Englepus Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Har vel egentlig aldri gitt det en sjansen. Har en enorm motvilje mot disse pillene. Men kanskje det hadde hjulpet? Humøret mitt er veldig ustabilt og svinger fort. Har slitt med depresjon og selvmordstanker i flere år nå. Noen her som har gode erfaringer med "lykkepiller"?
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Ja jeg har. bruker cipralex og de har gjort meg mindre aggressiv og deprimert.
Pleier Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 God erfaring med cipralex. Det viktigste er å ta de hver dag så lenge som legen anbefaler. Hadde god virkning av "lykkepillen", helt til jeg sluttet midt i behandlingen (Jeg følte meg jo bra). Men depresjonen kom tilbake etter et halvt år og jeg måtte på ny runde, med lenger behandlingstid.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #4 Skrevet 25. juli 2005 Har ikke brukt de selv, men kjenner mange som har sagt at de har blitt bedre av dem.
Soul Skrevet 25. juli 2005 #5 Skrevet 25. juli 2005 Jeg har også god erfaring med antidepressiva, Cipramil har vært best for meg. Men, hvilken type som passer deg (ifht. virkning/bivirkninger) må kanskje prøves fram. Det er ikke alltid man finner det rette ved første forsøk.
Gjest Milah Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 På meg så virket ikke antidepressiva. Så jeg sluttet, jeg er meget skeptisk til alt som har med piller og medisiner å gjøre så jeg ville ikke fortsette på de når jeg ikke merket noen forskjell etter 2 mnd. Hvis noe ble jeg bare verre.. Fikk vite i ettertid vite at det legen hadde gitt meg var en av de sterkeste antidepressiva som er tilgjengelig i norge, og at jeg fikk en alt for høy dose. (Det er vanlig å begynne med en halv tablett om dagen, mens jeg fikk beskjed om å ta 3 om dagen! )
Gjest Ananas Skrevet 25. juli 2005 #8 Skrevet 25. juli 2005 Anti-depressiva er symptomdemping og hjelper deg til å komme ut av depresjonen. Men det tar ikke vekk årsakene til at du har endt opp der du er nå. Til det trengs ulike former for terapi, psykoterapi eller kognitiv terapi for eksempel.
Gjest Gitte Skrevet 25. juli 2005 #9 Skrevet 25. juli 2005 Har aldri brukt det selv, men typen min går på Tolvon og Efexor. Han sier selv han har blitt mye bedre, føler seg bedre og ser lysere på livet. Fra å gå til psykolog 2-3 ganger i uka, er han nå nede i 1 gang annenhver måned. Har merket det på han jeg også.
Pleier Skrevet 25. juli 2005 #10 Skrevet 25. juli 2005 Fikk vite i ettertid vite at det legen hadde gitt meg var en av de sterkeste antidepressiva som er tilgjengelig i norge, og at jeg fikk en alt for høy dose. (Det er vanlig å begynne med en halv tablett om dagen, mens jeg fikk beskjed om å ta 3 om dagen! ) ← Nå skal det jo sies at denne legen er ikke helt god da det kommer til medikamenter da. Eller sykdommer!
Gjest Spacegirl Skrevet 25. juli 2005 #11 Skrevet 25. juli 2005 Jeg bruker også antidepressiva og har veldig god hjelp av de. Det høres kanskje litt klisje ut, men jeg har faktisk fått et helt nytt liv. Har brukt forskjellige typer, men nå bruker jeg Cipralex, og har ingen bivirkniger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå