg kan komme på er at jeg har vært igjennom noen tøffe perioder med depresjon, hvor jeg har vært sykemeldt. Kan dette være grunnen? Føler også at jeg må fortsette å vise interesse og være på hils med dem. Kan vel ikke bare slutte med det? Noen som har opplevd noe lignende, eller som har noen tips? Kjenner det er slitsomt å skulle være den som tar initiativ for så å bli møtt på denne måten. Anonymkode: bdaf4...9aa Flytt! Livet er for kort. Rett og slett! Anonymkode: f4bc7...c1b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Om mange av de som overser deg er menn, så er det vel en typisk oppførsel vi kvinner ofte opplever. Har selv stått i selskap med menn som overser meg i samtale, og da jeg jobbet i et spesielt yrke opplevde jeg det mange ganger -men akkurat der fikk de seg ofte en overraskelse når det viste seg at det var meg de måtte henvende seg til som teamleder/arbeidsleder! Overser meg fordi de ikke tror jeg har noe kunnskap om emnet eller noe, "en jente har jo ikke greie på sånt" liksom -også viser det seg at jeg faktisk kan mye mer og ikke bare det, men faktisk er den som må gi dem ordre. Ja jeg kosa meg godt da. Men opplever det generelt som kvinne innimellom, og det er ganske kjipt. Anonymkode: 571dd...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå