AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 For en stund siden gikk jeg i en klesbutikk og var egentlig på jakt etter samme bukse som jeg har kjøpt der tidligere fordi jeg likte den og den passet veldig bra på kroppen min (men jeg klarte å ødelegge den). Men akkurat den serien var utgått så jeg fikk prøve og kjøpte en annen av samme produsent skulle være "bedre" (mer stretch og slikt). Jeg prøvde den i butikken og var ikke umiddelbart overbevist om at det føltes riktig, men tenkte kanskje det bare var litt uvant/annerledes siden jeg kom dit i andre klær så jeg kjøpte den. Men når jeg kom hjem tok jeg på den nye buksen og sammenlignet med den jeg har som er ødelagt, og merket at det var veldig stor forskjell og at den nye ikke føles i nærheten like bra. Den nye buksen har fortsatt alle merkelapper på, har ikke vært tatt i bruk så er 100% gjensalgbar. Pleier man å få byttet klær og få pengene igjen? Har kvitteringen. Anonymkode: d75a4...200
Thjelp Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Har aldri hatt problem med verken bytte eller å få penge tilbake så lenge jeg har kvittering og alle lappene på klesplagget fremdeles er på👍🏻 Og så lenge jeg har kommet innom før byttetiden har gått ut såklart 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Bytte får du, men deponere kan butikken velge selv. Se om det står noe om åpent kjøp på kvitteringen. Anonymkode: 4ab0a...4d2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Aldri hatt problemer med å bytte, men jeg får tilgodelapp ikke pengene tilbake.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Har heller aldri hatt noe problem med retur. Men nå har jeg vært rask med returen Anonymkode: 4cdb0...955
Camilla Sadet Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Zalando har en veldig fin returordning synes jeg. De har åpent kjøp i 100 dager så det er ikke noe hastverk heller. 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Se hva som står på kvitteringen. Der står som regel byttevilkårene. Du har ikke rett på å få byttet en vare, med mindre det er en reklamasjonssak, og du kan vise til at det er noe faktisk feil med den (ikke bare at den ikke passet likevel, eller du likte den ikke likevel, o.l.). Men de fleste butikker tillater retur innen et visst tidsrom. Noen gir tilgodelapp, andre gir pengene tilbake. Du må nesten sjekke med den butikken du kjøpte i. Men du har altså ikke krav på noe, det er en ekstraservice. Anonymkode: 90f87...18b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå