AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Vi har en super utleier, en i pensjonist alder, betaler alltid og er en veldig rolig person! Jeg var veldig skeptisk til å kjøpe bolig med utleier, rett og slett fordi jeg ikke vil ha folk så innpå meg og jeg ville at vi skulle være for oss selv i hele huset og ute. Vi har hatt utleiere i 4 mnd nå. Har gått veldig bra. Eneste er at han tar seg friheten til å ta ugress, sager greiner her og der i hagen, og nå begynt å rake blad i hagen. Jeg så for meg at når vi skulle leie ut, så er den delen av huset hans. Men jeg ville ikke dele hagen vår😩 vi valgte en enslig uten barn fordi at vi ikke ville risikere å ha folk i hagen vår. Men han vil da altså gjøre hagearbeid og sier han gjør dette fordi han må ha noe å holde på med. Men altså! Jeg vil jo ha dette for oss selv og føle at hagen er 100% vår! Hadde vært noe annet om foreldrene våre kom for å hjelpe til, men når det er utleieren som bor hos oss som begynner å ta seg disse frihetene, det liker jeg ikke! Og ikke minst så kommer han enda mere innpå oss. Vi har barn og liker å kan være ute i hagen og aller helst rake og holde på selv! Det er jo bare koselig å syssel litt med ute når vi er ute synes vi, og andre ting som skal gjøres. Noe vi gjør også så skal ikke stå på det! Nå vet jeg ikke hva vi skal si uten at det virker rart eller kleint.. jeg vil ikke ha han gående i hagen.. jeg synes det var innafor med en utleier som går fra bilen sin og inn, og kan sitte på den lille plattingen han har ute for seg. Ettersom jeg var skeptisk til utleier fra før så blir dette nå bare for tett innpå, og arbeid vi gjerne vil gjøre selv. Dessuten så har jeg bevisst ikke tatt bladene på gresset enda fordi det er jo bare halvparten som har ramlet ned og jeg tenkte å vente til alt hadde ramlet ned... Hvis denne person har for lite å gjøre så synes jeg han heller kan kjøpe seg noe selv for å ha noe å gjøre! Jeg leier ikke ut fordi at jeg vil at utleieren skal gjøre ting her! Er bare så irritert nå, og angrer litt på at vi kjøpte med utleier del! For føler absolutt ikke at huse og eiendommen er vårt 100% nå... Anonymkode: 2f1ea...4ba 1
Populært innlegg Neket Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2020 Utleier er den som leier ut bolig. Leietaker er den som leier bolig. 189
Populært innlegg enkefru Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 27. september 2020 Leietager. Dere har en leietager, dere er utleierne 68
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Huff, ble litt kjapt i svingene her🙈 regner med resten skjønner hva jeg mener... Anonymkode: 2f1ea...4ba 9
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Kan du ikke bare si at du setter pris på at han raker osv men ikke ønsker at han skal gjøre det i deres hage?🙄 dette er også noe som må avklares pp forhånd, om hage er til alles disposisjon eller ikke inkludert 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, ble litt kjapt i svingene her🙈 regner med resten skjønner hva jeg mener... Anonymkode: 2f1ea...4ba Jada Skjønte det, men mange har liker å rette 😄 Hadde forresten samme problemet selv, men de hadde unger og baseng og grilling og det tok av! Han du forteller om skjønner kanskje ikke at han tråkker deg på tærne? Anonymkode: 1f432...797 1
Gjest Blondie65 Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Jaja, TS, da har du lært å skrive ordentlig kontrakt til neste gang. Du må selvsagt angi i leiekontrakten hva leietaker har adgang til og har du ikke begrenset det ved å si at han ikke har adgang til hage har du en dårlig sak. Når det gjelder luking og saging hadde jeg sagt at det fikk han holde opp med. Men at du ikke aksepterer at han raker, det er bare dumt.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 27. september 2020 Han prøver å være snill og hyggelig. Det er ikke hans feil at du syns det er ukomfortabelt å leie ut, og at du egentlig ikke ville. Nå må du være voksen og håndtere dette på en skikkelig måte. Å tenke at det er hyggelig at han hjelper dere, og at det er greit å være på godfot med naboene er jo en start. Anonymkode: 42d35...27f 63
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Kan du ikke bare si at du setter pris på at han raker osv men ikke ønsker at han skal gjøre det i deres hage?🙄 dette er også noe som må avklares pp forhånd, om hage er til alles disposisjon eller ikke inkludert Ja... hele hagen er jo vår plass, så skjønner ikke hvorfor han tar denne friheten... han har en platting med et par meter med gress, hadde jo vært greit om han ordna der så klart. .. men han tar da altså hele den ene siden og raker. Ikke rett forran stuevinduet vårt, men hele den siden på inngangspartiet, som er en stor plen. Akkurat som at han tror at det er hans del liksom..... synd vi ikke tenkte på det når vi skrev kontrakten.. Anonymkode: 2f1ea...4ba 1
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja... hele hagen er jo vår plass, så skjønner ikke hvorfor han tar denne friheten... han har en platting med et par meter med gress, hadde jo vært greit om han ordna der så klart. .. men han tar da altså hele den ene siden og raker. Ikke rett forran stuevinduet vårt, men hele den siden på inngangspartiet, som er en stor plen. Akkurat som at han tror at det er hans del liksom..... synd vi ikke tenkte på det når vi skrev kontrakten.. Anonymkode: 2f1ea...4ba Du kan jo lage en ny kontrakt og be han signere det da.. men det holder da med å si ifra at dere ikke vil at han skal holde på i deres hage? Har du sagt det?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 "Det er vært veldig hyggelig at du ønske å hjelpe til i hagen, men dette ønsker vi å gjøre selv fra nå. Liker å pusle i hagen og det er en av grunnene til at vi kjøpte hus". Anonymkode: 9785d...007 19
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Hva står i leiekontrakten om bruk av hagen? Hvis det ikke står noe, så sier du bare til ham at leieforholdet ikke inkluderer bruk av hagen. Og dere tar dere av hagearbeidet selv. Neste gang han gjør permanente endringer, som å sage av greiner, så bruker du strenge-stemmen og sier dette får han ikke lov til. Det er deres trær. Det er ikke deres problem om han trenger noe å gjøre på. Foreslå Røde Kors besøksvenn eller noe. Anonymkode: f52ca...50d 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han prøver å være snill og hyggelig. Det er ikke hans feil at du syns det er ukomfortabelt å leie ut, og at du egentlig ikke ville. Nå må du være voksen og håndtere dette på en skikkelig måte. Å tenke at det er hyggelig at han hjelper dere, og at det er greit å være på godfot med naboene er jo en start. Anonymkode: 42d35...27f Vi er jo veldig hyggelige med han da! Men synes ikke noe om at han gjør hagearbeid og det må jo være lov? Hvis du bor i et hus og har hage, hadde du da likt at en mann som leide til deg gikk rundt i hagen og gjorde ting? Som du må støte på når du er ute med barna? Og gjør ting som du selv vil sysle med og bestemme selv hvordan ting skal se ut! Tror ikke det! Mindre du er en enslig mann for de bryr seg som oftest ikke! Anonymkode: 2f1ea...4ba
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Det er vært veldig hyggelig at du ønske å hjelpe til i hagen, men dette ønsker vi å gjøre selv fra nå. Liker å pusle i hagen og det er en av grunnene til at vi kjøpte hus". Anonymkode: 9785d...007 Takk for tips til hva jeg skal si! Er bare veldig forsiktig av meg så må manne meg opp til å tørre å si noe... er så redd for å fornærme liksom.. Anonymkode: 2f1ea...4ba
Populært innlegg Kenelz Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 27. september 2020 Fikk litt vondt av mannen! 🥺 Er han helt alene eller har han dyr? Virker som han er skikkelig ensom og vil bare gjøre noe på fritiden sin.. 60
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 Han kan få komme å rake i hagen min! 4 mål naturtomt. Bor du i Trøndelag? 😹😹😹 Anonymkode: 56ebd...db7 17
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva står i leiekontrakten om bruk av hagen? Hvis det ikke står noe, så sier du bare til ham at leieforholdet ikke inkluderer bruk av hagen. Og dere tar dere av hagearbeidet selv. Neste gang han gjør permanente endringer, som å sage av greiner, så bruker du strenge-stemmen og sier dette får han ikke lov til. Det er deres trær. Det er ikke deres problem om han trenger noe å gjøre på. Foreslå Røde Kors besøksvenn eller noe. Anonymkode: f52ca...50d Han sagde først greiner ved sin platting/lille hageklatten. Og det så jeg ikke noe problem i. Men han begynte å sage greiner på andre steder også... da gikk jeg ut å sa at vi gjerne ville rydde opp i det selv, men at vi ikke hadde kommet så langt enda da vi har pusset opp mye inne og akkurat er ferdig inne. Å at det ikke var sikkert at vi skulle fjerne alt. Han reagerte greit men var litt vanskelig å få han til å stoppe da han insisterte på å ta det for oss, så virker som han tror han hjelper når vi egentlig vil gjøre det selv. ts Anonymkode: 2f1ea...4ba
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, Kenelz skrev: Fikk litt vondt av mannen! 🥺 Er han helt alene eller har han dyr? Virker som han er skikkelig ensom og vil bare gjøre noe på fritiden sin.. Vi er altså veldig hyggelige med han og prater godt når vi treffer på han ved døren. Men jeg kan ikke gå å ta hensyn til om han er ensom når det går utover på hvordan vi vil ha det og føler det. Er vårt hjem. Han kan jo finne på andre ting... han sa jo også når han skulle leie her at han solgte huset sitt for å slippe å ha noe å gjøre. Og da tenkte jeg supert! Da begynner han hvertfall ikke med noe her... men neida ts Anonymkode: 2f1ea...4ba 1
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi er altså veldig hyggelige med han og prater godt når vi treffer på han ved døren. Men jeg kan ikke gå å ta hensyn til om han er ensom når det går utover på hvordan vi vil ha det og føler det. Er vårt hjem. Han kan jo finne på andre ting... han sa jo også når han skulle leie her at han solgte huset sitt for å slippe å ha noe å gjøre. Og da tenkte jeg supert! Da begynner han hvertfall ikke med noe her... men neida ts Anonymkode: 2f1ea...4ba Uff! Håper at dere lar han i det minste ha mulighet til husdyr om han ønsker det 😊 Ikke lett å være gammel og ensom! 8
Populært innlegg Ulven Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #20 Skrevet 27. september 2020 Du har en leieboer som er både stille og hyggelig og tydeligvis betaler når han skal, og så blir du irritert over at han gjør litt hagearbeid og ellers er ute i hagen. 😞 For de fleste utleiere ville en slik leieboer være en drøm å ha. Jeg tror at det å være utleier ikke ligger i din natur, og at dere burde avvikle leieforholdet slik at mannen kan finne et annet bosted hvor han kan få gjøre litt nytte for seg, og ikke føle at han er til bry. 64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå