Kenelz Skrevet 28. september 2020 #21 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, Raven.Writingdesk said: Dette er faktisk feil. Det er en stor økning i antall plastiske operasjoner, det er noe du kan lese deg frem til. Da jeg var barn kjente jeg knapt noen som hadde operert seg, og ja; damene gikk i bikini da også. Fenomenet med "Rumpe implantater" er jo helt nytt, ikke en operasjon som har eksistert for "lekfolket" i flerfoldige tiår.. Så det er klart at plastiske operasjoner har eksplodert, og jo mer det vises frem og forherliges, jo mer vil unge jenter se på det som den nye normalen. Ja, her sier du det jo så fint selv. Hva er problemet med at folk er kritiske da? Hvorfor skriver du i ditt tidligere innlegg at TS skal "herrreguuud slutt å bry deg".. Hun må jo få lov til å påpeke nøyaktig det samme som du gjør her..? At disse damene som operer seg ikke er noe lykkeligere, og at det er en falsk fasade.. 1. Jeg som er halv latinsk har alltid kjent noen som har fikset på noe, og det er fra siden jeg var en jenteunge. Rompeimplater har jeg ikke hørt om før noen år tilbake. Var stort sett silikon, neseoperasjon og ansiktsløft. 2. Problemet er når folk dømmer og kaller de som velger å gjør noe med utseendet sitt for «dukker» osv. Og skal konkludere at dem er mindre intelligente 😊
ItchyBitchySpider Skrevet 28. september 2020 #22 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Dette er faktisk feil. Det er en stor økning i antall plastiske operasjoner, det er noe du kan lese deg frem til. Da jeg var barn kjente jeg knapt noen som hadde operert seg, og ja; damene gikk i bikini da også. Fenomenet med "Rumpe implantater" er jo helt nytt, ikke en operasjon som har eksistert for "lekfolket" i flerfoldige tiår.. Så det er klart at plastiske operasjoner har eksplodert, og jo mer det vises frem og forherliges, jo mer vil unge jenter se på det som den nye normalen. Ja, her sier du det jo så fint selv. Hva er problemet med at folk er kritiske da? Hvorfor skriver du i ditt tidligere innlegg at TS skal "herrreguuud slutt å bry deg".. Hun må jo få lov til å påpeke nøyaktig det samme som du gjør her..? At disse damene som operer seg ikke er noe lykkeligere, og at det er en falsk fasade.. Dette. Antall plastiske operasjoner i Norge har eksplodert etter denne dumme bloggingen begynte. 3
ItchyBitchySpider Skrevet 28. september 2020 #23 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: 1. Jeg som er halv latinsk har alltid kjent noen som har fikset på noe, og det er fra siden jeg var en jenteunge. Rompeimplater har jeg ikke hørt om før noen år tilbake. Var stort sett silikon, neseoperasjon og ansiktsløft. 2. Problemet er når folk dømmer og kaller de som velger å gjør noe med utseendet sitt for «dukker» osv. Og skal konkludere at dem er mindre intelligente 😊 Men de fleste av bloggerne som har fikset på utseendet ER mindre intelligente. Forskningen viser det samme - kvinner som fikser mye på utseendet for å se penere/mer trendy ut, har vanligvis ikke høyere utdanning. Ta eksempel som Lene Alexandra, som tok ut silikon da hun ønsket å studere juss. Hun skjønte sikkert at silikonen ga feil "vibber". 3
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #24 Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Å henge med noen på fylleferie er ikke det samme som å kjenne noen godt. Jeg sier ikke at hun ER overfladisk, men at fokuset er helt på feil plass to dager etter fødselen. Det er MIN mening, andre har andre meninger, helt vanlig det. Det var ingen fylleferie så aner ikke hvor du har det fra. Jeg skrev at jeg kjenner hun godt nok til å vite at hun ikke er overfladisk og dum. Hun er en kjempe hyggelig dame og har mye på hjertet. Ok, din mening. Så flott at du tror at det er feil prioritering å gjør noe annet enn å glane på en sovende baby eller noe i den duren.
ItchyBitchySpider Skrevet 28. september 2020 #25 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: Det var ingen fylleferie så aner ikke hvor du har det fra. Jeg skrev at jeg kjenner hun godt nok til å vite at hun ikke er overfladisk og dum. Hun er en kjempe hyggelig dame og har mye på hjertet. Ok, din mening. Så flott at du tror at det er feil prioritering å gjør noe annet enn å glane på en sovende baby eller noe i den duren. Jeg skrev aldri at man skal glane på sovende baby. Siter gjerne hvis du mener at jeg har skrevet det. 2
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #26 Skrevet 28. september 2020 Just now, ItchyBitchySpider said: Men de fleste av bloggerne som har fikset på utseendet ER mindre intelligente. Forskningen viser det samme - kvinner som fikser mye på utseendet for å se penere/mer trendy ut, har vanligvis ikke høyere utdanning. Ta eksempel som Lene Alexandra, som tok ut silikon da hun ønsket å studere juss. Hun skjønte sikkert at silikonen ga feil "vibber". Kom med en kilde som sier det. Eh, min mor har silikon og hun har en høyere utdanning. Og nei, jeg har ikke operert meg.
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #27 Skrevet 28. september 2020 Just now, ItchyBitchySpider said: Jeg skrev aldri at man skal glane på sovende baby. Siter gjerne hvis du mener at jeg har skrevet det. Hva er det du mener da? Skal hun ikke få lov til å stelle seg og gjør noe annet 2 dager etter fødsel?
miss summers Skrevet 28. september 2020 #28 Skrevet 28. september 2020 Det er noe alvorlig galt når unge kvinner (og jenter) bruker Botox allerede før de er tyve. Botox var noe som noen få kvinner i min alder kanskje tydde til for å jevne ut rynkene. Huden i tyveårene er jo som babyhud! Hvorfor botox? Har dessverre en venninne som spanderte lipfiller og silikon til datteren sin på 18-årsdagen. Jeg ble helt sjokkert. Har vært venninner siden vi var 14. Var ikke klar over at dette var noe hun var ok med. Poenget mitt er at noen foreldre betaler for dette. 3
Gjest Maxwell Skrevet 28. september 2020 #29 Skrevet 28. september 2020 Spør som andre jeg: hvorfor bryr du deg? Jeg synes også at det er overfladisk og uinteressant, og nettopp derfor er det enkelt å bare drite i det.
Uredd Skrevet 28. september 2020 #30 Skrevet 28. september 2020 6 hours ago, Kenelz said: 1. Jeg som er halv latinsk har alltid kjent noen som har fikset på noe, og det er fra siden jeg var en jenteunge. Rompeimplater har jeg ikke hørt om før noen år tilbake. Var stort sett silikon, neseoperasjon og ansiktsløft. 2. Problemet er når folk dømmer og kaller de som velger å gjør noe med utseendet sitt for «dukker» osv. Og skal konkludere at dem er mindre intelligente 😊 Nei, det er ikke problemet. Det er løsningen. Når hele tilværelsen dreier seg om utseende, fasade og bekreftelsesonanering hvor alt måles i likerklikk, er man enten ikke intelligent eller så har man enda verre ikke brukt den intelligensen man har fått. Det er en direkte fornærmelse mot de som faktisk bruker sin intelligens til noe nyttig, i stedet for å ødelegge hele fremtidige generasjoner. Beauty fades, dum is for ever er et utsagn som er aktualisert mer enn noensinne. Sånn! Uredd har talt! 5
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #31 Skrevet 28. september 2020 12 minutter siden, Uredd said: Nei, det er ikke problemet. Det er løsningen. Når hele tilværelsen dreier seg om utseende, fasade og bekreftelsesonanering hvor alt måles i likerklikk, er man enten ikke intelligent eller så har man enda verre ikke brukt den intelligensen man har fått. Det er en direkte fornærmelse mot de som faktisk bruker sin intelligens til noe nyttig, i stedet for å ødelegge hele fremtidige generasjoner. Beauty fades, dum is for ever er et utsagn som er aktualisert mer enn noensinne. Sånn! Uredd har talt! Hei uredd! Må bare kommentere først bildet ditt, morsomt å se han Reddington. 😊 Uansett: Nei, problemet er når man skal dømme og sette andre mennesker i bås. Det fører til personangrep og mobbing uten å faktisk kjenne personene (Ikke at det er greit å gjør det selvom man kjenner de). Men ja, kom gjerne med en pålitelig kilde som forteller om de som opererer seg er mindre intelligente og har en ræva personlighet.
Uredd Skrevet 28. september 2020 #32 Skrevet 28. september 2020 24 minutter siden, Kenelz said: Hei uredd! Må bare kommentere først bildet ditt, morsomt å se han Reddington. 😊 Uansett: Nei, problemet er når man skal dømme og sette andre mennesker i bås. Det fører til personangrep og mobbing uten å faktisk kjenne personene (Ikke at det er greit å gjør det selvom man kjenner de). Men ja, kom gjerne med en pålitelig kilde som forteller om de som opererer seg er mindre intelligente og har en ræva personlighet. Profilbildet er på ingen måte tilfeldig valgt... De som opererer seg er nok ikke så veldig annerledes enn resten av befolkningen når det kommer til intelligens tenker jeg, men de bruker all sin energi på helt feil ting. Livet består av så uendelig mye mer, og jeg mener at de har en alvorlig skadet selvtillit som de bruker sin intelligens og (stor) makt til å overføre til neste generasjon. Akkurat dét gjør meg oppriktig trist. 4
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2020 #33 Skrevet 28. september 2020 (endret) 46 minutter siden, Uredd skrev: Profilbildet er på ingen måte tilfeldig valgt... De som opererer seg er nok ikke så veldig annerledes enn resten av befolkningen når det kommer til intelligens tenker jeg, men de bruker all sin energi på helt feil ting. Livet består av så uendelig mye mer, og jeg mener at de har en alvorlig skadet selvtillit som de bruker sin intelligens og (stor) makt til å overføre til neste generasjon. Akkurat dét gjør meg oppriktig trist. Verre er det også når det blir en form for «nye normal». Jeg kjenner unge menn som forventer at unge jenter/kvinner de er «villig til å date» skal ha en kropp og et utseendet som ser veldig «Paradise Hotel» aktig ut. Og ja: disse gutta popper BetaKaroten selv og farger hår ++ (mangler egentlig bare botox og fillers).. På samme måte er det mange jenter som føler dette er hva de skal leve opp til. Som du sier, så er det faktisk energikrevende å bruke ressurser på å gå rundt som en levende barbiedukke, og andre (kognitive) ferdigheter blir dermed ikke prioritert (eller verdsatt) Det gjør meg trist også! Endret 28. september 2020 av Raven.Writingdesk 2
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2020 #34 Skrevet 28. september 2020 (endret) 7 timer siden, miss summers skrev: Det er noe alvorlig galt når unge kvinner (og jenter) bruker Botox allerede før de er tyve. Botox var noe som noen få kvinner i min alder kanskje tydde til for å jevne ut rynkene. Huden i tyveårene er jo som babyhud! Hvorfor botox? Har dessverre en venninne som spanderte lipfiller og silikon til datteren sin på 18-årsdagen. Jeg ble helt sjokkert. Har vært venninner siden vi var 14. Var ikke klar over at dette var noe hun var ok med. Poenget mitt er at noen foreldre betaler for dette. Kjempetrist. Som foreldre (om dette egentlig var/er ei «oppegående dame») antar jeg hun gjør det fordi det er hva hun føler hun må bidra med for at hennes datter skal «ha det bra» med seg selv, i en tid/verden hvor dette er den nye normalen.. Jeg skjønner da veldig godt jenter/kvinner som TS. De opplever kanskje at de står ved et veiskille i livet når fokuset er retter mot å tiltrekke seg en partner. De må enten forsøke å etterape det de får trykket i ansiktet på daglig basis som «et ideal», eller ta avstand/ gjøre «opprør» og anerkjenne at det kan gi konsekvenser i form av at de kanskje ikke er like attraktive på datingmarkedet som sine botox og silikon opererte medsøstre.. Endret 28. september 2020 av Raven.Writingdesk 2
Zienna Skrevet 28. september 2020 #35 Skrevet 28. september 2020 13 timer siden, Raven.Writingdesk skrev: Forsåvidt enig, men dessverre ser jo ikke dette ut til å skje. Nå er jeg overhodet ikke i aldersgruppa som disse bloggerne henvender seg mot, og har heller ingen interesse av å følge «influencere» og «bloggere». Likevel er det jo nesten vanskelig å unngå dem? De er jo over alt: i aviser, ukeblad, intervjues, er med i skal vi danse osv osv. Jeg skjønner veldig godt at unge jenter blir frustrert, og det beste rådet jeg kan gi er jo å forsøke å skjerme seg som best mulig fra dette. Å stikke fingeren i jorda og forstå at disse damene har det ikke nødvendigvis bedre i sine liv enn hva en helt ordinær «hverdagslig» kvinne/jente, har det i sitt. Verdien av ens liv hviler (heldigvis) ikke utelukkende på ens utseendet, selv om det i dagens samfunn kanskje kan føles sånn. Vi som ikke er i denne gruppa (inkluderer også deg @herzeleid, ) bør møte disse unge frustrerte jentene (og gutter, fordi det begynner å bli like ille for dem) - Med forståelse og empati. Og forklare at selv om det kan se ut som om disse plastikk-menneskene er idealet, så er det virkelig ikke sånn. Det kan ikke sies bedre enn dette! 1
herzeleid Skrevet 28. september 2020 #36 Skrevet 28. september 2020 13 timer siden, Raven.Writingdesk skrev: Forsåvidt enig, men dessverre ser jo ikke dette ut til å skje. Nå er jeg overhodet ikke i aldersgruppa som disse bloggerne henvender seg mot, og har heller ingen interesse av å følge «influencere» og «bloggere». Likevel er det jo nesten vanskelig å unngå dem? De er jo over alt: i aviser, ukeblad, intervjues, er med i skal vi danse osv osv. Jeg skjønner veldig godt at unge jenter blir frustrert, og det beste rådet jeg kan gi er jo å forsøke å skjerme seg som best mulig fra dette. Å stikke fingeren i jorda og forstå at disse damene har det ikke nødvendigvis bedre i sine liv enn hva en helt ordinær «hverdagslig» kvinne/jente, har det i sitt. Verdien av ens liv hviler (heldigvis) ikke utelukkende på ens utseendet, selv om det i dagens samfunn kanskje kan føles sånn. Vi som ikke er i denne gruppa (inkluderer også deg @herzeleid, ) bør møte disse unge frustrerte jentene (og gutter, fordi det begynner å bli like ille for dem) - Med forståelse og empati. Og forklare at selv om det kan se ut som om disse plastikk-menneskene er idealet, så er det virkelig ikke sånn. Poenget er at en passiv og objektiviserende tilnærming ikke hjelper. I stede må en ansvarliggjøre målgruppen, for dette er ikke noe som bare ‘skjer’ og disse menneskene og idealene ‘havner’ ikke bare i mediene og reklamene. De er der fordi målgruppen får dem dit, og så lenge en kaster penger etter dem blir en ikke kvitt dem.
Kenelz Skrevet 29. september 2020 #37 Skrevet 29. september 2020 17 hours ago, Uredd said: Profilbildet er på ingen måte tilfeldig valgt... De som opererer seg er nok ikke så veldig annerledes enn resten av befolkningen når det kommer til intelligens tenker jeg, men de bruker all sin energi på helt feil ting. Livet består av så uendelig mye mer, og jeg mener at de har en alvorlig skadet selvtillit som de bruker sin intelligens og (stor) makt til å overføre til neste generasjon. Akkurat dét gjør meg oppriktig trist. Men det er jo det du mener? Vil gjerne ha pålitelige kilder som forteller oss at de som opererer seg er mindre intelligente. 😊 Det finnes mange intelligente som er «utseendet fiksert» og har forandret utseendet sitt. En eksempel på farta er Marilyn Monroe som hadde en skyhøy IQ på 168. Husker ikke hvor jeg har lest det eller hvilke bevis jeg kan legge frem, men står om det overalt på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå