Gå til innhold

Hvilke bilmodeller er kjent for å være solide, gode og ha generelt lite problemer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen biler er spesielt kjent for gode biler. Alle har sine svakheter, men det kommer aldri fram klart nok.

Anonymkode: 649be...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toyota og Honda. Hold deg langt unna amerikanske, franske og italienske biler.

Anonymkode: 3773f...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser av og til toyota landcruisere som er over 20 år, til salgs på finn. de ser ut til å være veldig slitesterke! de koster i innkjøp; vet ikke ang forsikring og diesel. men ser ut som om man kan ha bilen et halvt liv☺️

Anonymkode: 9eea2...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ser av og til toyota landcruisere som er over 20 år, til salgs på finn. de ser ut til å være veldig slitesterke! de koster i innkjøp; vet ikke ang forsikring og diesel. men ser ut som om man kan ha bilen et halvt liv☺️

Ønsker meg en landcruiser 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki'en min er 04 modell, kun slitedeler som måtte byttes, og gjerrig på diesel. Kommer seg fram overalt og på langturer er den gjerrig på diesel.

Pappa har en Toyota Avensis,kjøpt i 2012. Går som en klokke! Kun slitedeler som måtte byttes, og den er også gjerrig på diesel. Fin når du skal på langtur.

Anonymkode: 066e2...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville styrt unna de nyere diesel bilene med adblue, resirkulering av eksos i turboen og annen "avgass" triksing da det stort sett er det man får feil på.

Hybrid fra toyota er både billig og ekstremt driftsikkert om du ikke har behov for tung trekking av henger

Anonymkode: ba2a2...64b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville styrt unna de nyere diesel bilene med adblue, resirkulering av eksos i turboen og annen "avgass" triksing da det stort sett er det man får feil på.

Hybrid fra toyota er både billig og ekstremt driftsikkert om du ikke har behov for tung trekking av henger

enig ang adblue! har en 4 år gammel peugeot; og hjelpe meg hvor mye styr det har vært pga adblue alarm. nå feilsøkte de sist gang, så håper det er i orden. vil ikke anbefale peugeot. nå vet jeg ikke ang feks toyota; men ser ikke ut som om man må skifte deler når bilen er to-tre år gammel🤷‍♀️håper seriøst jeg får råd til en ny toyota en dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig ang adblue! har en 4 år gammel peugeot; og hjelpe meg hvor mye styr det har vært pga adblue alarm. nå feilsøkte de sist gang, så håper det er i orden. vil ikke anbefale peugeot. nå vet jeg ikke ang feks toyota; men ser ikke ut som om man må skifte deler når bilen er to-tre år gammel🤷‍♀️håper seriøst jeg får råd til en ny toyota en dag!!!

Må nokk skuffe deg😃 har selv vært innom verkstedet 4 ganger med min ford ranger på grunn av adblue å den er 2år, å det blir vel neppe bedre jo eldre disse blir😅 

heldigvis en toyota privat. Stygg men fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nokk skuffe deg😃 har selv vært innom verkstedet 4 ganger med min ford ranger på grunn av adblue å den er 2år, å det blir vel neppe bedre jo eldre disse blir😅 

heldigvis en toyota privat. Stygg men fungerer

hehe stygg toyota? hvilken da😂tar gjerne en stygg bil fremfor den pingle peugeoten min😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen som skal kjøpe sin første bil i dag vil velge diesel. 🤦‍♂️ Vet ikke om TS har blitt noe klokere, men gi gjerne en lyd hva det blir til, eller om du ønsker mer konkrete tips. Men da må du nesten fortelle oss hva du trenger først.

Anonymkode: e7eb1...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det ypperste så velger du f.eks. Lexus. Enda bedre service enn hos Toyota. 

Anonymkode: 21d4b...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv toyota eier og fornøyd med det jeg har, derimot er det viktig å sette seg inni hva ditt behov er og hva du ønsker. Eks, kjøper du ikke diesel hvis du bare skal til butikken som er 5min unna. Noen her skrev at toyota har billige deler, stemmer at enkelte modeller som er gamle nå har det ja, men de fleste har høy delepris slik som mange andre produsenter. Derimot er spørsmålet hvor ofte en må bytte deler. 

Jeg ville ikke kjøpt fransk bil uten garanti, heller ikke VW eller Audi, da disse er ofte på verksted og det er ofte de dyreste verkstedene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 0.37, AnonymBruker skrev:

Hpld deg iallfall unna Franske biler som Renault. Går ikke spesielt mye i stykker, men de er et mareritt å fikse når de først gjør det.

Anonymkode: cc46e...d99

Hmmm. Kun positive erfaringer med 2 peugot.  De går og går..min mor har hatt 3 uten store feil. Så den gamle frasen om franske  biler må du dra lenger ut på landet med.

Anonymkode: 82725...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Toyota-bølgen her. Min første bil var en Toyota Corolla fra 1992. Den solgte jeg for 5-6 år siden, men den går faktisk ennå, så vidt jeg vet 🙈

Anonymkode: 9b572...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig hvordan Toyota har skapt en illusjon om at de har mer driftssikre biler enn de andre bilmerkene fra Japan og Sør-Korea.

TS: Kjøp deg en 2015 Kia Cee'd med 135 HK bensinmotor som er gått under 100.000 km. Disse har 7 år/150.000 km garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Perseus skrev:

Helt utrolig hvordan Toyota har skapt en illusjon om at de har mer driftssikre biler enn de andre bilmerkene fra Japan og Sør-Korea.

TS: Kjøp deg en 2015 Kia Cee'd med 135 HK bensinmotor som er gått under 100.000 km. Disse har 7 år/150.000 km garanti.

Tror det rett og slett kommer av at Toyota er det største bilmerket derifra. 

Anonymkode: 9b572...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Perseus said:

Så er det lettere å selge en toyota senere enn en kia også da. Hvis man skal ha 4x4 har jeg sett flere korea biler spinne, men toyota sitt system kom seg frem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være uheldig eller heldig med alle typer biler. Jeg har aldri hatt problemer med min Peugeot 307 1,6 diesel 2007-modell. Det sies at motorene Peugeot med diesel er knallbra men at de med bensin er dritt, men liknende kan man jo si om alle andre biler.

Anonymkode: d1e1b...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...