Gå til innhold

Regnskapsmedarbeider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er inne på folkeuniversitetet og ser på kurs, siden jeg ikke aner hva jeg skal bli. Nettopp hoppet av ("pause") fra et ingeniørstudium fordi jeg er usikker på om det passer meg. 

Kom over et kurs som heter "Grunnleggende regnskapskurs". Det koster 23100, men ser på det som en god investering om det kan gi meg høyere lønn enn jeg har nå (butikkmedarbeider, ca 23000 i måneden).

Men, kan man virkelig jobbe som regnskapsfører etter et slik kurs? Hva er sjansene for å få lønn? I følge https://www.xn--finansrdet-75a.no/lonn/regnskapsmedarbeider er den laveste lønna på ca 515000..

Noen som er klokere enn meg?

Anonymkode: a8331...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Du må ha minst bachelor.

Anonymkode: 14f83...b20

Hva er da vitsen med kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er da vitsen med kurset?

At de som holder det skal tjene penger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha bachelor for å jobbe som regnskapsfører, men det er ikke lett å få jobb etter endt utdanning og er du heldig så får du vært regnskapsmedarbeider en stund. Du kan regne med 400.000-500.000kr i lønn avhengig av vikariat, kommunalt og privat sektor. 

eller du kan gjøre som meg å gå videre fra bachelor og ta master i siviløkonomi og få en bedre utdannelse og kanskje mer spennende jobber.  

Anonymkode: b0113...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en bachelor med spesialisering i regnskap og får ikke jobb innen feltet en gang.. 

Anonymkode: 34126...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for BA, ts. og evt master senere. de er vel mer unntakene at noen får jobb etter et kurs. da er det ofte pga kjennskap eller vennskap.

Anonymkode: b1575...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha bachelor for å jobbe som regnskapsfører, men det er ikke lett å få jobb etter endt utdanning og er du heldig så får du vært regnskapsmedarbeider en stund. Du kan regne med 400.000-500.000kr i lønn avhengig av vikariat, kommunalt og privat sektor. 

eller du kan gjøre som meg å gå videre fra bachelor og ta master i siviløkonomi og få en bedre utdannelse og kanskje mer spennende jobber.  

Ahh, skjønner! Ja, var bare ment som en plan for å tjene bedre mens jeg finner ut av hva jeg skal bli. Men var jo for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskap er vanskelig i begynnelsen, og det tar lang tid til at en ansatte blir lønnsomt til bedriften. Derfor det er så vanskelig å komme inn uten erfaring, og de som har bachelor er første i køen. 

Anonymkode: ea9b8...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bachelor med spesialisering i regnskap og får ikke jobb innen feltet en gang.. 

Samme her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 

Da antar jeg at dere er stedbundne? Her jeg bor er det nesten alltid mangel på regnskapsførere på regnskapskontorene og flere som jobber har ikke relevant utdanning, eller bachelor som gjør at de kan få autprisasjon. 

Anonymkode: a47ed...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da antar jeg at dere er stedbundne? Her jeg bor er det nesten alltid mangel på regnskapsførere på regnskapskontorene og flere som jobber har ikke relevant utdanning, eller bachelor som gjør at de kan få autprisasjon. 

Anonymkode: a47ed...633

Hvor bor du ?

Anonymkode: ea9b8...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok et av disse "korte" kurs på privat fagskole og det var bortkastet penger. Var ingen arbeidsgivere som vurderte meg som aktuell kandidat.

Tok bachelor i økonomi + ekstrafag i regnskap for å oppfylle autorisasjonskrav.

Du må ha minst bachelor, helst med fordypning i regnskap for å ha en sjanse. Så hadde spart disse pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Annekkk skrev:

Jeg tok et av disse "korte" kurs på privat fagskole og det var bortkastet penger. Var ingen arbeidsgivere som vurderte meg som aktuell kandidat.

Tok bachelor i økonomi + ekstrafag i regnskap for å oppfylle autorisasjonskrav.

Du må ha minst bachelor, helst med fordypning i regnskap for å ha en sjanse. Så hadde spart disse pengene. 

var det treider?😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.9.2020 den 17.52, AnonymBruker skrev:

At de som holder det skal tjene penger.

Nja. Disse kursene er i praksis ment som et supplement til annen utdanning, dvs. hvis man har høyere utdannelse/fagbrev innen noe annet og skal jobber mer mot regnskap. 

Anonymkode: 5f67f...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Annekkk skrev:

Ja det var det. 

jeg vurderte de, men synes ikke de virket så seriøse. var bare meg og en russisk dame på informasjonsmøte, så studiet er neppe ettertraktet. ts, prøv en offentlig høyskole. om du ikke kommer inn, ville jeg vurdert BI. det er dyrt ja, men 60-100 000 for ett år på treider-uten jobbutsikter-er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vurderte de, men synes ikke de virket så seriøse. var bare meg og en russisk dame på informasjonsmøte, så studiet er neppe ettertraktet. ts, prøv en offentlig høyskole. om du ikke kommer inn, ville jeg vurdert BI. det er dyrt ja, men 60-100 000 for ett år på treider-uten jobbutsikter-er verre.

Kommer inn overalt, var bare ett håp om at det var mulig å få litt høyere inntekt enn jeg har nå uten å bruke 3+ år, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer inn overalt, var bare ett håp om at det var mulig å få litt høyere inntekt enn jeg har nå uten å bruke 3+ år, hehe

skjønner☺️nei det er dessverre ikke så lett. hva tenker du nå da? noe annet? er du forresten veldig interessert i yrket? eller har du andre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...