Gå til innhold

Oppskrift på kalorifri iskaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift? Uten isbiter da jeg skal ha den med på jobb.

Anonymkode: 6fdaa...bb9

Skrevet

1-2 ss pulverkaffe, litt stevia om ønskelig, og 1-2 ss lunkent vann. Piskes til skum, jeg bruker stavmikser med visp. Bland med tine vaniljemelk, jeg pleier å ha oppi 2-4 isbiter, i en termokopp, holder seg kald til lunsj.

Anonymkode: 06c43...983

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1-2 ss pulverkaffe, litt stevia om ønskelig, og 1-2 ss lunkent vann. Piskes til skum, jeg bruker stavmikser med visp. Bland med tine vaniljemelk, jeg pleier å ha oppi 2-4 isbiter, i en termokopp, holder seg kald til lunsj.

Takk for oppskrift! Men blir den ikke "vannete" når du har isbiter i og de smelter? 

Skrevet

Har forresten nespressomaskin jeg, kan den oppskriften tilpasses kapsel?

Skrevet

Iskaffe uten kalorier må jo rett og slett være kaffe med isbiter. Men du kan jo blande litt kalorifritt søtning i kaffen og feks. kalorifri karamellsaus.

Anonymkode: cb636...59c

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Iskaffe uten kalorier må jo rett og slett være kaffe med isbiter. Men du kan jo blande litt kalorifritt søtning i kaffen og feks. kalorifri karamellsaus.

Om en bruker kalorifri søtning i den er det jo ikke kalorier i den. 

Hvor får man kjøpt kalorifri karamellsaus? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forresten nespressomaskin jeg, kan den oppskriften tilpasses kapsel?

Hallo ❤️ 

Jeg pleier å lage iskaffe med en espresso, isbiter og valgfri melk. Da kan du ta den med minst kalorier. Jeg har brukt mandelmelk som blir veldig godt, men vet ikke hvor mye kcal det er i den. Eller så veit jeg den havremelken fra oatly for baristaer er ganske god som du fint kan skumme litt. 

Anonymkode: 13826...2d1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hallo ❤️ 

Jeg pleier å lage iskaffe med en espresso, isbiter og valgfri melk. Da kan du ta den med minst kalorier. Jeg har brukt mandelmelk som blir veldig godt, men vet ikke hvor mye kcal det er i den. Eller så veit jeg den havremelken fra oatly for baristaer er ganske god som du fint kan skumme litt. 

Anonymkode: 13826...2d1

Hei ❤️

Jeg har prøvd med havremelk men synes ikke det smaker noe godt etter noen timer når jeg skal drikke det til lunsj 😕 har også prøvd med skummet melk, synes den blir veldig vannete, og det hjelper vel ikke med isbiter som smelter i tillegg...

Skrevet

Alpro mandelmelk barista er god og har få kalorier. Men kalorifri blir den jo ikke, det er umulig å få til hvis du skal ha iskaffe med melk. 

Skrevet
På 27.9.2020 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Om en bruker kalorifri søtning i den er det jo ikke kalorier i den. 

Hvor får man kjøpt kalorifri karamellsaus? 

Waldens farm reklamerer med kalorifri karamellsaus. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Skrevet
På 27.9.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Takk for oppskrift! Men blir den ikke "vannete" når du har isbiter i og de smelter? 

Nei, det opplever jeg ikke. Som oftest er ikke isbitene smeltet. Det kommer jo selvsagt an på antall isbiter og str på koppen. Termokoppen jeg bruker tar ca 3-4 dø, og holder godt på kulden. Jeg liker at den er iskald. Piskingen av kaffen gir en bløt (?) Smak, nesten litt kremet. Jeg lager denne hver morgen og tar med.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke god.

Anonymkode: e5611...199

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke god.

Anonymkode: e5611...199

Den er jo helt kalorifri, og smaker deretter. Men smak og behag. 

Selv spiser jeg mer sukkerfri mat, og elsker sirupene fra BodyLab. Men de er ikke kalorifri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...