Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stort sett brukt sånne urinprøve glass når jeg tar graviditetstest, men syns det er litt kjedelig å kjøpe og oppbevare, og ikke minst koster det litt. Kan jeg likesågodt bruke et engangs pappbeger (beregnet for å drikke) ? Har tilfeldigvis mange av dem. Eller er det bedre å ta et glass/kopp som jeg vasker i maskin for hver gang? 

Anonymkode: fb20f...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ihvertfall bruke plastbeger, det gjør de hos fastlegen min. Usikker på papp. 
Selv gjenbruker jeg urinprøve-glasset. Bare rengjør etter bruk, så er det klart til neste gang. 

• Liker 3
Skrevet

Ville brukt plast eller glass. Vask rent og bruk igjen. Selv bruker jeg shotglass. 

Skrevet

Håpløst å bruke noe som bare kan brukes èn gang syns jeg. Blir jo noen tester! 😂

Syns denne er veldig kjekk. Brukes maange ganger, bare rengjøres mellom hver gang. Superlett å oppbevare. Jeg tok tester i sommer på campingplass, og denne koppen var usynlig i lommen til og med :) (sammenleggbar)

https://babyplan.no/produkter/graviditetstest/babyplan-oppsamlingskopp/

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar 😊

Skrevet

Jeg bruker bare vanlig glass og vasker det godt😂

Skrevet

Jeg brukte et rengjort tomatpuré-glass son jeg skylte godt mellom hver bruk. Ble jo en del el-tester og g-tester i løpet av noen år. 

Anonymkode: f8ba3...00a

Skrevet

Bruk et hvilket som helst glass som tåler koking, så kan du sterilisere det mellom hver gang om nødvendig. 

Eller om du ikke synes det er så viktig, bruk en plastkopp som du bare skyller. For en graviditetstest er det ikke nødvendig å sterilisere, da det ikke er bakterier du tester for, men et hormon. 

Jeg brukte samme begeret hver gang, bare skylte det. 

Anonymkode: 1f688...c3e

• Liker 1
Skrevet

Okei, så det har ikke noe å si for testens nøyaktighet at den er kokt mellom hver gang? Da har det kanskje ikke noe for seg å prøve å få "midtstråle" eller noe sånt heller da? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så det har ikke noe å si for testens nøyaktighet at den er kokt mellom hver gang? Da har det kanskje ikke noe for seg å prøve å få "midtstråle" eller noe sånt heller da? 

Ikke når testen kun er for å teste etter graviditet, nei. Da spiller det ikke noen rolle om det er bakterier i den. Det er heller ikke nøye med midtstråle. 

Anonymkode: 1f688...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...