Gå til innhold

Gått opp i vekt og aner ikke hvorfor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har vekta økt fra 58 til 62 kg, klærne sitter helt likt og kroppen føles helt som den alltid har gjort. Jeg spiser det samme og, men vekta har økt 4 kg.
Jeg trener men gått mer over til styrke, og jeg har nettopp begynt i helt ny jobb etter lang sykemelding, samt at jeg holder på å flytte sammen med kjæresten...

Holder kroppen min mye vann pågrunn av stress og uvante tilstander kanskje? Synes dette er så rart? 

Anonymkode: 05110...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo ikke mye! 😀 Ja kanskje vann, ikke noe jeg ville vært bekymra for enda. Om det ikke endrer seg er jo en stoffskifte prøve kanskje noe å sjekke? 

Anonymkode: ff645...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I det siste har vekta økt fra 58 til 62 kg, klærne sitter helt likt og kroppen føles helt som den alltid har gjort. Jeg spiser det samme og, men vekta har økt 4 kg.
Jeg trener men gått mer over til styrke, og jeg har nettopp begynt i helt ny jobb etter lang sykemelding, samt at jeg holder på å flytte sammen med kjæresten...

Holder kroppen min mye vann pågrunn av stress og uvante tilstander kanskje? Synes dette er så rart? 

Anonymkode: 05110...98e

Du har sannsynligvis lagt på deg litt. De sniker seg på, vanskelig å se selv. Lettere å se på bilder.

Anonymkode: 4d239...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig en blanding av muskler, fett, vann og stress. Det vil nok gå fort å bli kvitt med litt kostholdsregulering. 

Anonymkode: deadd...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått over til styrketrening så har du mest sannsynlig gått opp i muskelvekt (og vann), spesielt om vekten er høyere men klærne fortsatt sitter like behagelig 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snurk skrev:

Hvis du har gått over til styrketrening så har du mest sannsynlig gått opp i muskelvekt (og vann), spesielt om vekten er høyere men klærne fortsatt sitter like behagelig 😊

4 kg i økte muskler er mye, ekstremt mye på så kort tid. Dette er neppe forklaringen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye vann, en del fett, og litt muskler. Jeg ville fulgt nøye med på kostholdet fremover for sikkerhetsskyld. Gjerne logge. 

Anonymkode: 4d63d...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...