Gå til innhold

Hvordan kler dere barna nå? (østlandet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på innerst mot kroppen. Ull? Bomull fortsatt? Isåfall trøye + genser? Eller t-skjorte + genser?

Anonymkode: 54b61...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag på tur i 12 grader hadde hun på seg ull innerst, fleece dress og regntøy :) ull er fint nå! Genser og bukse 🙃

Skrevet

Vi bruker fortsatt bomull, t skjorte, genser og bukse. Ull eller fleece som mellomlag, alt ettersom hva termostaten viser. Softshell dress eller softshell jakke/bukse ytterst. Er det skikkelig dritvær tar vi frem vinterregndressen til kattnakken

Skrevet

Bomull innerst. Hvis vi begynner med ull innerst allerede nå i 10-15 +, hva skal de bruke på vinteren da

Anonymkode: 5b2dc...d53

• Liker 4
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 5f470...56b

Skrevet

Bomull innerst, fleece som mellomlag og parkdress. 

Anonymkode: 39621...0f1

• Liker 1
Skrevet
På 28.9.2020 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Bomull innerst. Hvis vi begynner med ull innerst allerede nå i 10-15 +, hva skal de bruke på vinteren da

Anonymkode: 5b2dc...d53

De kan da fortsatt bruke ull da? Heller varme unger enn unger som fryser!

Anonymkode: 0b364...f93

• Liker 2
Skrevet

har foreløpig vært mildt, så bomull, t-skjorte + hettegenser, eller t-skjorte + fleecegenser. Bomull joggebukser. Parkdress, eller overtrekkbukse + jakke, eller regntøy over. Mine er 3 og 6 år. Min seksåring fikk en ny boblejakke som han vil gjerne bruke, men når jeg henter ham, har han bare denne åpent på tskjorten, fordi han blir ellers for varm, sier han. 

Anonymkode: caf79...b46

Skrevet

På den kalde ungen; ull innerst, mellomlag i fleece og så skalltøy, støvler med ullfor.

på den varme ungen; bomull innerst, fleece mellomlag og parkdress/neoprenstøvler.

Skrevet

Her går de fremdeles i vanlige klær (bukse, langermet overdel, eller langermet kjole + strømpebukse) og med jakke når de er ute. Ikke ullundertøy, ikke hansker, ikke lue. 12-15 grader på dagtid. Alle tre er skolebarn så klarer å regulere klærne selv hvis de fryser/er varme.

Skrevet

Det er fortsatt ikke så kaldt her, 10-12 grader, så det holder med vanlige bomullsklær og skallbukse og jakke, eller regntøy over. De morgenene det har vært kaldere har jeg insistert på et lag fleece i tillegg.

Anonymkode: 344d0...cb8

Skrevet

Bukse, t-skjorte, hettegenser og skalljakke. Kommer som regel hjem uten jakka, så jeg tror ikke han fryser. 😛 Men har begynt å bruke longs (bomull) og skallbukse på tur og utedager. Uten bukse imellom altså.

Anonymkode: ad690...bc0

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ullundertøy på overkroppen. Vanlige klær. Enten vattert jakke, skallbukse og goretex sko eller regntøy med innebygd fleece og støvler. 

Har ekstra skift av alt i barnehagen om været skulle skifte. 

Skrevet

Bomull innerst, ullgenser og tynnere jakke som er vindtett. 

Anonymkode: 6f40b...1ed

Skrevet

Tynn ull innerst. Fleece- eller ullegenser. Parkdress. Tynn ullue og Goretexsko. 👍

Anonymkode: e3cbe...432

Skrevet

Hvilken alder?

12 åringen min har på seg bukse, bomullsokker, t-skjorte, genser, tynn jakke og sko etter været. 

ettåringene på barnehagen hvor jeg jobber har alt fra ett lag ull og ett lag bomull til kun ett lag bomull. Om jeg kler på de når vi skal ut blir det å kle på de ytterklær i tillegg til det de har når de ble levert i barnehagen  + et lag, ull eller fleece avhengig av hva de har med seg, om de har tynn dress eller jakke. Pluss lue, hals og eventuelt votter. 

Anonymkode: 83ce6...201

Skrevet

Frossen 4-åring har tynne ullsokker, ulltrøye, bomullsbukse, et sett fleece og så regntøy eller dress. Votter og lue/pannebånd. 

Anonymkode: 54da8...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...