AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Jeg er bare sliten. Lei og mettet av jobben, blir fysisk kvalm av at jeg skal på jobb i morra. Den gir meg null glede og jeg er så forsynt. men jeg er hverken utbrent eller deppa, bare sliten, lei og helt ferdig. Har vært mentalt forsynt i 1,5 år, men de siste månedene har det toppa seg og jeg søker jobber. Er dette grunnlag for sykemelding? Jeg kan ikke huske sist jeg var sykemeldt (tror det er 6-7 år siden etter en operasjon), jeg har høy arbeidsmoral og tilstedeværelse. Profesjonell utad og ha et godt arbeidsmiljø. På fredag var jeg hjemme fra jobb, orka ikke en dag til. Nå går jeg bare å gruer meg til i morra, da det bare blir stress og slit. Anonymkode: e3698...d2f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare sliten. Lei og mettet av jobben, blir fysisk kvalm av at jeg skal på jobb i morra. Den gir meg null glede og jeg er så forsynt. men jeg er hverken utbrent eller deppa, bare sliten, lei og helt ferdig. Har vært mentalt forsynt i 1,5 år, men de siste månedene har det toppa seg og jeg søker jobber. Er dette grunnlag for sykemelding? Jeg kan ikke huske sist jeg var sykemeldt (tror det er 6-7 år siden etter en operasjon), jeg har høy arbeidsmoral og tilstedeværelse. Profesjonell utad og ha et godt arbeidsmiljø. På fredag var jeg hjemme fra jobb, orka ikke en dag til. Nå går jeg bare å gruer meg til i morra, da det bare blir stress og slit. Anonymkode: e3698...d2f Da må du jo si opp, ikke sykemelde deg? Anonymkode: 8b2c4...827 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må du jo si opp, ikke sykemelde deg? Anonymkode: 8b2c4...827 Ja, det vet jeg logisk sett, men trenger jo pengene. Vet det er sleipt, men.. tenkte en periode. Så jeg får kommet meg litt, sluppet å dra på jobb og ett skritt nærmere svar på søknad. Det blir kanskje en type svindel? Det vil jeg IKKE, men om jeg går til legen og forteller ståa (og jeg har null bakgrunn for sykdom før, er svært sjelden hos legen), men hun kjenner meg likevel godt gjennom barna osv (legen til barna), og jeg er en troverdig pasient. Nei, jeg veit ikke jeg altså. Jeg er bare desperat 😩 Måtte bare lufte deg her.. har lyst å si opp, kunne gjort det i morra, men jeg er avhengig av pengene.. ts Anonymkode: e3698...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jeg logisk sett, men trenger jo pengene. Vet det er sleipt, men.. tenkte en periode. Så jeg får kommet meg litt, sluppet å dra på jobb og ett skritt nærmere svar på søknad. Det blir kanskje en type svindel? Det vil jeg IKKE, men om jeg går til legen og forteller ståa (og jeg har null bakgrunn for sykdom før, er svært sjelden hos legen), men hun kjenner meg likevel godt gjennom barna osv (legen til barna), og jeg er en troverdig pasient. Nei, jeg veit ikke jeg altså. Jeg er bare desperat 😩 Måtte bare lufte deg her.. har lyst å si opp, kunne gjort det i morra, men jeg er avhengig av pengene.. ts Anonymkode: e3698...d2f Drøft det med legen. Kanskje vil legen forstå og gi deg sykemelding på grunnlag av mental utmattelse. Men IKKE lyv til legen din. Anonymkode: 8b2c4...827 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drøft det med legen. Kanskje vil legen forstå og gi deg sykemelding på grunnlag av mental utmattelse. Men IKKE lyv til legen din. Anonymkode: 8b2c4...827 Takk for svar 😊 Nei, jeg ville aldri snakket usant. Det klarer jeg ikke, like mye som jeg ikke ønsker det. Jeg er veldig opptatt av ærlighet. De jeg jobber tett med er klar over min situasjon, og er glad jeg er ærlig med dette. Men likevel får jeg dårlig samvittighet om jeg hadde fått meg en sykemelding. Uff, ja - du har nok rett 👍 Jeg kan drøfte det med legen min, lurt. Jeg jobber tett på mennesker og de fortjener ikke at jeg er lite mentalt tilstede og bare vil hjem. Ts Anonymkode: e3698...d2f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Jeg har ikke noe svar til deg, villeste ønske deg lykke til. Utrolig vanskelig å ha det sånn.. Anonymkode: 5c6c5...869 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Nei, jeg ville aldri snakket usant. Det klarer jeg ikke, like mye som jeg ikke ønsker det. Jeg er veldig opptatt av ærlighet. De jeg jobber tett med er klar over min situasjon, og er glad jeg er ærlig med dette. Men likevel får jeg dårlig samvittighet om jeg hadde fått meg en sykemelding. Uff, ja - du har nok rett 👍 Jeg kan drøfte det med legen min, lurt. Jeg jobber tett på mennesker og de fortjener ikke at jeg er lite mentalt tilstede og bare vil hjem. Ts Anonymkode: e3698...d2f Jeg tror du gjør rett i dette. Da har du alt på det rene 😊 jeg er enig med deg i at f.eks pasienter fortjener at du er 100% tilstede. Og husk at sjefen eller kollegaene dine ikke har rett til å vite hvorfor du er sykemeldt. Om du vil være ærlig om det derimot, er opp til deg. Anonymkode: 8b2c4...827 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe svar til deg, villeste ønske deg lykke til. Utrolig vanskelig å ha det sånn.. Anonymkode: 5c6c5...869 *ville bare Anonymkode: 5c6c5...869
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Har gjort det selv. Snakk med legen. Kanskje begynne å se deg om etter ny jobb samtidig? Anonymkode: 82b93...a94 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Du har garantert noe ferie til gode, men har du ikke det, bør du slutte i jobben så noen som virkelig trenger jobb får den. Anonymkode: a553e...bc5 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Ta kontakt med legen og fortell akkurat hva du føler, så får det være opp til legen om hun skriver ut sykemelding til deg. Anonymkode: 4b11b...0a7
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Jeg var sykemeldt fra desember ifjor til juli i år pga dette. Eller det førte jo til depresjon ettersom at jeg ikke tok det seriøst først. Ble sykelmeldt, og fikk spesialavtale med nav som heter friskmelding til arbeidsformidling der man sier opp jobben, blir friskmeldt men likevel får sykepenger i 3 mnd, og på den tiden skal du finne ny jobb 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Det kan gjøre det vanskeligere å få andre jobber, så anbefaler å heller holde ut og fortsette å lete etter annen jobb. Anonymkode: 18cb2...2f6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Man skal ikke gå å mistrives , da går man før eller senere på en smell. Så en forebyggende sykemelding er absolutt greitt. En annen ting er at om man sykemelder seg så har arbeidsgiver plikt til å legge til rette for forandring, ofte er det eneste måten å komme igjen på der det er forhold som burde forandres. Anonymkode: 4668c...252 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 Å sitte i jobbintervju og fortelle at man er sykemeldt, gir dessverre ikke gode muligheter for neste jobb! Anonymkode: b7a19...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å sitte i jobbintervju og fortelle at man er sykemeldt, gir dessverre ikke gode muligheter for neste jobb! Anonymkode: b7a19...ae7 Det trenger man da vitterlig ikke å fortelle! Anonymkode: 8b2c4...827 6
jabx Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bare sliten. Lei og mettet av jobben, blir fysisk kvalm av at jeg skal på jobb i morra. Den gir meg null glede og jeg er så forsynt. men jeg er hverken utbrent eller deppa, bare sliten, lei og helt ferdig. Har vært mentalt forsynt i 1,5 år, men de siste månedene har det toppa seg og jeg søker jobber. Er dette grunnlag for sykemelding? Jeg kan ikke huske sist jeg var sykemeldt (tror det er 6-7 år siden etter en operasjon), jeg har høy arbeidsmoral og tilstedeværelse. Profesjonell utad og ha et godt arbeidsmiljø. På fredag var jeg hjemme fra jobb, orka ikke en dag til. Nå går jeg bare å gruer meg til i morra, da det bare blir stress og slit. Anonymkode: e3698...d2f Det høres ut som du kan være i ferd med å bli utbrent. 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 Mange er umotivert og lei. Kan ikke slutte å jobbe av den grunn. Søk jobber og jobb videre mens du gjør det. Anonymkode: dfdc6...2eb 1
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å sitte i jobbintervju og fortelle at man er sykemeldt, gir dessverre ikke gode muligheter for neste jobb! Anonymkode: b7a19...ae7 Det er da ingen som går å sier at man er sykemeldt på et jobbinyervju🤣🤣🤣🤣 5
marsvin Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 Først - vær glad du har en jobb i disse tider! Om ikke jobben gir deg noe glede, er noe alle kan oppleve. Jeg vet ikke hvor ille det er, men om du bare er sliten og lei av jobben, så har du veldig mange i landet som er i samme situasjon. Man trenger å leve av noe, jeg har selv en jobb jeg misliker, men jeg søker jobber i helger og før/etter jobb. Dersom du derimot kjenner deg utmattet og ikke har kapasitet, drøft det med legen din. Det ville jeg gjort uansett! Han/hun kjenner deg bedre enn noen her inne og kan gi deg en mer helhetlig tilbakemelding. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå