Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få 7290 i uken i dagpenger, dette er før skatt. Hvor mye skatt beregnes av dette da? (er det tabell, prosent-hvor mye prosent er vanlig?)

Anonymkode: 87b98...0be

Skrevet

De trekker skatt ut fra hvilken tabell du har, sjekk på skatteetaten sin side om du er usikker.

Anonymkode: 11fc9...411

Skrevet

Det finnes en egen del på det digitale skattekortet som brukes av NAV. Sjekk skatteetaten.no

Anonymkode: 178d3...3ff

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trekker skatt ut fra hvilken tabell du har, sjekk på skatteetaten sin side om du er usikker.

Anonymkode: 11fc9...411

Mener du da den tabellen jeg har mens var i jobb?  Men da tjente jeg jo mye mer enn det dagpengene utgjør? Jeg har ikke begynt å få dagpenger enda.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du da den tabellen jeg har mens var i jobb?  Men da tjente jeg jo mye mer enn det dagpengene utgjør? Jeg har ikke begynt å få dagpenger enda.

Du endrer skattekortet ditt på skatteetatens sider. Det er det du skal gjøre nå, siden inntekten din nok blir redusert.

Anonymkode: 2c9ba...76a

Skrevet

Du må endre skattegrunnlaget selv. Du må endre hvor mye du kommer til å tjene i år, ellers så blir du trukket like mye som da du jobbet. 

Anonymkode: ae1a8...8cc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må endre skattegrunnlaget selv. Du må endre hvor mye du kommer til å tjene i år, ellers så blir du trukket like mye som da du jobbet. 

Anonymkode: ae1a8...8cc

Ok, så utifra at jeg vet at hva dagpengegrunnlaget blir på, så skal jeg endre skattekort etter det?

Skrevet

Jeg er helt grønn på dette, jeg har sagt opp jobben og vet det skal være 3 mnds karantene før evt dagpenger. Jeg satser på å få en annen jobb iløpet av de 3 mnd så jeg slipper dagpenger, men prøver bare få en oversikt over hva slags utbetaling det kan bli hvis det skulle bli aktuelt.

Skrevet

Min skatt ble automatisk redusert da jeg gikk over til dagpenger. Endte opp med 6000,- i restskatt i år da de hadde trukket altfor lite skatt av dagpenger. Gå inn og juster skatteprosenten din selv, ikke stol på at du får et fornuftig skattetrekk automatisk.....

Anonymkode: d224b...b10

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min skatt ble automatisk redusert da jeg gikk over til dagpenger. Endte opp med 6000,- i restskatt i år da de hadde trukket altfor lite skatt av dagpenger. Gå inn og juster skatteprosenten din selv, ikke stol på at du får et fornuftig skattetrekk automatisk.....

Anonymkode: d224b...b10

Jeg slutter i jobben i desember, så kan da ikke justere skatteprosenten før jeg evt får dagpenger, det vil si hvis det blir aktuelt i mars? 

Skrevet

Tabellen tar høyde for alle inntekter, så det skal ikke være nødvendig å endre den.

Anonymkode: b161b...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...