AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Har naboer som bor nærme og som er mye ute. Jeg er inne med små tvillinger (mannen borte på jobb) og naboene har sagt jeg kan sende ut 6åringen for å være med de. Når 6 åringen ser de er ute, vil hun gjerne ute en tur, og da går jeg ut på trappen å hører om det er i orden at hun er ute en liten tur. De hadde vært ute i 10 minutt da jeg gikk ut å sa at om 10 minutt er det middag. Kan selvfølgelig ikke tro at en seksåring skal vite når det har gått 10 min, men regner med de voksne skjønner beskjeden. Da det var gått 10 min gikk jeg ut å sa, nå er det middag. Kommer du? Ja, fikk jeg til svar og løp inn for å se til middagen og tvillingene. Gjorde alt klart og satt oss til bords. Gikk så ut for å se om seksåringen var på vei inn, men de var ikke å se. Jeg ropte men hørte ingenting. Endte med at vi spiste middag. Og ikke før jeg hadde ryddet opp, kom seksåringen inn. Har ikke snakket med naboene, men kjenner jeg blir skuffet. Det er voksne folk i 50 årene med tre voksne barn. Skulle tro de vet hvordan det er å ha barn og det å respektere måltider. Hva ville du sagt og gjort? Anonymkode: dc4ae...3dc
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2020 Dette synes jeg du måtte passet på selv. Det er ikke naboenes ansvar. Anonymkode: f74db...d9e 113
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 27. september 2020 Nabounger er her jevnt og trutt. At de kommer seg hjem til middag er virkelig ikke min oppgave. Foreldrene får hente dem om de ikke kommer hjem i tide. Anonymkode: 2d549...9fa 50
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Dette er da ingenting å lage en sak av! Ungen din kom ikke når hun sa hun skulle, så du får si til henne at det må hun gjøre. Ikke sikkert naboene en gang tenkte over det etter at hun svarte ja på at hun skulle komme. 35
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Respektere måltider? Ærlig talt. Anonymkode: 0a7eb...96c 26
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Altså hva er dette her??? Det er da på ingen måte naboens ansvar å få ditt barn til å komme å spise middag!! Det er DINE barn og DU skal sørge for at de kommer inn til rett tid. Du skal være glad for at de gidder å se etter ungen din mens du lager mat. 45
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Ikke sikkert naboene en gang tenkte over det etter at hun svarte ja på at hun skulle komme. Mulig jeg ikke gjorde det klart nok i HI. Naboene sto rett ved siden av og så på meg da jeg sa hun måtte komme inn. og poenget mitt er at naboene virker til å vil gjøre det motsatte av hva jeg ber barnet til. Som om de «stærer» opp barnet. ts Anonymkode: dc4ae...3dc
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig jeg ikke gjorde det klart nok i HI. Naboene sto rett ved siden av og så på meg da jeg sa hun måtte komme inn. og poenget mitt er at naboene virker til å vil gjøre det motsatte av hva jeg ber barnet til. Som om de «stærer» opp barnet. ts Anonymkode: dc4ae...3dc Ta deg av seksåringen selv da, om du mener naboen gjør en for dårlig jobb. Anonymkode: 0a7eb...96c 60
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig jeg ikke gjorde det klart nok i HI. Naboene sto rett ved siden av og så på meg da jeg sa hun måtte komme inn. og poenget mitt er at naboene virker til å vil gjøre det motsatte av hva jeg ber barnet til. Som om de «stærer» opp barnet. ts Anonymkode: dc4ae...3dc Javel?? Og så? Det er ikke naboene sitt ansvar å verken passe ditt barn eller mase de inn til middag. Om barnet gidder å høre på foreldrene eller ikke noen andres ansvar enn foreldrenes 23
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig jeg ikke gjorde det klart nok i HI. Naboene sto rett ved siden av og så på meg da jeg sa hun måtte komme inn. og poenget mitt er at naboene virker til å vil gjøre det motsatte av hva jeg ber barnet til. Som om de «stærer» opp barnet. ts Anonymkode: dc4ae...3dc Eh. Du er ikke litt vel mistenksom nå? Hvorfor i all verden skulle de det? Du vet jo ikke hva som skjedde da du gikk inn. Kanskje de ba henne gå inn, men at hun ikke ville? 15
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Det er da ditt ansvar å både oppdra og huke tak i din egen unge! Vær heller takknemlige for at de gidder å være barnevakt mens du er opptatt med småsøsken og matlaging. Anonymkode: 4c35c...851 16
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har naboer som bor nærme og som er mye ute. Jeg er inne med små tvillinger (mannen borte på jobb) og naboene har sagt jeg kan sende ut 6åringen for å være med de. Når 6 åringen ser de er ute, vil hun gjerne ute en tur, og da går jeg ut på trappen å hører om det er i orden at hun er ute en liten tur. De hadde vært ute i 10 minutt da jeg gikk ut å sa at om 10 minutt er det middag. Kan selvfølgelig ikke tro at en seksåring skal vite når det har gått 10 min, men regner med de voksne skjønner beskjeden. Da det var gått 10 min gikk jeg ut å sa, nå er det middag. Kommer du? Ja, fikk jeg til svar og løp inn for å se til middagen og tvillingene. Gjorde alt klart og satt oss til bords. Gikk så ut for å se om seksåringen var på vei inn, men de var ikke å se. Jeg ropte men hørte ingenting. Endte med at vi spiste middag. Og ikke før jeg hadde ryddet opp, kom seksåringen inn. Har ikke snakket med naboene, men kjenner jeg blir skuffet. Det er voksne folk i 50 årene med tre voksne barn. Skulle tro de vet hvordan det er å ha barn og det å respektere måltider. Hva ville du sagt og gjort? Anonymkode: dc4ae...3dc Ingenting, det er ikke naboen sitt ansvar. Anonymkode: ee7d1...46b 7
Pikaboo Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Hadde du avtalt med naboene at de skulle sende hun hjem om ti minutter? Hadde du avtale i det hele tatt om at de skulle være barnevakt for henne? Hvis ikke var dette kun ditt fulle og hele ansvar. 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 13 minutter siden, Pikaboo skrev: Hadde du avtalt med naboene at de skulle sende hun hjem om ti minutter? Hadde du avtale i det hele tatt om at de skulle være barnevakt for henne? Hvis ikke var dette kun ditt fulle og hele ansvar. Ja, det var nettopp det jeg gjorde. Jeg spurte om hun kunne være ute med de mens jeg laget middag. Også gikk jeg ut å varslet om at middagen var ferdig. ts Anonymkode: dc4ae...3dc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 Ta deg av ungen din selv fra nå av så skjer ikke dette igjen. Anonymkode: 0da9c...378 6
Pikaboo Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var nettopp det jeg gjorde. Jeg spurte om hun kunne være ute med de mens jeg laget middag. Også gikk jeg ut å varslet om at middagen var ferdig. ts Anonymkode: dc4ae...3dc Da har de glemt seg bort. Ikke noe å lage et problem av 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var nettopp det jeg gjorde. Jeg spurte om hun kunne være ute med de mens jeg laget middag. Også gikk jeg ut å varslet om at middagen var ferdig. ts Anonymkode: dc4ae...3dc Ja, men da burde jo du ventet i døren til barnet ditt kom inn. Ikke bare gått igjen, så naboen ble stående med ansvaret for å jage barnet ditt inn igjen. Istedenfor å være så kritisk og mistenksom, burde du heller være glad for at de gadd å se til ungen din. Ikke sikkert de hadde så lyst heller, men sa ja likevel da du spurte. Anonymkode: 98d9f...c52 22
Fjaselina Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 Det kan jo også hende at dei sa at no er det middag, men at 6-åringen ikkje hadde lyst til å gå. Då er det ikkje naboen sitt ansvar å "jage" barnet inn. 10
onyx Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 Vel, om du vil at de skal slutte å tilby seg å se etter 6åringen, så går du og klager over hvor skuffa du er over dem og ikke kan stole på dem. Om du vil fortsette å nyte godt av gode naboer, så stresser du ned og tenker at det faktisk ikke er verdens undergang at 6åringen ikke kommer inn. Om det var et reellt problem burde du faktisk gått ut og hentet barnet selv! 12
minister-mio Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 Du må være verdens mest utakknemlige. Her gidder naboene som ikke engang er ute med egne barn å se til ditt barn for å hjelpe deg og så skylder du på dem fordi din seksåring ikke kom inn da du ba henne om det. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå