Gå til innhold

Barn besøke venninne på sykehuset? Lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skal poste dette på barn eller helse.. 

vennen til barnet mitt har vært i en ulykke og ligger på sykehus. Kan mitt barn stikke innom sykehuset å besøke henne ? 
eller er det ikke lov pga korona nå? 

Anonymkode: 571d4...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan foreldrene til venninnen svaret på.

Anonymkode: 1abef...428

• Liker 6
Skrevet

Det tviler jeg på. Men du må høre med hun som faktisk kan snakke med de ansatte 

Anonymkode: 85ca6...afb

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt garantert på hvor i landet det er . Eneste måten å finne det ut på er å ringe sykehuset. 

Anonymkode: 8279b...7e8

Skrevet

De ønsker kun nødvendig besøk, helst av nærmeste pårørende. Vil tro det er en del som kommer «før dere i køen», eks søsken og besteforeldre. Dere får vente til barnet kommer hjem igjen😊

Anonymkode: d5e0e...402

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De ønsker kun nødvendig besøk, helst av nærmeste pårørende. Vil tro det er en del som kommer «før dere i køen», eks søsken og besteforeldre. Dere får vente til barnet kommer hjem igjen😊

Anonymkode: d5e0e...402

De er bestevenninner. Og hun blir liggende på sykehuset lenge. 

Skrevet

Sykehuset er strenge nå, desverre så tror jeg ikke dere får besøkt dem. Men så klart kan der variere fra plass til plass mtp skattetall. Ville spurt foreldrene om de kunne høre med personalet. Evt fått til hyppige Skype samtaler for barna, sendt en liten pakke til jenta. Håper dere finner en løsning for barna! Og at hun som er skadet blir helt bra igjen! 💟

Anonymkode: 52d87...89b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykehuset er strenge nå, desverre så tror jeg ikke dere får besøkt dem. Men så klart kan der variere fra plass til plass mtp skattetall. Ville spurt foreldrene om de kunne høre med personalet. Evt fått til hyppige Skype samtaler for barna, sendt en liten pakke til jenta. Håper dere finner en løsning for barna! Og at hun som er skadet blir helt bra igjen! 💟

Smittettall 

Skrevet

Hva med å arrangere et møte over nettet da? Det er kanskje det lureste i disse tider😊

Anonymkode: 8dfa1...f8a

• Liker 1
Skrevet

De har snakket på video. Hun har gave til henne, men vi kan kanskje f levert den på sykehuset, slik at de kan frakte gaven opp til rommet hennes. 

Skrevet

Det tviler jeg på. Mine barn fikk ikke besøke sin far når han var innlagt for litt siden.

Videosamtale fungerer bra.

Anonymkode: 125be...10e

• Liker 2
Skrevet

Hun kan i hvert fall ikke bare stikke innom - ta det via foreldrene til jenta som ligger på sykehuset. De sjekker med avdelingen, og hvis det er lov (noe jeg egentlig tviler på) avtaler de et tidspunkt som passer.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Teatrica skrev:

Hun kan i hvert fall ikke bare stikke innom - ta det via foreldrene til jenta som ligger på sykehuset. De sjekker med avdelingen, og hvis det er lov (noe jeg egentlig tviler på) avtaler de et tidspunkt som passer.

Jeg og min søster besøkte min far på sykehuset i dag, og vi fikk begge komme inn.. der var det også 3 andre som var på besøk hos noen på et annet rom.. er nok ikke like strengt regime her vi bor. 

Skrevet

Har et nært familiemedlem som ligger på sykehus. 
Kun aller nærmeste som får besøke, dvs- en person pr. besøk og man blir loggført i tilfelle man må drive smitteoppsporing.
Strengt i disse tider, og slik må det være. 
På sykehus ligger allerede syke og sårbare personer ofte.
(Varierer kanskje i forhold til sykehus og hvilken avdelig vedkommende ligger på.)

Skjønner at jenta di gjerne vil besøke venninna si, men dere får avtale et kjekt møte når hun kommer ut igjen heller.
Gjøre litt stas på henne da med gave og eventuelt noe godt å spise.

Foreldrene hennes vil nok kunne svare bedre på dette spørsmålet enn noen her inne kan.

Anonymkode: 0155a...894

Skrevet

Der jeg jobber er det maks 1-2 besøkende pr pasient, og da nærmeste pårørende. For barn vil det som regel være foreldre og evt søsken, en venninne kommer nok ganske langt ned på prioriteringslista, selv om jeg skjønner godt at hun har lyst å besøke. Sier som andre, sett opp videosamtale. Hvis det er noe hun ønsker å gi så overlever det til foreldrene hennes. 

Anonymkode: 3a7cb...e56

Skrevet

Besøk må avtales med avdelingen på sykehuset først, ellers kommer en ikke inn på sykehuset. Så hør med barnet sin familie først om barnet er i form til besøk.

Anonymkode: ff15e...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...