AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Hei, Kvinne (29) som har gått på isotretinoin siden midten av juni. Har trappet opp til 3 kapsler per dag, og kuren skal vare til februar-ish. Dro til hudlege for å få tips, bruker nå la roche effaclar (rens og fuktighetskrem) morgen og kveld, og tar kapslene med mat (fettrik). Få bivirkninger, bare ganske så tørr i ansikt og bruker ufattelig mye leppepomade! Jeg har derimot ikke merket noen effekt enda, og vet jeg må være tålmodig - men man blir litt motløs. Preger selvtillit i svært stor grad, og spesielt nå som jeg nesten er 30 år og har så dårlig hud. Har hovedsakelig slitt med vonde kviser rundt hake, og nå har jeg også fått på begge kinn. Av prevensjon bruker jeg hormonspiral. Kan noen by på en gladhistorie/støttende ord/erfaringer? Anonymkode: 2dfa7...16f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Jeg har gått på det. Husker ikke når jeg startet å se forbedring, men det tok flere mnd. Men etter 6 mnd hadde jeg kjempefin hud uten kviser. Gikk ett år uten å få en eneste kvise. Nå får jeg iblant en kvise før mensen, men det er det eneste. Lykke til:) Anonymkode: da18c...f9e 1
Auroras Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Åå, tusen takk, det var absolutt oppløftende! Har et forferdelig utbrudd nå så det var godt med litt håp! Ts
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Det tar dessverre litt lengre tid for noen. Både jeg og kjæresten min har gått på kur, jeg ble kvitt kvisene veldig fort, men kjæresten min måtte ha to kurer. Nå har han kjempefin hud og selvtilliten er tilbake. Bare hold ut ❤️ Jeg syns La Roche-Posay Cicaplast Balm B5 var veldig deilig da jeg hadde litt sår hud, den har blitt en favoritt etterpå også. Vet dette er klisje, men husk at du er vakker og fantastisk selv om du har kviser! 🥰 Anonymkode: 5ee2c...7c5 1
Auroras Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Takk for boost, dere! Hyggelig gjeng her inne altså, kjente jeg trengte dette i dag. ts
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Jeg gikk på denne for et par år tilbake, og det tok lang tid før jeg ble kvitt kvisene dessverre.. tror det var helt mot slutten av kuren. Men vær tålmodig, for jeg har ikke slitt med kviser siden, så det er verdt det til slutt. Vet hvor dritt det er mens det står på, men man kommer seg gjennom det og da vil det være verdt det. Lykke til <3 Anonymkode: 60627...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Jeg ble kvitt kvisene fra starten, eller byllene er det rette ordet! Har kun hatt 3-4 småkviser ila kuren. Står på kuren fortsatt fortsatt etter 9 mnd bruk, har igjen 2-3 mnd. Jeg tålte 2 tabletter en liten stund, men pga diverse bivirkninger som ble alt for plagsomme måtte jeg i sommer slutte EM perioden, og så begynne forsiktig igjen. Tar ikke kapsel hver dag nå, men håper jeg skal klare å ta en kapsel daglig. Har silkemyk hud da, mykere enn barnehud hehe Anonymkode: abe7f...b90 1
Lisa Rowe Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Jeg gikk på isotretinoin i 5 mnd i 2018. Huden ble skikkelig ille de første 2-3 mnd før den sakte men sikkert ble renere og renere, og den var ren i minst et halvt år etter endt kur. Jeg var uheldig og fikk et lite tilbakefall, så valgte å kjøre på med runde nr 2. Er nå på den 6. mnd, skal gå på det i 7 mnd. Samme som sist ble huden min veldig uren de første 2-3 mnd, før den sakte men sikkert ble bedre, og jeg har ikke hatt en eneste kvise siden da. Krysser fingrene for å slippe enda et tilbakefall - men om det skjer vil jeg ikke nøle med å starte på runde nr 3. Jeg kunne gledelig gått på iso for resten av livet om det betydde at huden min forble fin. Iso reddet selvtilliten min. Kan også nevne at jeg har ei venninne som hadde en alvorlig form for akne, og som måtte gå på en høy dose i 12 mnd. Huden hennes viste ikke tegn til bedring før kuren gikk mot slutten, men dette er vel rundt 3 år siden nå og huden hennes er plettfri nå. I og med at du bare har gått på kuren i rundt 3 mnd ville jeg ikke bekymret meg. Det tar rett og slett bare litt lengre tid for enkelte å se bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 Jeg hadde svære byller rundt haka og kjeven. Følt meg helt forferdelig. Kvisene forsvant etter ca 3-5mnd på kuren. Var ferdig i juli i fjor, og er fortsatt kvisefri!😀 jeg tok 3 tabletter om dagen og sleit en del med vivirkninger, men pressa meg gjennom det. Det gikk med ganske så mye håndkrem, ansiktskrem og leppepomade😅 også husker jeg at håret mitt ble skikkelig fint! Anonymkode: 9d004...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Gått på 2 kurer. Andre gang var pga hormonspiral.. Det kan ta flere mnd før resultat. Anonymkode: 5f5b4...5b0 1
Auroras Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 Setter så utrolig stor pris på at dere deler erfaringer, tusen takk! Jeg skal holde ut og håper på et bra resultat etter litt mer tid. Ønske dere alle en god torsdag! ts 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg så ingen bedring, bare bivirkninger, i 5 mnd. Men plutselig forsvant kvisene og ingen nye poppet opp. Det er nå 1 år siden. Får bare uren hud rundt mensen tiden, og det er ikke i nærheten av å være like ille som før. Hadde gjort det 100 ganger til om nødvendig, er veldig verdt det 😊 Anonymkode: 18aa0...db6 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 4/5mnd inn i kuren ble jeg plutselig kvisefri, og hatt fin hud siden (8 år siden) 😄 Anonymkode: 0c806...95a 2
Oktobr Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 På 27.9.2020 den 22.25, AnonymBruker skrev: Hei, Kvinne (29) som har gått på isotretinoin siden midten av juni. Har trappet opp til 3 kapsler per dag, og kuren skal vare til februar-ish. Dro til hudlege for å få tips, bruker nå la roche effaclar (rens og fuktighetskrem) morgen og kveld, og tar kapslene med mat (fettrik). Få bivirkninger, bare ganske så tørr i ansikt og bruker ufattelig mye leppepomade! Jeg har derimot ikke merket noen effekt enda, og vet jeg må være tålmodig - men man blir litt motløs. Preger selvtillit i svært stor grad, og spesielt nå som jeg nesten er 30 år og har så dårlig hud. Har hovedsakelig slitt med vonde kviser rundt hake, og nå har jeg også fått på begge kinn. Av prevensjon bruker jeg hormonspiral. Kan noen by på en gladhistorie/støttende ord/erfaringer? Anonymkode: 2dfa7...16f Jeg gikk på isotretinoin fra august 2017 til mars 2018. De tre første månedene var preget av enorme utbrudd. Alt måtte bare opp og ut. Etter hvert begynte huden å bli finere og finere. Nå, over to år senere har jeg ikke fått tilbakefall. Får bare en kvise her og der når jeg har mensen, men aldri utbrudd. Har fullstendig sluttet med hudsminke, og får ofte høre at folk ikke tror på meg når jeg sier jeg ikke har på meg foundation. Stå på, det kommer nok til å bli bedre! 1
Auroras Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 TAKK til alle sammen, dere holder motet mitt oppe!! ❤️ ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå