Bondenisse Skrevet 27. september 2020 #1 Del Skrevet 27. september 2020 Jeg har kjøpt leilighet, som er ca 15 år så ting begynner å bli slitt men jeg lever fint med den slik den er. Likevel vil jeg fikse litt for å få det penere/bedre. Hva vil påvirke verdien mest? Planen er å bo her selv i 3-5 år. Kanskje 10 men håper at innen den tid har livssituasjonen endret seg og leiligheten blitt for liten. 1) Langlo skyvedørsgarderober. Jeg har kjøpt en til å ha i gangen. Per nå er det ingen plass å henge fra seg jakker, sette sko osv der. Bruker en huk som er naturlig og får ett fint område. Har merket noe å si? Vurderer også å bytte ut den som er fra HTH på soverommet med Langlo. (Og da gå fra tre til fire dører). 2) gulv. Det er parkettgulv i eik i hele leiligheten. 3-stavs. Litt slitt på noen områder + en del bruksmerker men kan holde fint i 20 år til med litt pleie. Jeg kunne tenkt meg ett gråere gulv, Og 1-stavs. Men økonomi + at jeg har hund påvirker og det vil isåfall bli laminatgulv. Ett alternativ til å legge nytt golv er å slipe ned det som er der og lakke på nytt. Da kan jeg event prøve med pigmentering for å få det lysere. Erfaringer/råd her? 3) bad. Helt greit nøytralt bad. dusjkabinettet er litt slitt og har ingen overskap. alt1: kjøpe nytt kabinett og bytte ut speilet med speilskap. Pris: ca 10 000 alt2: spare og renovere hele badet. Nye fliser, ny innredning, dusjnisje og badekar. tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Del Skrevet 27. september 2020 Jeg driter i hvilket merke ting er, utseende og funksjonalitet er viktigere. Om du bytter gulv og pusser opp badet er det ikke sikkert nestemann liker det. Speilskap er kjekt å ha, men ikke det som avgjør hva jeg er villig til å by på en leilighet. Når det er høyt opp og langt frem til et salg ville jeg tatt grep som gjør det bedre for MEG. Ikke hva en evt kjøper tenker om fem år. Anonymkode: 4ea48...84d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Del Skrevet 27. september 2020 Må si meg enig i vedkommende over meg her. Er nok ikke hvilke merke skapdørene har, og hvilket gulv du har lagt som gjør at nestemann kjøper leiligheten. Gjør som du liker når du bor der. Neste kan se et helt annet potensial og liker en helt annen stil. Anonymkode: 5b01e...3d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Del Skrevet 27. september 2020 Merke er ikke relevant, men utseende/estetikken er ganske viktig og hvor praktisk det er er helt avgjørende. Kjøpte nylig et oppusset rekkehus og måtte likevel pusse opp masse for å få det til «vår stil». Har barn så ønsket ikke parkett. Hadde dette i forrige bolig og den var full av hakk etter noen år med barn der. Denne gangen ble det tilfeldigvis en type berry alloq som er veldig slitesterkt som var i boligen vi endte med å kjøpe. Mange hater laminat, og syns parkett er mye finere, men det viktigste for oss er at det fungerer for oss. Når det gjelder bad ville jeg tatt alt 1 med evt flis på flis eller mikrosement. Anonymkode: 16cbc...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Del Skrevet 27. september 2020 Bytt gulv og legg microsement på badet og bytt ut innredningen. Mal veggene i en tidsriktig farge. Anonymkode: 52ea9...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Del Skrevet 27. september 2020 Ikke bytt gulv!!!! Slip det, olje det for å få lys farge. Ekte tregulv gjør en leilighet så utrolig mye flottere og mer eksklusiv en et hardt trist laminatgulv. Tre er sjel. Les eiendomsannonser, du vil se at gulv i heltre eller eik trekkes fram som en god kvalitet. Ville også lagt til maling på listen din. Utrolig lett å male selv, og ser veldig flott og nytt ut. Spesielt om du gidder og ta lister og karmer. Anonymkode: af307...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konungr Skrevet 27. september 2020 #7 Del Skrevet 27. september 2020 Sett inn ekstra soverom hvis det er mulig. Billig, lett og øker verdien. Litt ved salg men spesielt ved utleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. september 2020 #8 Del Skrevet 28. september 2020 På 27.9.2020 den 11.33, Bondenisse skrev: Jeg har kjøpt leilighet, som er ca 15 år så ting begynner å bli slitt men jeg lever fint med den slik den er. Likevel vil jeg fikse litt for å få det penere/bedre. Hva vil påvirke verdien mest? Planen er å bo her selv i 3-5 år. Kanskje 10 men håper at innen den tid har livssituasjonen endret seg og leiligheten blitt for liten. 1) Langlo skyvedørsgarderober. Jeg har kjøpt en til å ha i gangen. Per nå er det ingen plass å henge fra seg jakker, sette sko osv der. Bruker en huk som er naturlig og får ett fint område. Har merket noe å si? Vurderer også å bytte ut den som er fra HTH på soverommet med Langlo. (Og da gå fra tre til fire dører). 2) gulv. Det er parkettgulv i eik i hele leiligheten. 3-stavs. Litt slitt på noen områder + en del bruksmerker men kan holde fint i 20 år til med litt pleie. Jeg kunne tenkt meg ett gråere gulv, Og 1-stavs. Men økonomi + at jeg har hund påvirker og det vil isåfall bli laminatgulv. Ett alternativ til å legge nytt golv er å slipe ned det som er der og lakke på nytt. Da kan jeg event prøve med pigmentering for å få det lysere. Erfaringer/råd her? 3) bad. Helt greit nøytralt bad. dusjkabinettet er litt slitt og har ingen overskap. alt1: kjøpe nytt kabinett og bytte ut speilet med speilskap. Pris: ca 10 000 alt2: spare og renovere hele badet. Nye fliser, ny innredning, dusjnisje og badekar. tips? Først og fremst maling. Det gjør virkelig mye. 1 - smak og behag, det viktigste er det praktiske 2 - jeg ville slipt og lakkert hvis du ikke vil bytte til laminat 3 - Alternativ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå