AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 En venninne fra barndommen vokste opp i et normalt og trygt hjem med foreldre som var lærer og spesialsykepleier. Hun hadde en søster og de var til tider stygge mot andre. Hun ene var til tider en mobber. Den som kom fra "den rike" familien, var meg og misunnelsen var stor, noe som kom ut i form av små kommentarer. Denne venninnen flyttet til byen og studerte noe prestisjefult, men hun alene tjener nok bare en ok lønn. Jeg tror ikke hun brydde seg om studievalget heller, men mer om statusen. Hun er blond og brun hele året. Så giftet hun seg med en rik fyr. Veldig ofte legges det ut bilder av huset, hytten, klærne, og barna. Alt merkes med # drømmelivet # drømmebryllup osv. Det jeg ikke forstår, er hvordan et veldig stort hus med fine møbler er den ene store drømmen i livet. Alle timene i møbelbutikker, i klesbutikker og i hårsalongen er livet for disse. Deretter legges bildene ut. Jeg har forsøkt å leve dette livet til en viss grad fordi pandemien har gitt mye tid til hus og hjem, men jeg føler meg fanget. Tankene vandrer, og jeg tar meg selv i å minnes alt jeg har levd og lengselen etter ny spenning og nye mål. Jeg kjeder meg nok lett og det skal mye mer til en dyre ting for å være glad, dessverre. Skulle egentlig ønske at jeg kunne være fornøyd med ting,for da hadde det vært mye enklere å leve livet. Ingen av mine nåværende venninner bryr seg i stor grad om ting. De fleste er single med unntak av to, og de med penger er low key. Hva gjør folk så polariserte? Mangelen i barndommen? Anonymkode: e4965...4a5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Hva skal til for at du skal være glad da? Anonymkode: 25c81...349
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Jeg forstår ikke spørsmålet. Du har merket deg at det er mye overfladisk på sosiale medier, som går på materielle goder og ting som koster penger, men det du spør om gir ikke mening for meg. Polarisering og barndom? Det er mange som måler personlig vekst i økonomisk fremgang, og det er vel bare det som kommer til uttrykk. Vi andre kan vel bare være glad vi slipper? Anonymkode: 35a1d...15d 2
Fastnøkkel Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Jeg kommer fra et vel møblert hjem på Vinderen. Jeg er ikke opptatt av skryt og status. Jeg har alt jeg trenger og mer til. Jeg orker ikke å omgås mennesker, fordi folk skal bare ha penger og ting. Jeg er ikke et trygdekontor. Det kunne aldri falt meg inn å skryte hemningsløst av ting, hus, ferie. Materielle ting gjør meg ikke lykkelig. Jeg tror venninnen din har er behov for å vise hvor "fint" hun har det, kanskje hun har lav selvfølelse og at det hjelper å skryte av fasaden? 1
Knirke Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Siden du henger deg opp i hva andre gjør og hva de legger ut, så virker som du bærer et snev av misunnelse selv. Just sayin'... Jeg kan ikke si jeg blir spesielt plaget av skrytebilder FB eller Instagram. Synes generelt sett det er mye memer og politiske budskap, og lite personlige innlegg. Kanskje jeg bare har kjedelige venner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå