Gå til innhold

Menn sin boevne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd, og mange mange andre.... der det blir diskutert menn, og hvor lite de gjør i hjemmet og hvor lite de ser av det som trengs å gjøres.

Hvordan har det blitt sånn at mange menn sin boevne er så lav?

Det kvinner krever av husarbeid er oftest ikke urimelig. 

Anonymkode: 58c8c...16e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje menn uten boevne har flyttet rett fra hotell-mamma til kjæresten? Min har bodd for seg selv mange år, og det er like selvfølgelig at han tar seg av matlaging og husarbeide som meg 😊

Anonymkode: e43c1...dd7

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd, og mange mange andre.... der det blir diskutert menn, og hvor lite de gjør i hjemmet og hvor lite de ser av det som trengs å gjøres.

Jeg skulle ønsket at overskrift og HI var litt mindre generaliserende. 

Jeg har, i tillegg til å forsørge hustanden med penger i alle år, stått for alt fra handling, mat, vasking, støvsuging, pynting, klesvask, bilstell, maling, plenklipping, snømåking og absolutt alt annet hver eneste dag hele året fordi den gorrlate kjerringa var kronisk opptatt med å strikke, syte og spise smågodt mens hun så på Hotel Cæsar. 

Hun ble forresten tilslutt kastet på dør. Er noen misfornøyd med sin mann, så gjør det samme for å oppleve samme befrielsen. Verden er full av menn med tak i og som bidrar mer enn kvinner hjemme. Det handler utelukkende om personlighetstype. Men ironisk nok ser det ut til at disse gorrlate mennene alltid trekker det lengste strået. Jeg har for øvrig observert at det er sjeldent at en kvinne og en mann bidrar like mye hjemme og at alt er strøkent. Oftest treffes motpolene.

Anonymkode: e9a6c...02f

• Liker 7
Skrevet

For en del menn jeg kjenner, inkludert min, og enkelte damer, handler det om at de har et annet syn på hva som er å ha god boevne, tror jeg. 

Mannen min bodde også for seg selv i flere år før vi flyttet sammen. Det så ikke ut i huset hans, og han hadde det helt fint der. Han har så mange andre gode sider at jeg valgte ham altså likevel. Vi har hatt noen prater om huslige gjøremål opp gjennom, og det har sier er at han har ikke problemer med det jeg har problemer med av rot og urenslighet. Han ble jo ikke syk da han bodde alene heller. Men jeg hadde aldri orket å bo slik. Søsteren hans har det forresten omtrent like rotete. 

Anonymkode: 83bf9...552

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har, i tillegg til å forsørge hustanden med penger i alle år, stått for alt fra handling, mat, vasking, støvsuging, pynting, klesvask, bilstell, maling, plenklipping, snømåking og absolutt alt annet hver eneste dag hele året fordi den gorrlate kjerringa var kronisk opptatt med å strikke, syte og spise smågodt mens hun så på Hotel Cæsar. 

Hun ble forresten tilslutt kastet på dør. Er noen misfornøyd med sin mann, så gjør det samme for å oppleve samme befrielsen. Verden er full av menn med tak i og som bidrar mer enn kvinner hjemme. Det handler utelukkende om personlighetstype. Men ironisk nok ser det ut til at disse gorrlate mennene alltid trekker det lengste strået. Jeg har for øvrig observert at det er sjeldent at en kvinne og en mann bidrar like mye hjemme og at alt er strøkent. Oftest treffes motpolene.

Det handler veldig om personlighetstype. Jeg er stadig overrasket over alle innleggene her om menn som gamer og lar kjerringa ordne alt. Kjenner meg overhodet ikke igjen; hverken i eget forhold eller blant de vi omgås.

Klager bare over en ting med mannen min: Han forstår seg ikke på støvtørking. Men det gjorde han ikke da han bodde for seg selv heller, så...

Skrevet

Tror det handler om at kg medlemmer er en viss gruppe og noen av dem finner menn som er slutvete. Selv gjør min mann mer enn meg til tider, vi tenker ikke hvem som gjør hva alltid, vi bare gjør det.vi liker å ha det ryddig. 

Anonymkode: fc1f7...d4e

Skrevet

Jeg tror det er mange mødre som skjemmer bort sønnene sine. Min mann bodde alene i noen år før vi traff hverandre, men morens han kom stadig på besøk og gjorde husarbeid og klesvask. 
Og hun mente jeg skulle glede meg til jeg kunne gjøre disse tingene for han. Jeg fortalte hun raskt hvor skapet stod for å si det sånn, men å lære mannen hvor mye jobb som ligger bak et rent og ryddig hus har tatt tid på grunn av moren hans. 
Han har så mange andre fine sider ved seg at jeg tåler å ta den "kampen" der. 

Anonymkode: c96b2...bb4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Jeg har vært gift i nesten 20 år. Og jeg giftet meg svært sent, så både mannen og jeg er middelaldrende og vel så det. 

Hos oss har dette med husarbeid aldri vært noe problem. Han gjør like mye hjemme som meg. Ok, vi sitter ikke og regner ut prosenter, men ingen av oss føler at den andre gjør for lite/for mye. 

Vi er begge i full jobb. 

Men vi har et par "greier" der vi begge innser at den andre parten er bedre. F.eks. Begge lager mat (han mer enn jeg). Men når det skal stekes kjøtt eller fisk, vet vi begge at det gjør jeg bedre enn ham. Så da overlater han kjøkkenet til meg. Skal det derimot bakes, er han sjefen. 

Jeg kan fint sitte en kveld (som i kveld...) og sløve med Mac'en og KG. Mens han plutselig finner ut at det må støvsuges. Så her sitter jeg da. Løfter pent på bena når han skal støvsuge under bordet og stolen der jeg sitter. 

Anonymkode: ae835...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...