Gjest Silje Skrevet 9. mars 2002 #1 Del Skrevet 9. mars 2002 Skal lede en diskusjon for klassen på mandagen - i samfundsfag timene. Men jeg har ingen idè om hva temaet skal være, noen som har tips om aktuelle saker? Det har vært en del diskusjoner før meg, så mye er oppbrukt. *Silje trenger hjelp*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 9. mars 2002 #2 Del Skrevet 9. mars 2002 Tips: Abortloven, legalisering av hasj, likestilling (kvotering av kvinner i styrer), genforskning (kloning osv, miljøpolitikk (hvor mye er vi villige til å gå ned i levestandard osv., reality-TV (hvorfor ser vi det, og er det "moralsk forkastelig" ), kontantstøtten (bør en av foreldrene være hjemme med barna når de er små), doping og toppidrett (bør doping bli tillatt. Det var en som hevdet det, men jeg husker ikke hvem ), norsk medlemskap i EU, hvordan bekjempe terrorisme (Er det riktig det USA har gjort. Er det riktig at Norge sender soldater) Det var noen tips fra meg. Kanskje du får noen egne ideer når du leser mine. Lykke til på mandag! Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 9. mars 2002 #3 Del Skrevet 9. mars 2002 Takk for noen gode tips, Smil. Men tro det eller ei: alle disse emnene har allerede vært oppe for klassen. Føler at alt er oppbrukt *sukk* Heldigvis er vi to stykker da, får håpe min "partner" har kommet på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 9. mars 2002 #4 Del Skrevet 9. mars 2002 hei hva med partydop da?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 9. mars 2002 #5 Del Skrevet 9. mars 2002 Hei Hva med å diskutere hvor skadelig mobiltlf. er. - se dagbladet i dag ang. Gro H. Bruntland. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 9. mars 2002 #6 Del Skrevet 9. mars 2002 Det som har skjedd i det siste i Midt-østen? (ambulansene) eller Valget i Irland om abort? eller Om kongehuset er svekket? (Ari-bryllup, London-flukt) eller Kjøpepress blant unge?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #7 Del Skrevet 10. mars 2002 Hva med: Er vi alene i universet? Det finnes utallige stjerner med jordkloder som vår. Er vi allikevel helt alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 10. mars 2002 #8 Del Skrevet 10. mars 2002 - Homofili, muligheter for adopsjon. - Vennskap og lojalitet; hvordan videreføres dette inn i arbeidsliv og politikk. - Norsk forsvarspolitikk, innenriks og utenfor norske grenser. - Norsk alkoholpolitikk. - Hvordan vi behandler kriminelle i Norge. - EU, Norsk medlemsskap? - Utdanning i Norge; satsningsområder, hva kan gjøres anderledes? - Holdninger til sex blant unge. - Skillsmissestatistikk, hvorfor går mange forhold i oppløsning og hvilke konsekvenser har det? - Dyrevern, hvordan kontrollere at dyrevernsloven blir etterfulgt? - Genmanipulering (kanskje foreslått før), mat, dyr, mennesker. - Behandling av psykiatriske pasienter. - Pedofili - Røyking, konsekvenser, forbud?, holdninger. - Dyreforsøk, kan det rettferdiggjøres? - Abort; ansvar, valg, konsekvenser, hvem har rett til å velg og bestemme? - Norsk u-lands og handelspolitikk, u-landsgjeld, boomerangeffekt. - Tyrefekting; tradisjon, dyrevern, verdi som turistattraksjon. - Naturvern; ulvejakt, rotenonbehandling av lakseelver, eggtyveri/faunakriminalitet. Har 100 flere tema.... Lykke til! Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 10. mars 2002 #9 Del Skrevet 10. mars 2002 Takk for mange gode råd. Flott liste Vibeke! Temaet blir "abort". Så får vi se da, om det er noe som engasjerer klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 12. mars 2002 #10 Del Skrevet 12. mars 2002 Hvordan gikk diskusjonen, Silje? Fikk du engasjert folk?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 12. mars 2002 #11 Del Skrevet 12. mars 2002 Det var litt leit altså - jeg hadde virkelig forberedt meg her.. Så kom det ingen lærer!! Dermed blir diskusjonen utsatt til neste samfunnsfagtime som ikke er før mandag etter påske! Dette var litt leit, hadde gledet meg til å få det overstått - få det ut av systemet. Mens nå blir det hele bare utsatt i flere uker. Uansett, jeg skal fortelle hvordan det gikk når det er overstått 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå