AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Min mann har en sønn på 19 år fra et tidligere forhold Denne gutten var veldig hygglig og kjekk før. Nå har han havnet helt bakpå .Det begynte med mye fravære på skolen ,sa han hadde fagdag fri.I følge hans mor lagde han husbråk hjemme hos henne ,så hun ringte politiet og da kjørte politiet han til oss.vi skulle prøve å hjelpe han på rett kjøl .Det gikk ikke Han fikk utsettelse på lappen ,kom borti politiets søkelys ,prøvde hasj.Han har hatt hjemme alene fester her hos oss( stjal nøklene til huset) vi var på ferie .kom hjem så var mye dyre ting ødelagt.Skiene til våres felles sønn var bla knekt. Under Covid -19 pandemien som vi er inne i nå, så bryr han seg svært lite.Han har feiret russetiden sin , reist til Bergen og Haugesund og festet.Han sier han har vært syk og testet seg ,det stemmer heller ikke. Vi må ha lås på badet skapet , der ligger dyre klokker etc er det åpent forsyner han seg.Har alarm på huset, han har oppholdsrom i vinterhagen .Den er isolert og strøm , TV og soverom .Så akkurat det går fint . Men må ha alarmen på om natten ,han har ikke tilgang til huset . Da forsvinner bilnøkler etc . Han kom ikke inn på skole .. så nå sover han hele dagen .. spiller hele natten ... kommer ikke inn til fellesmåltider som middag . Kommer når det passer han. Dusjing og hygiene er helt ræva...Man kan ikke høre på noen ting ,han er lystløgner Han har er nedlatende kvinnesyn ovenfor meg. Går ikke ann å diskutere med han , han gir seg aldri og er kun ute etter å hakke på meg. Han har respekt for sin far, men gjør som han vil. Eks: ringte på jobb 5 min før han skulle være der sa han var syk .. og stakk på fest .Han har en 10% jobb på en hurtigmat kjede. Er så dritt lei og føler meg utrygg i eget hjem når han er er . Han bor forøvrig 50/50 hva gjør jeg nå? Anonymkode: eec98...c83
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 19åring som bor 50/50?? 🤯😅 Anonymkode: 0e93d...97e 5
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 (endret) Enten så får mannen din kaste han ut, eller oppdra han ordentlig! Jeg hadde krev at han skulle kastes ut eller så kan man ikke bo sammen mer. Han er ikke et barn han er voksen. Jobb 10%? Han bør jobbe 100% eller studere. Endret 27. september 2020 av AnonymBrukern 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Han er voksen, og burde bo for seg selv, spesielt når det er så tydelig at han ikke viser resepkt for deg og eiendeler dere har. Han stjeler og ødelegger, og bryr seg ikke og sier vel heller ikke unnskyld. tenk hvordan deres sønn opplever det. Han må se på at du blir behandlet så dårlig, og at han blir stjelt /ødelagt ting fra sin storebror. Her er det STORE problemer med empati og oppdragelse har feilet 100%. Far og mor må på bana og få ordnet opp. Anonymkode: 6cc00...74b 2
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Han er 19 år gammel, tar ikke ansvar, stjeler, respekterer ikke, tar kun egoistiske valg, ruser seg, osv.. Hvorfor er han ikke kastet ut?? Skal han leke «voksen» og ikke bry seg om andre så får han lære på den harde måten. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Får oppførselen hans noen som helst konsekvenser? Hva gjør faren? Det kan virke hardt, men venner han seg til å lyve på den måten, ødelegger han livet sitt. Å ringe inn syk fordi han heller vil på fest er absolutt ikke han bør fortsette med, så der hadde jeg gitt ham beskjed om at neste gang han gjør det, melder jeg fra til arbeidsgiver. Eller aller helst bør faren gjøre det, men han antar jeg har gitt opp. Kjører han i ruset tilstand? I så fall ville jeg meldt fra til politiet anonymt, da ville jeg ikke engang advart først. Anonymkode: 6c27b...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann har en sønn på 19 år fra et tidligere forhold Denne gutten var veldig hygglig og kjekk før. Nå har han havnet helt bakpå .Det begynte med mye fravære på skolen ,sa han hadde fagdag fri.I følge hans mor lagde han husbråk hjemme hos henne ,så hun ringte politiet og da kjørte politiet han til oss.vi skulle prøve å hjelpe han på rett kjøl .Det gikk ikke Han fikk utsettelse på lappen ,kom borti politiets søkelys ,prøvde hasj.Han har hatt hjemme alene fester her hos oss( stjal nøklene til huset) vi var på ferie .kom hjem så var mye dyre ting ødelagt.Skiene til våres felles sønn var bla knekt. Under Covid -19 pandemien som vi er inne i nå, så bryr han seg svært lite.Han har feiret russetiden sin , reist til Bergen og Haugesund og festet.Han sier han har vært syk og testet seg ,det stemmer heller ikke. Vi må ha lås på badet skapet , der ligger dyre klokker etc er det åpent forsyner han seg.Har alarm på huset, han har oppholdsrom i vinterhagen .Den er isolert og strøm , TV og soverom .Så akkurat det går fint . Men må ha alarmen på om natten ,han har ikke tilgang til huset . Da forsvinner bilnøkler etc . Han kom ikke inn på skole .. så nå sover han hele dagen .. spiller hele natten ... kommer ikke inn til fellesmåltider som middag . Kommer når det passer han. Dusjing og hygiene er helt ræva...Man kan ikke høre på noen ting ,han er lystløgner Han har er nedlatende kvinnesyn ovenfor meg. Går ikke ann å diskutere med han , han gir seg aldri og er kun ute etter å hakke på meg. Han har respekt for sin far, men gjør som han vil. Eks: ringte på jobb 5 min før han skulle være der sa han var syk .. og stakk på fest .Han har en 10% jobb på en hurtigmat kjede. Er så dritt lei og føler meg utrygg i eget hjem når han er er . Han bor forøvrig 50/50 hva gjør jeg nå? Anonymkode: eec98...c83 Prøvde hasj som 19 åring ? Herre min han er på ekte skikelig bak på. Anonymkode: c37a7...d55
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Han bor 50/50 fordi ingen makter eller orker å ha han fast boende. Vi har hatt han boende i 6 mnd . Men vi kunne ikke reiser noen steder eller finne på noe. Han har ikke kjørt i ruset tilstand som jeg vet om . Jeg tror nok far har gitt opp. (Vi snakker sjeldent om det fordi det blir bare bråk) Jeg er av en annen oppfatning at ting må få konsekvenser. Far mener at det er kun han selv det går utover i det lange løp. Men det er slitsomt å bo slik .Far har sagt han enten skal jobbe 100% eller studere 100%. Men ingen av delene skjer .Sønnen vet at far ikke maser. Anonymkode: eec98...c83
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han bor 50/50 fordi ingen makter eller orker å ha han fast boende. Vi har hatt han boende i 6 mnd . Men vi kunne ikke reiser noen steder eller finne på noe. Han har ikke kjørt i ruset tilstand som jeg vet om . Jeg tror nok far har gitt opp. (Vi snakker sjeldent om det fordi det blir bare bråk) Jeg er av en annen oppfatning at ting må få konsekvenser. Far mener at det er kun han selv det går utover i det lange løp. Men det er slitsomt å bo slik .Far har sagt han enten skal jobbe 100% eller studere 100%. Men ingen av delene skjer .Sønnen vet at far ikke maser. Anonymkode: eec98...c83 Det er da far som ikke setter konsekvenser som er problemet! 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 På tide at sønnen flytter ut så han må ta seg sammen. Begrunn det med at det ikke fungerer at han voksne mannen bor med dere slik han oppfører seg. Si at dere er glad i ham, og dette mener dere er rette medisin. Ikke gi ham penger mer, ikke vask klærne hans. Anonymkode: ce6f5...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 Dere skulle få han på rett kjøl. Det har dere ikke kompetanse til. Det er helt greit. Men da må dere overlate dette til noen som kan. Jeg hadde nektet å bo med sønnen. Her må far finne ut hvordan han kan hjelpe sønnen uten å ødelegge andres liv. Og hvis han fortsatt skal bo hos dere, så bør du ta et valg om du orker å bo der mer. Anonymkode: a6cf3...346 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 Her har tydeligvis faren vært en elendig far. Ikke få barn med han Anonymkode: 14d97...447 1
Carrot Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 Uten å angripe oppdragelsen da den tidligere i følge deg TS tydeligvis virket, noe endret seg - hva? Forøvrig hadde jeg ikke funnet meg i å være utrygg i eget hjem, jeg hadde satt hardt mot hardt overfor samboer og sønn, enten skjerper han seg eller så flytter både han og far ut.
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #14 Skrevet 28. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig nok så er det stort sett bare ste-sønner eller ste-døtre som velger å oppføre seg på denne måten. Veldig sjeldent at man faktisk leser tråder her på Kvinneguiden angående folks EGNE sønner eller døtre som oppfører seg som en forbanna dritt. Anonymkode: 07375...382 Kan vær fordi den biologiske moren for eksempel ikke tør å gi konsekvenser, men de som er stemor får ikke «lov» til å gjør noe annet enn å ta det opp med barnefar? Men var det ikke snakk om en datter på KG igår som bare skrek og var kjempe hysterisk på mor? En annen tråd der en datter «hatet» moren etter skilsmisse? Osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #15 Skrevet 28. september 2020 Han ruser seg, reaksjonene deres må være i henhold til det. Anonymkode: 76d7c...df1
Brunello Skrevet 28. september 2020 #16 Skrevet 28. september 2020 Tråder som dette er det en del av, og i samtlige er det mange som mener sønnen skal kastes ut, og at alt skyldes dårlig oppdragelse. Slik tenker ikke veldig mange foreldre. Mange foreldre vil ofre det aller meste for at barna skal klare seg, og det skal ekstremt mye til før de gir opp. Og det med oppdragelse er også bare tull. Et barn kan havne på skråplanet selv med den beste oppdragelse. Man kan bare se på Stoltenberg-familien. Søskenflokk med tre søsken. To på topp i samfunnet og en død narkoman. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå