Gå til innhold

Kommunal bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk prosessen for deg med kommunal bolig?
Tok det lang tid fra du søkte? 

Ringte de plutselig og sa de hadde en leilighet til deg? Fikk du se den før du bestemte deg?

Noen andre bra eller dårlige erfaringer med det?

vet det er veldig forskjellig fra kommune til kommune 

Anonymkode: c183b...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk avslag etter bare en uke, så sånn sett gikk det fort da.

Anonymkode: 8b238...4c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed med en gang jeg ringte at noen bolig kunne jeg bare se langt etter..

Anonymkode: a4d0e...ac2

Skrevet

Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men fikk se leiligheten før jeg flyttet inn. Nå i dag har jeg flyttet ut av kommunal bolig og eier selv leilighet. Masse lykke til med prosessen. 

Skrevet

Jeg fikk faktisk kommunal bolig, men orket ikke flytte inn der fordi det luktet rart, og jeg kan også finne billigere på det private markedet. Fant ut at damen som hadde bodd der før hadde røykt og aldri luftet, og jeg er ekstremt sensitiv for røyk, så der var kanskje forklaringen. Jeg fikk lov til å trekke meg fra kontrakten i løpet av noen dager pga at jeg reagerte på den innestengte lufta, så det gjorde jeg. Da jeg spurte om det var mulig å stå på liste for andre boliger, så var det ikke det, kommunen syns de hadde strukket seg så langt allerede. Dette var Ringsaker kommune....

Kan også nevne at jeg har hund, og fikk beskjed om at det var ABSOLUTT IKKE lov med kjæledyr der, og når jeg kommer til boligfeltet er det fullt av katter der, og også høner..... Ikke trengte man bil heller, for det gikk så mye busser. Men naboen til den leiligheten mente man måtte ha bil der, og det var utrolig mange biler der også. Så på kanten til litt feilinformasjon kan man si?

Er ikke imponert over kommunen, kommer til å flytte herfra snart uansett.

Anonymkode: 4751f...eae

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk kommunal bolig, men orket ikke flytte inn der fordi det luktet rart, og jeg kan også finne billigere på det private markedet. Fant ut at damen som hadde bodd der før hadde røykt og aldri luftet, og jeg er ekstremt sensitiv for røyk, så der var kanskje forklaringen. Jeg fikk lov til å trekke meg fra kontrakten i løpet av noen dager pga at jeg reagerte på den innestengte lufta, så det gjorde jeg. Da jeg spurte om det var mulig å stå på liste for andre boliger, så var det ikke det, kommunen syns de hadde strukket seg så langt allerede. Dette var Ringsaker kommune....

Kan også nevne at jeg har hund, og fikk beskjed om at det var ABSOLUTT IKKE lov med kjæledyr der, og når jeg kommer til boligfeltet er det fullt av katter der, og også høner..... Ikke trengte man bil heller, for det gikk så mye busser. Men naboen til den leiligheten mente man måtte ha bil der, og det var utrolig mange biler der også. Så på kanten til litt feilinformasjon kan man si?

Er ikke imponert over kommunen, kommer til å flytte herfra snart uansett.

Oj, jeg har også hund, jeg trodde man fikk bare tilbud på leiligheter hvor det var lov med dyr, men at ventetiden kunne være lenger, rett og slett fordi det er færre leiligheter hvor det er lov 😥😥😥

syntes ikke du ble behandlet rettferdig... for en dritt kommune!! 😣 Håper de er snillere i Nordre Follo...

ts

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok men tror det var et sted mellom 6-12 måneder. Men det kommer nok an på hvilke behov du har. Jeg er rullestolbruker med egen bil, så jeg trengte garasjeplass, heis og tilrettelagt leilighet. De vokser ikke på trær. Jeg hadde preferanser på område da jeg gjerne ville bo i nærheten av familie og venner både for bistand og sosial tilhørighet. Men det kunne jeg visst glemme. Fikk tilbud om leilighet så langt unna det var mulig å komme (andre siden av byen) i en falleferdig narkisblokk. Mamma nektet meg å flytte inn der, for det virket direkte utrygt. Fikk så tilbud om leilighet med uteparkering et stykke unna leiligheten. Ganske vanskelig som rullestolbruker å rulle gjennom masse snø og spa frem bilen på vinterstid når man skal på jobb.

På tredje forsøket var det take-it-og leave-it. Ikke optimalt det heller. Altfor langt unna venner og familie, så det er litt stusslig :sukk:Men men, det er bare å bøye hodet i takknemlighet har jeg skjønt.

Anonymkode: 944fc...7bc

Skrevet

Vi stod i kø i over 2 år uten å høre noe i denne kommunen. Til slutt var vi heldig å fikk leid privat.

En slekning leier kommunalt. Fikk vel leilighet etter 2,5 år i kø.

Mye av årsaken til at ting tar så lang tid er fordi man gjerne havner stadig bakover i køen ved en del tilfeller. Både enslige forsørgere, barnefamilier og flyktninger blir prioritert først. Enslige og par uten barn kommer til sist.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, jeg har også hund, jeg trodde man fikk bare tilbud på leiligheter hvor det var lov med dyr, men at ventetiden kunne være lenger, rett og slett fordi det er færre leiligheter hvor det er lov 😥😥😥

syntes ikke du ble behandlet rettferdig... for en dritt kommune!! 😣 Håper de er snillere i Nordre Follo...

ts

Det er forskjell på kommuner, og ikke tro på det om du får beskjed om at det ikke er lov til å ha dyr. Du kan også ha dyr et sted det i utgangspunktet ikke er lov, om gode argumenter taler for det. Og det er mange som har dyr i kommunale leiligheter. https://www.jusstorget.no/kjaeledyr-i-leiligheter/

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed med en gang jeg ringte at noen bolig kunne jeg bare se langt etter..

Anonymkode: a4d0e...ac2

Nordmenn kommer sist i køen fordi asylsøkere og fremmedkulturelle mennesker kommer først i køen.

Anonymkode: e77ab...855

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn kommer sist i køen fordi asylsøkere og fremmedkulturelle mennesker kommer først i køen.

🙄

Anonymkode: b3ea1...136

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Anonymkode: b3ea1...136

Forklar.

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke et land ta seg av sine egne sårbare innbyggere før vi begynner å importere andre lands innbyggere med helt andre kulturer og verdier som kommunene ofte ikke har boliger nok til eller jobber nok til fordi de mangeler utdannelse og må bekostes til livsopphold hele sitt liv mens egne innbyggere nektes bolig og helse hjelp pga at det blir for dyrt for kommunene som istedet, får økonomisk tilskudd for å ta imot såkalte "mindreårige" gutter og menn og økonomiske immigranter ? Finnes det noen rettferdighet eller riddelighet i det?  Nei det er bare falsk godhet.  Politikere som svikter og ikke har empati med  eget folk når vi utsettes for ran og overfall av nye kriminelle landsmenn, men bare smisker med eliten i utlandet for å få sitte med multi milliarerenes bord og sikter etter gode topp jobber i FN de burde sparkes fra Stortinger og stilles for riksrett fordi de er iferd med å overkjøre oss fullstendig og ødelegge økonomien og hele velferds staten vår for egen vinning !

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...