AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #21 Del Skrevet 29. september 2020 Skjønner ikke hva dere alle snakker om. Jeg er autorisert regnskapsfører, og var en periode daglig leder for leder for regnskapsbyrået jeg jobbet i før jeg gikk videre og nå jobber som revisor. Da jeg jobbet i regnskapsbyrået hadde vi blant annet en ansatt som hadde tatt et år på Treider Fagskole. Jeg så flere fordeler med den utdannelsen i forhold til min bachelor. Der satt de med praktisk regnskapsføring på skolen og brukte programmene aktivt. Mens jeg i min første jobb som regnskapsfører aldri hadde åpnet et regnskapsprogram før. Men det som er når du bare tar en slik kort utdannelse er at du ikke kan bli autorisert regnskapsfører. Du må derfor alltid jobbe med en autorisert over deg som går gjennom det du har gjort. Men slik det er i de fleste regnskapsbyråer er at det er en del autoriserte regnskapsførere som står som ansvarlige på oppdragene, og så har de flere regnskapsmedarbeidere som jobber på oppdragene. Hvordan lønnen er spørs blant annet på hvor i landet du skal jobbe. I de største byene er lønnen høyere. Hun som jobbet hos oss som bare hadde gått på Treider hadde jo lavere lønn enn meg, men hun hadde vel allikevel en grei lønn. Men den var ikke på over 500 000. Anonymkode: 255c8...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #22 Del Skrevet 30. september 2020 På 29.9.2020 den 8.11, AnonymBruker skrev: Hvor bor du ? Anonymkode: ea9b8...3dd Lofoten. Anonymkode: a47ed...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #23 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg sitter med rekruttering for et selskap som blant annet driver med regnskap. Når vi utlyser junior regnskapsstillinger kommer det stort sett søknader fra følgende kandidater a) nyutdannet bachelor økonomi og administrasjon eller regnskap og revisjon eller b) kandidater med kurs fra Treider eller det som tidligere het reaktorskolen. Da vi har dårlig erfaring med kunnskapsnivået fra kandidater under B) samt at veldig mange (stort sett alle) disse er kandidater uten norsk som morsmål, og vi er avhengig av noen som kan norsk flytende, vil vi alltid foretrekke kandidater typ a). Startlønn for disse ligger rundt 380-430 000. Anonymkode: 0ccf6...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #24 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg tok et tilsvarende kurs for 16 år siden og fikk jobb. Men det var den gang vi førte bilag på gamlemåten med rød penn på papirbilag i perm. Da trengte man «punsjedamer» og «grunnarbeidere». Nå trengs ikke disse type arbeidstakere lenger, da datasystemene tar seg av den jobben. Jeg har senere att bachelor og er autorisert nå, og ser at de som er ansatt hos oss som ikke er autorisert (eller har jobbet med regnskap i 40 år) har veldig begrenset kunnskap. Den utdannelsen er ganske overflødig nå Desverre. Anonymkode: 68dba...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 4. oktober 2020 #25 Del Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok et tilsvarende kurs for 16 år siden og fikk jobb. Men det var den gang vi førte bilag på gamlemåten med rød penn på papirbilag i perm. Da trengte man «punsjedamer» og «grunnarbeidere». Nå trengs ikke disse type arbeidstakere lenger, da datasystemene tar seg av den jobben. Jeg har senere att bachelor og er autorisert nå, og ser at de som er ansatt hos oss som ikke er autorisert (eller har jobbet med regnskap i 40 år) har veldig begrenset kunnskap. Den utdannelsen er ganske overflødig nå Desverre. Anonymkode: 68dba...894 16 år siden? Jeg begynte som regnskapsmedarbeider i 1998 og brukte terminal første året og fikk pc i 1999. Hadde de bok på kurset for 16 år siden? Da var det jo allerede utdatert 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå