Gå til innhold

Problemhud ved skifte av årstid.

Anbefalte innlegg

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Jeg får stygg hud ved endring av årstid. Spesielt nå ved overgang sommer til høst og vinter ytelse vår. Flere som har det sånn og kan komme med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja..med en gang det nærmer seg null får jeg problemer med eksem og rar hud. Eneste som funker for meg er skrubb, hudolje og sol. 👍🏼

Skrevet

Som regel trenger huden mere fukt og mere fett nå når det begynner å bli kaldt. Så få deg ett serum som gir mere fukt og en krem som har mere fett i seg enn den du bruker idag. Kan ikke love at dette hjelper din hud fordi det kommer ann på hudtype,men på generelt grunnlag burde det hjelpe.  For ihuga hudpleie entusiaster er det vanlig å bytte ut hudpleie rutinen etter årstidene. 

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Jeg pleier å ha lettere krem/gel om vår og sommer og mer tyngre krem om høst vinter. Allikevel får jeg stygg hud i overgangen. Skikkelig frustrerende.  

Skrevet

Merker det på huden under øynene, bruker concealer daglig og den "kaker" seg mer om høsten vinteren.  Ellers går det greit med ansiktet. Sliter med kløe på leggene fra oktober til mars.  Må snart kjøpe Aderma krem på apoteket igjen. 

Anonymkode: 3999d...9de

Skrevet
På 27.9.2020 den 20.45, Mumlehumle skrev:

Jeg pleier å ha lettere krem/gel om vår og sommer og mer tyngre krem om høst vinter. Allikevel får jeg stygg hud i overgangen. Skikkelig frustrerende.  

Huden reagerer nok på lavere temperaturer og tørrere luft. Du kan prøve med hyaluronsyre (for ekstra fukt) i tillegg til fuktighetskremen din. Eksfolierer du?

Skrevet

For meg er det omvendt enn det flere andre skriver. Om sommeren tørker solen ut huden min litt slik at min naturlig fete hud lager færre kviser. Når solen forsvinner, kommer den fete huden tilbake og jeg trenger hjelp fra produkter til å holde oljeproduksjonen under kontroll.

Huden min ble ikke bra før jeg sluttet å høre på alle som sier at hudproblemer stammer fra mangel på fukt, og at nok fukt kan fjerne kviser. Dette gjentas jo til det kjedsommelige! Jeg har blitt så godt som kvisefri etter at jeg sluttet med fuktighetskrem og begynte med en krem med blanding av sink/salisylsyre/niacinamid i stedet (La Roche-Posay Effaclar Duo+). Denne bruker jeg både i ansiktet, på brystet og øverste del av ryggen. Har nå glatt og myk hud, ikke fet og heller ikke tørr. Bruker kun fuktighetskrem på utsatte områder: i munnvikene og rett under nesa. Funker gull.

Det spørs jo hvor du bor, om lufta er tørr eller ikke. Her på vestlandet er høsten, vinteren og våren preget av ekstra fuktig luft, ikke tørr luft. 

Hyaluronsyre reagerer jeg kraftig på, blir rødmusset/varm og full i småkviser etter halvannen dag med dette i ansiktet.

Anonymkode: 62536...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...