Gå til innhold

Elendig oppgave på quiz: hva heter dette lokomotivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilde under. Oppgaven var altså: Hva heter dette lokomotivet?

1899C4E7-5A82-47DC-A3B5-0F95A46A424A.jpeg

Anonymkode: 802f3...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thommas?

Anonymkode: 417f5...623

Skrevet

På norsk er det Thomas Toget. På engelsk er the Thomas the tank engine. Og han er et damplokomotiv

Anonymkode: 4e384...20d

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thommas?

Anonymkode: 417f5...623

2 minutter siden, Chroma skrev:

Thomas. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På norsk er det Thomas Toget. På engelsk er the Thomas the tank engine. Og han er et damplokomotiv

Anonymkode: 4e384...20d

Jeg ser at dere alle har svart det samme som jeg svarte. Som altså ikke ble godkjent.

Så jeg antar dere er enige med meg i at dette var en idiotisk oppgave. Kun laget for å lure folk, bare for å være ekkel.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Kokosmakron skrev:

Dette er Edward

Det stemmer.

Men hva slags oppgave er nå dette? Utrolig sleipt, og helt meningsløst. Alle svarte jo feil, så hadde ikke utgjort noen forskjell om man hadde tatt et bilde av Thomas i stedet. Ingen tenkte på at det kunne være et annet blått, nesten likt lokomotiv fra samme serie. Bare for å være ekkel. Og det var ikke den eneste oppgaven hvor målet var å lure folk, prøve å få folk til å fremstå som idioter gjennom at så mange som mulig skulle få så få rette som mulig. I det som ellers skulle være en hyggelig forsamling så synes jeg ikke det passet seg, og det sa jeg også fra om, og da var det bare at vi var så dumme og han så smart osv. Kjenner at det koker!

Skrevet

Haha. Tap og vinn med samme sinn? Syns det var et bra spørsmål, jeg. Hadde det vært så lett som Thomas hadde det jo vært for enkelt. Fiffig lurespørsmål :) 

Anonymkode: 765de...33b

• Liker 6
Skrevet

Om det hadde vært Thomas ville det det vært for lett da. Veldig kjedelig med enkle spørsmål som alle klarer..

Anonymkode: 7fd71...1a4

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Tap og vinn med samme sinn? Syns det var et bra spørsmål, jeg. Hadde det vært så lett som Thomas hadde det jo vært for enkelt. Fiffig lurespørsmål :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det hadde vært Thomas ville det det vært for lett da. Veldig kjedelig med enkle spørsmål som alle klarer..

Anonymkode: 7fd71...1a4

Det er ingen som mener det ville vært et godt spørsmål om det faktisk var Thomas, langt fra. Har ikke sett serien siden jeg var barn, her var det bare for å kunne si «haha så dumme dere er».

• Liker 1
Skrevet

Er ikke litt av poenget (og moroa) med quiz å ha noen lurespørsmål da? Jeg skjønner ikke helt at dette var noe å hisse seg så voldsomt opp over...

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som mener det ville vært et godt spørsmål om det faktisk var Thomas, langt fra. Har ikke sett serien siden jeg var barn, her var det bare for å kunne si «haha så dumme dere er».

Enten er du veldig nærtagende eller så var quizmaster i overkant arrogant da svarene ble lest opp. Jeg har mine antagelser om hva som er rett.. 

Jeg har vært ute for lignende spørsmål flere ganger i quiz, og det er jo ikke slik at den som har laget quizen kunne det selv fra før av. Når vedkommende har laget quizen har det nok vært mye googling involvert. Altså ingenting å føle seg dum av. Hvem føler seg dum av at de ikke vet hva et lokomotiv fra barne-tv heter uansett?

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo virkelig ikke et lurespørsmål! Du er bare sur fordi du ikke gjettet riktig.

Anonymkode: f2ec9...2e8

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo virkelig ikke et lurespørsmål! Du er bare sur fordi du ikke gjettet riktig.

Anonymkode: f2ec9...2e8

Ingen gjettet riktig. Ingen tenkte seg at man hadde valgt et annet blått lokomotiv som var nesten helt likt.

Dette var bare en av mange oppgaver hvor målet åpenbart var at alle skulle svare feil.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer.

Men hva slags oppgave er nå dette? Utrolig sleipt, og helt meningsløst. Alle svarte jo feil, så hadde ikke utgjort noen forskjell om man hadde tatt et bilde av Thomas i stedet. Ingen tenkte på at det kunne være et annet blått, nesten likt lokomotiv fra samme serie. Bare for å være ekkel. Og det var ikke den eneste oppgaven hvor målet var å lure folk, prøve å få folk til å fremstå som idioter gjennom at så mange som mulig skulle få så få rette som mulig. I det som ellers skulle være en hyggelig forsamling så synes jeg ikke det passet seg, og det sa jeg også fra om, og da var det bare at vi var så dumme og han så smart osv. Kjenner at det koker!

:troest:

Anonymkode: bd825...a2b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer.

Greit spørsmål for å skille ut de som har sette serien, og fra de som bare vet om toget Thomas.

Anonymkode: cae6e...61a

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gjettet riktig. Ingen tenkte seg at man hadde valgt et annet blått lokomotiv som var nesten helt likt.

Jeg tror ikke oppgaven var å gjette riktig hva lokomotivet het. Det hadde ikke vært mulig å gjette noe sånt riktig - man må ha inngående kjennskap til serien for å vite, og alle som ikke vet, ville umiddelbart sagt "Thomas".

Sitat

Dette var bare en av mange oppgaver hvor målet åpenbart var at alle skulle svare feil.

Målet var kanskje å se om det slo noen at "lokomotivet Thomas", som alle kjenner til, overflatisk, kanskje ikke har noe i en quiz for voksne, oppegående mennesker å gjøre.

Et akseptabelt svar burde dermed ha vært hva som helst unntatt "Thomas".

Anonymkode: 8b969...bd6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...