AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Det bør dere være, sånn for å være klinkende logisk. Dere mener at mennesker ikke skal jakte og at det er fælt for dyr. Men ser TOTALT bort i fra hvordan dyr tar livet av andre dyr og lager egen fantasi verden. Ikke morro å se rev ta livet av rådyr for eksempel. Det er tortur. Vi har nemlig fått oss katt og tror det er vanskelig å skape så mye terror og generel smerte som det dyret klarer. Han plager hønsen daglig og de har egen vakt bare for katten. Har allerede etter 3mnd sett han pine 2 mus som en ekte lyst morder/ værste seriemorder. Så da er spm, er dere for slike husdyr? Anonymkode: 5a397...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Hva synes du om eksperiment utført på katter da? Anonymkode: 7c23d...3a9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Omg så teit du er, ja er selvfølgelig imot alle dyr som ikke er planteetere, spesielt mennesker Anonymkode: 24f24...f2c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Jeg liker alle dyr og spesielt kattedyr. Med din tankegang burde du ikke ha et rovdyr som kjæledyr, kaniner passer nok bedre.
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 (endret) Der lo jeg godt! 😂😂 Gi bort katten til noen som har mer kunnskap og kjærlighet, og skaff deg en plante. Endret 27. september 2020 av Kenelz 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Jeg liker alle dyr og spesielt kattedyr. Med din tankegang burde du ikke ha et rovdyr som kjæledyr, kaniner passer nok bedre. Tankegang? Er fakta men for all del velg å ikke benytt deg av fakta og sett skvettlappene over øynene. Jeg er ikke i mot å ha katt, bare så det er forstått. Jeg fatter ikke hvordan dyrevelferdsfanatikere kan være for slike rovdyr med sin tankegang. Anonymkode: 5a397...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Kenelz skrev: Der lo jeg godt! 😂😂 Gi bort katten til noen som har mer kunnskap og kjærlighet, og skaff deg en plante. Å? Jeg har da for svingende ikke noe i mot katten. Men fakta summara er jo at katten både piner og skader andre dyr. Jeg vil til bunns i hvordan noah og dyrevernere generelt klarer tanken på å ha et slikt dyr. Anonymkode: 5a397...3dc
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tankegang? Er fakta men for all del velg å ikke benytt deg av fakta og sett skvettlappene over øynene. Jeg er ikke i mot å ha katt, bare så det er forstått. Jeg fatter ikke hvordan dyrevelferdsfanatikere kan være for slike rovdyr med sin tankegang. Anonymkode: 5a397...3dc Hvorfor du i all verden har skaffet deg katt må Gudene vite, til neste gang les deg opp før du skaffer deg et dyr. Og gi katten du har til noen som ikke hater den. Takk for meg.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Kanskje en fordel å sette seg inn i hva NOAH og andre dyrevelferdsorganisasjoner står for, før en oppretter tråd. Og gi bort katten til noen som skjønner seg på artens adferd. Anonymkode: a2647...a29 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvorfor du i all verden har skaffet deg katt må Gudene vite, til neste gang les deg opp før du skaffer deg et dyr. Og gi katten du har til noen som ikke hater den. Takk for meg. Hva er det du prater om? Jeg har ikke noe i mot katten. Jeg vil til bunns i hvordan dyrevelferdsfanatikere og noah kan like å ha katt. Det er da ikke noe å lese seg opp til at katten gjør at andre dyr lider. Eller er det også noe som ikke er virkelighet? Anonymkode: 5a397...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje en fordel å sette seg inn i hva NOAH og andre dyrevelferdsorganisasjoner står for, før en oppretter tråd. Og gi bort katten til noen som skjønner seg på artens adferd. Anonymkode: a2647...a29 Du jeg har lest mye om noah og vært på møter med noah den gang jeg var medlem i mdg. Plutselig så rant dørene over av tilhengere og det ble diskutert jaktforbud. Her ble det tatt opp blant annet at det skulle være så mye rovdyr at elgbestanden ble holdt i sjakk og en annen gang stor mangel på etikk ved menneskelig jakt. Hva er det du mener med "skjønner seg på artens adferd"? Anonymkode: 5a397...3dc
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Å? Jeg har da for svingende ikke noe i mot katten. Men fakta summara er jo at katten både piner og skader andre dyr. Jeg vil til bunns i hvordan noah og dyrevernere generelt klarer tanken på å ha et slikt dyr. Anonymkode: 5a397...3dc Ser du ikke forskjell på rovdyr og mennesker? At katter for eksempel (og andre dyr) har instinkt og har ikke den samme forståelsen som mennesker har? Skal du også reagere på hamstere som spiser barnet sitt fordi den enten er stresset, redd, sulten, osv.? Skal du også reagere på hunder som løper etter katter, rever og andre dyr? Spesielt de som blir brukt til jakt. Skal du reagere på måser som sluker i seg en kanin? Flodhester som dreper baby flodhester som ikke er deres? OSV. Uansett: Katter er rovdyr, ikke alle katter har så stor jaktinstinkt. Vokste opp med mange katter og noen av dem kunne ikke ha brydd seg mindre om jakt og andre kom hjem med mus og fugler. Du skal få lov til å se på det som tortur, men det er bare sånn det er i dyreverdenen. Ikke kan katter eller andre dyr dra til slakteriet og kjøpe seg mat. Ikke kan dyr kjøpe seg underholdning. Mennesker der i mot tar en langt lengre bevisst valg, har forståelse for blant annet empati og kan utgjøre forskjeller. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Hvis en er medlem av Noah burde en jo være mot å ha dyr i fangenskap. Å ha dyr for sin egen forlystelses skyld er jo direkte i strid med dyrevern. Anonymkode: 861e5...b2e 2
Kenelz Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis en er medlem av Noah burde en jo være mot å ha dyr i fangenskap. Å ha dyr for sin egen forlystelses skyld er jo direkte i strid med dyrevern. Anonymkode: 861e5...b2e Spørs hva du mener er «fangerskap» Her går kattene inn og ut når de vil. Kattemat og vannskål er alltid tilgjengelig, osv. Tenker du på katter som bor i byer og ikke kan dra ut uten bånd? Hunder som ikke dra ut uten bånd? Hamstere i bur? Fugler i bur? osv. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #15 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, Kenelz skrev: Ser du ikke forskjell på rovdyr og mennesker? At katter for eksempel (og andre dyr) har instinkt og har ikke den samme forståelsen som mennesker har? Skal du også reagere på hamstere som spiser barnet sitt fordi den enten er stresset, redd, sulten, osv.? Skal du også reagere på hunder som løper etter katter, rever og andre dyr? Spesielt de som blir brukt til jakt. Skal du reagere på måser som sluker i seg en kanin? Flodhester som dreper baby flodhester som ikke er deres? OSV. Uansett: Katter er rovdyr, ikke alle katter har så stor jaktinstinkt. Vokste opp med mange katter og noen av dem kunne ikke ha brydd seg mindre om jakt og andre kom hjem med mus og fugler. Du skal få lov til å se på det som tortur, men det er bare sånn det er i dyreverdenen. Ikke kan katter eller andre dyr dra til slakteriet og kjøpe seg mat. Ikke kan dyr kjøpe seg underholdning. Mennesker der i mot tar en langt lengre bevisst valg, har forståelse for blant annet empati og kan utgjøre forskjeller. Joda jeg ser forskjell og vi kan jakte etisk. Kanskje det eneste dyret som jakter etisk er oss mennesker. Jeg får litt hakeslepp når noen mener vi ikke skal jakte fordi det er slemt, men heller la andre råvdyr forplante seg og bli så mangfoldig at dem kan holde beitedyr i sjakk. Da blir dette med den logiske etikk biten borte. Fordi det er lidelse en ønsker å minske, er det ikke>? Samme blir jo katt. "å nei stakkars katt, fikk ikke kos på 3mnd. Men musa som skriker for livet frdi ktten piner den, det er ok fordi det er en katt som utfører dette>? Anonymkode: 5a397...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 46 minutter siden, Kenelz skrev: Spørs hva du mener er «fangerskap» Her går kattene inn og ut når de vil. Kattemat og vannskål er alltid tilgjengelig, osv. Tenker du på katter som bor i byer og ikke kan dra ut uten bånd? Hunder som ikke dra ut uten bånd? Hamstere i bur? Fugler i bur? osv. Dette er jo gode eksempler på dyr i fangenskap. Du bør heller ikke glemme at katter som "kan gå inn og ut" gjør umåtelig skade på biotoper i kulturlandskap, spesielt småfugl og smågnagere som er byttedyr for rovdyr osv. Dette er jo et kjempeproblem flere steder. Anonymkode: 861e5...b2e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 Katter piner ikke av ondskap. Mennesker piner dyr bare fordi de ikke gidder å behandle dem skikkelig. Mennesker avler opp dyr i fangenskap, tar fra dem ungene deres når de er små og dreper ungene, og spiser til slutt mordyra. Hvordan kan du tåle å være menneske, TS? Anonymkode: fb559...f74 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å? Jeg har da for svingende ikke noe i mot katten. Men fakta summara er jo at katten både piner og skader andre dyr. Jeg vil til bunns i hvordan noah og dyrevernere generelt klarer tanken på å ha et slikt dyr. Anonymkode: 5a397...3dc 🙄 Anonymkode: 7045d...730
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 Til syvende og sist er det vel slik at dyrevernere som har husdyr selv "cherry-picker" dyrevernstiltak som passer deres livsstil og behov, og behov for å føle seg bedre enn andre, men er lite villige til å se på konsekvensene av egne valg som å holde dyr i fangenskap, ha katter som gjør stor skade på uteområdene, og raser det ikke burde vært avlet på. Men joda, får sikkert mye bra feedback på kosthold og slikt. Anonymkode: 861e5...b2e 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #20 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Katter piner ikke av ondskap. Mennesker piner dyr bare fordi de ikke gidder å behandle dem skikkelig. Mennesker avler opp dyr i fangenskap, tar fra dem ungene deres når de er små og dreper ungene, og spiser til slutt mordyra. Hvordan kan du tåle å være menneske, TS? Anonymkode: fb559...f74 Fordi jeg kan ta egne valg og kan handle etisk. Men dette her handler ikke om at jeg hater hverken dyr eller katt, for det gjør jeg ikke. Dette handler om hvordan ekstreme dyreforkjempere kan være for at slike rovdyr kan få eksistere som kjæledyr, i deres øyne. Jeg liker både katt og hund. Samtidig har vi også katt for å unngå å få mus inni huset. Men må innrømme at det var svært ekkelt å se at katten torturerte mus. Anonymkode: 5a397...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå