AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Satt her og prøvde å komme på noe jeg ikke liker, kom ikke på noenting. Hører jo stadig om folk som ikke kan fordra visse matvarer, virker som de fleste har en liste over ting de ikke liker. Er ingen snobbete connoisseur og er storfornøyd med ei brødskive med leverpostei, men misliker heller ikke noen mat så lenge råvarene er fresh og tilberedt av noen som kan det (ikke ferdigmat/Toro). Smalahove, haggis, skarpe oster, kimchi, koriander, skalldyr, pickles, jo mer pikant smak jo bedre! Flere som liker alt? Anonymkode: c0c03...136 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Eneste jeg har smakt som jeg ikke har likt må være blåskjell. Ikke pga smaken, men pga alt det "rare" inni. Jeg klarer ikke trevler og annet mystisk i maten. Ellers...nøkkelost er jeg heller ikke så glad i men skulle nok vent meg til smaken. Jeg har aldri blitt presset til å spise noe jeg ikke likte hjemme, så kanskje det er noe av forklaringen. Jeg syns nye smaker er spennende. Liker også gammelost! Anonymkode: 07f63...653
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Kan spise det meste av mat selv om jeg ikke syntes det er skikkelig digg, men majones og remulade klarer jeg faktisk ikke spise. Brekker meg og kaster opp av det. Anonymkode: 3d5c2...589
Camillapb Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Spiser du gledelig blodpølse, lungemos osv?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Javisst, vil kalle meg selv som en altetende person. Selv om jeg ikke spiser absolutt ALT. Spiser det aller, aller meste. Ikke gammelost. Synes ikke wiener snitsel/oste snitsel er godt, heller ikke mcnugets eller våruller fra butikk. Liker f.eks retter som fårikål, kamshell, oliven, pultost, blåmuggost, blodpølse. Anonymkode: eb243...76c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Det eneste jeg ikke liker er stangselleri, ellers liker jeg alt! Anonymkode: d6587...79d 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Jeg spiser gledelig blodpølse og lungemos. Anonymkode: eb243...76c 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 8 minutter siden, Camillapb skrev: Spiser du gledelig blodpølse, lungemos osv? Lungemos var livretten min som barn, blodpølse tror jeg faktisk ikke jeg har smakt, men hadde definitivt forsynt meg om det ble tilbudt Ser for meg noe litt søtt og krydret, sikkert godt. TS Anonymkode: c0c03...136 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Jeg vil si jeg liker det meste. Det er noen få ting jeg ikke klarer, men de kan telles på "ei krøpla barnehånd". Og mange ting har jeg bare ikke hatt muligheten til å smake ennå. Blåskjell, majones, blodpølse, lungemos, liker jeg. Og fleskepølse, snegler, blekksprut og rødbeter! Kamskjell er for meg overpriset fiskebolle, avocado bare fett. Da jeg var yngre likte jeg oste/baconpølser, men nå er det for mektig, osteschnitzel både for mektig og for tamt, spaghetti ala capri er bare mel. Mange av ferdigmatrettene jeg elsket, er jeg nå helt likegyldig til, jeg lager bedre mat selv, med glede, og mye billigere. Det eneste jeg ikke makter, er tomat som ikke er helt most, og enkelte (andre) hermetiske grønnsaker. Anonymkode: 757ff...3da
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Det er flere matvarer jeg ikke er veldig begeistret over, men jeg har foreløpig ikke smakt noe som er helt uspiselig. For min del handler det for det meste om hvordan man tilbereder det, og hvilken rett man bruker det i. Det er f. eks mange grønnsaker jeg ikke synes er veldig hyggelig å spise rått og for seg selv, men som smaker himmelsk når det er tilberedt og i en matrett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 26 minutter siden, Camillapb skrev: Spiser du gledelig blodpølse, lungemos osv? Jeg gjør det. Men syns de har sukret blodpølsa altfor mye i butikken, det måtte bli en hjemmelaget en. Anonymkode: 07f63...653
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg ikke liker er stangselleri, ellers liker jeg alt! Anonymkode: d6587...79d Det er forskjell på stangselleri. Om du velger de lysere, tykke stenglene, kan det hende du liker det for de er søtere. Er stenglene mørkt grønne og tynne er det en større utfordring. Anonymkode: 07f63...653
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Satt her og prøvde å komme på noe jeg ikke liker, kom ikke på noenting. Hører jo stadig om folk som ikke kan fordra visse matvarer, virker som de fleste har en liste over ting de ikke liker. Er ingen snobbete connoisseur og er storfornøyd med ei brødskive med leverpostei, men misliker heller ikke noen mat så lenge råvarene er fresh og tilberedt av noen som kan det (ikke ferdigmat/Toro). Smalahove, haggis, skarpe oster, kimchi, koriander, skalldyr, pickles, jo mer pikant smak jo bedre! Flere som liker alt? Anonymkode: c0c03...136 Har du smakt «alt»? Gordon Ramsey virker som noen som «spiser alt». Har reist verden rundt og spist mye rart. Men ekstra vellagra rakfisk i Norge spyttet han ut 😅😂 https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/mat/ramsay---norge-sjokkerer/72771268/amp Anonymkode: b0c80...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du smakt «alt»? Gordon Ramsey virker som noen som «spiser alt». Har reist verden rundt og spist mye rart. Men ekstra vellagra rakfisk i Norge spyttet han ut 😅😂 https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/mat/ramsay---norge-sjokkerer/72771268/amp Anonymkode: b0c80...4b6 Ikke meg du spør, men det har jeg faktisk ikke smakt! Men kvalifiserer det som mat egentlig når det er råttent? Jeg tenker at fermenterte ting ikke helt passer for alle, jeg får mageproblemer av fermenterte grønnsaker. Anonymkode: 07f63...653
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 Hei Ts. Jeg er altetende. Har alltid syntes det er merkelig at så mange voksne mennesker ikke liker det ene eller det andre. Nå er det sånn at det er noen ting jeg ikke synes er kjempegodt og derfor aldri kjøper inn sånn som pesto. Men får jeg det servert eller det er det eneste jeg kan velge mellom, da spiser jeg det. Ellers kommer jeg ikke på noe jeg ikke liker. Nå har det dessverre blitt sånn at det er en del ting jeg ikke kan spise på grunn irritabel tarm, sliter med mye plager i magen så må da spise glutenfritt, unngå løk, hvitløk, egentlig alle mulig type løk osv + noen andre matvarer også. Anonymkode: bd450...c92
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spør, men det har jeg faktisk ikke smakt! Men kvalifiserer det som mat egentlig når det er råttent? Jeg tenker at fermenterte ting ikke helt passer for alle, jeg får mageproblemer av fermenterte grønnsaker. Anonymkode: 07f63...653 Gjæring må til for å fremstille øl, vin, brød, ost, yoghurt, kakao og soyasaus. Bare ikke si det høyt, så går det nok ned. Anonymkode: 757ff...3da
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjæring må til for å fremstille øl, vin, brød, ost, yoghurt, kakao og soyasaus. Bare ikke si det høyt, så går det nok ned. Anonymkode: 757ff...3da Fungerer ikke så bra noe av dette heller egentlig, men liker det gjør jeg. Anonymkode: 07f63...653
Caroline1986 Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 Jeg liker nesten alt, men ikke alt i alt. Jeg liker feks fersk paprika på skive med gulost, men ikke i salat eller varmebehandlet feks på pizza eller i gryte. Jeg kan spise det hvis jeg må, men velger det helst bort. Liker heller ikke paprikapotetgull. Vil helst også slippe å spise ertesuppe. Ellers spiser jeg egentlig det meste.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du smakt «alt»? Gordon Ramsey virker som noen som «spiser alt». Har reist verden rundt og spist mye rart. Men ekstra vellagra rakfisk i Norge spyttet han ut 😅😂 https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/mat/ramsay---norge-sjokkerer/72771268/amp Anonymkode: b0c80...4b6 «Mistet» han ikke et øyeeple på gulvet også, da han ble servert smalahove? Anonymkode: f2615...253
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 Du starter jo tråden med å fortelle oss at du ikke liker alt. Hvorfor er det rarere at jeg ikke spiser reker enn at du ikke spiser ferdigmat? Anonymkode: 7dab6...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå