AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Virker som mange tror at alle de som er ufør, VET dette før de får barn. For mange er ikke dette realiteten. Veldig mange lever «normale» liv som «alle andre», med lang skolegang og arbeidsliv, bygger hus og hjem, gifter seg osv, får barn og lever helt normalt. Og så.. blir de syke eller skadet, slik at de ender opp som ufør. ———————— Til dere som mener uføre ikke burde ha barn. Og at det å ha barn ikke er en menneskerettighet: Tenk dere om før dere uttaler dere om andres situasjon! Anonymkode: 4945d...f55 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Ikke ta sånt innover deg, det er så mye stygge kommentarer her 😊 De har sine egne problemer eller så klarer de ikke sette seg inn i andres liv. Jeg har irritert meg og blitt lei meg over mange tråder her, men det er ikke verdt det Anonymkode: a2d82...d07 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Jeg visste ikke det gikk an nei. Takk for opplysning. Anonymkode: 39a12...b5b 4
GammelKaktus Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Her på KG blir alt "ekstremt" spesielt når det kommert til uføretrygdede, overvektige og alenemødre. Så her kan man ikke ta alt man leser like seriøst. Ta alt med en klype salt. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Veldig som det skulle startes tråder for å forsvare uføre her i dag da... Ja, de som har barn kan ikke akkurat levere dem tilbake. Men det er også mange som får både ett to og tre barn etter at de er blitt uføre, og mener at dette er uproblematisk. Det er disse det siktes til, som virkelig burde tenke seg godt om og prøve å ikke kun se situasjonen fra sine egne øyne. Det er ikke noen tvil om at både fysisk og psykisk syke foreldre kan være en ulempenfor barna. Anonymkode: 2717b...a1f 6
malifika Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Når man snakker om at uføre ikke bør ha barn så snakker man ikke om de som allerede har barn når de blir syk, det kan skje alle og jeg vil tro at dem som opplever dette prioriterer godt og gjør så godt de kan. Heller ikke de som planlegger nøye og vet at de kan ta vare på barn selv om de er ufør syntes jeg man skal kritisere. Men de som med viten å vilje får barn, gjerne flere når de ikke har overskudd/økonomi til å ta vare på dem, i etterkant sitter å klager på hvor dyrt og vanskelig alt er mens ungene lider syntes jeg det er greit å være kritisk til, siden de i mine øyne velger at barna deres skal ha dårlige oppvekstvilkår.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Jeg ble alvorlig syk når barnet var 2 år, og ble ufør 4 år senere. Vi har selvsagt ikke tenkt til å få flere barn, og jeg tar meg ikke nær av noe som skrives om uføre her inne. Fordi jeg vet jeg er syk, legen vet det, nav vet det, og alle mine nærmeste vet det. Og jeg har mer enn nok med å fokusere på det ene barnet vi har, selv med en aktiv og tilstedeværende ektemann. Jeg synes også det er idiotisk å få masse barn hvis man er veldig syk, enten det fysisk eller psykisk. Men det er også stor forskjell på å ha barn og å jobbe, så for noen går det langt bedre å være forelder enn å være ansatt. Anonymkode: 80f56...420 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Er alle mulige grunner til at noen blir ufør. Veldig trist for de det gjelder, og man har ingen garantier i livet. Jeg forstår at alle ønsker seg barn, men jeg forstår meg ikke på de som får flere enn de har råd og helse til. Anonymkode: 8c18a...e24 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Godt å høre at dere forstår dette utgangspunktet. Og er selvfølgelig enig med dere i at de som ikke har helse/økonomi osv før de får barn, ikke bør satse på det. Og hvertfall ikke flere enn ett barn. ts Anonymkode: 4945d...f55
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Til dere som mener uføre ikke burde ha barn. Og at det å ha barn ikke er en menneskerettighet: Tenk dere om før dere uttaler dere om andres situasjon! Anonymkode: 4945d...f55 Mener du at det å få barn er en menneskerett? Anonymkode: 56c65...a2c
Pikaboo Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det å få barn er en menneskerett? Anonymkode: 56c65...a2c Det er ikke en menneskerett å få barn, men det er en menneskerett å ønske seg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå