Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips fra andre som har vært i samme situasjon. Vårt barn hater å kjøre bil og skriker hele veien, samme om det er fem minutters kjøring eller 30 minutter. Vi har til og med kjøpt ny bilstol, men baby gråter like mye. Har speil i bilen så baby kan se oss, hengt opp fargerike leker, sitter ved siden av når vi kjører i helgene siden vi da har mulighet til det men ingen ting hjelper. Har sjekket hos kiropraktor for låsninger. Barnet liker vippestol inne, men gråter så fort han blir satt i bilstolen. Føler meg helt låst til hjemmet da baby skriker voldsomt. Det er helt stille så snart bilen stopper og vi tar ut bilstolen fra bilen. Gråten er så intens at jeg gruer meg hver gang vi må ut å kjøre. Går det over eller må vi bare leve med skrikingen? Andre tips? Hilsen rådvill mamma

Anonymkode: 3c9eb...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, min er 5 måneder nå, prøvd det meste vi også. Kan funke en liten stund om vi klarer å få han inn i bilstolen når han sover i armene mine, men ofte våkner han av det. Har du prøvd å ha hen foran hos deg, og da skrudd av airbagen? Det er lov og trygt. Hjelper med min, at han kan se meg og holde meg i hånden.

Har ikke så mye annet valg enn å bare unngå bilkjøring.. bor heldigvis sentralt i Oslo og kan gå til det meste. Men det gjør jo ting litt vanskelig, særlig nå når jeg ikke vil bruke kollektivt pga corona.. 

Anonymkode: 912ac...300

Skrevet

Sette på musikk hjemme som han synes er hyggelig når han sitter i vippestolen sin også skrur du på den samme gøyale musikken når han sitter i bilen? 🤔

Mine barn ble fort stille i bilen da «favoritt» musikken kom på.

Skrevet

Mitt yngste barn var sånn, senere ble hun kraftig bilsyk og det har vært helt forferdelig. Det startet før hun var ett år, kanskje ved 10 mnds alder. Hun har kanskje hatt ubehag med kjøring hele tiden, jeg vet ikke. Nå er hun 2 år og det er en del bedre, men vi kjører helst når hun er trøtt så hun kan sove. Kan fortsatt bli ganske bilsyk ved lengre turer. 

Anonymkode: cc0b2...fc8

Skrevet

Helt likt her. Ble bedre da hn ble eldre og kunne se på ipad mens vi kjørte (viktig med kollisjonssikker holder). Men vi kjørte alltid lengre turer i duppen, ellers var det fullstendig krise. 

Anonymkode: 8bdc7...73d

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Om han er stor nok til å bytte til stol nr 2(dersom han fortsatt bruker babystolen) kan det hjelpe. Det gjorde det i hvertfall her :) 

Anonymkode: 01971...557

• Liker 1
Skrevet

Her gjekk det over når vi skifta til bilstol 2. Fekk sjå litt ut av vinduet. Har du siona? 

Anonymkode: 6091f...26a

Skrevet

Her var det også sånn at baby hylte sammenhengende så lenge vi kjørte, og det var veldig stressende da jeg måtte kjøre storesøsken til barnehagen 7 km hver vei, to ganger hver dag. Så det ble mye kjøring og mye skriking.  Babyen gråt ikke i bilstolen når jeg bar den, kun når den var montert i bilen. Vi kjøpte også ny baby bilstol uten at det hjalp. Det hjalp litt rundt tiden når vi gikk over til stol 2, men det kan ha vært alder også. Prøvde ellers alt fra musikk, lydbok, ipad, leker... ingenting virket. Heller ikke at jeg satt ved siden av i baksetet. 
Har ingen råd annet enn at det blir bedre med tid. 

Anonymkode: 70e65...17f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det også sånn at baby hylte sammenhengende så lenge vi kjørte, og det var veldig stressende da jeg måtte kjøre storesøsken til barnehagen 7 km hver vei, to ganger hver dag. Så det ble mye kjøring og mye skriking.  Babyen gråt ikke i bilstolen når jeg bar den, kun når den var montert i bilen. Vi kjøpte også ny baby bilstol uten at det hjalp. Det hjalp litt rundt tiden når vi gikk over til stol 2, men det kan ha vært alder også. Prøvde ellers alt fra musikk, lydbok, ipad, leker... ingenting virket. Heller ikke at jeg satt ved siden av i baksetet. 
Har ingen råd annet enn at det blir bedre med tid. 

Kan legge til at baby også hatet vogn frem til 6 mnd alder så det ble mye bæring. 

Skrevet

Har du for mye klær på? Så lenge bilen ikke er kald når dere begynner så er det mer enn nok med vanlige inneklær (body og bukse). Bruk evt lue og teppe på vei ut og inn. Sååå mange barn som koker i bilen...

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Min er 11 mnd og har alltid hatet bilkjøring. Vi bor også et sted med store avstander så jeg har også vært fryktelig låst til hjemmet. Da han bikket 10 mnd begynte han å sove i bil HVIS jeg kjører når han skal sove dupp uansett OG han får høre én spesiell sang 😅😅 Men ellers er det bare hyling. 

Har ingen tips, ville bare si at du ikke er alene om å grue seg til å kjøre på butikken liksom 🙄

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Var et mareritt, og jeg bodde en times kjøring til alle jeg kjente. Ble ensomt, gitt! Han er bedre nå, når han er 1,5 år 😅 Det hjalp ikke å bytte stol eller noe, han bare hata det.

Anonymkode: f196b...a6d

Skrevet

Mini var sånn! Hatet både å kjøre bil, og vogna. Helt plutselig snudde det da han var 5-6 mnd, og vi kunne kjøre bil uten at det ble ramaskrik hver gang. Nå er det bare gråt en sjelden gang. Vogna begynte å bli godtatt rundt 6-7mnd alderen 😊

Anonymkode: cac5e...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...