Gå til innhold

Flere som har det slik at fettet hovedsakelig sitter på hofter og mage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der blir det mest og er seigest å trene/slanke bort. Gjelder faktisk litt på ryggen også. Øvre del av magen ser slank ut, samme gjelder skuldre, armer og ben. Men helt håpløst å se bra ut i klær. Har små pupper, så de harmonerer ikke med brede skuldre og brede hofter. Om jeg slanker meg så forsvinner de først. 

Noen som kjenner seg igjen? Hvilken vekt eller bmi må du ligge på for å være fornøyd? Jeg trives ikke når det blir for mye i det «beltet» nederst rundt livet.

Anonymkode: 4a6bd...21e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme fasong som meg. Min erfaring er at jeg bør ligge midt-på-treet bmi messig, altså veie litt mer enn det jeg naturlig ville gjort. Blir jeg for tynn ser hofter og bak enorme ut, og puppene er borte. 

Jeg må prioritere en løpetur også på ferie, det er enste som holder magen flat. Og står magen rett ut er alle antrekk håpløse med denne kroppsformen. 

Med tanke på klær fungerer følgende for meg; 

- underdeler må alltid være stramme, i form av kroppsnære kjoler, leggings, og lignende. Slengbukser er det verste, Med rette bein ser jeg enorm ut. 

- høyt liv, på bukser og kjoler, at ikke antrekket stopper der jeg er på det breieste. 

- a-linje formede kjoler med ettersittende overdel er også pent, og ofte det jeg tyr til om sommeren. 

- bruker så godt som alltid mørke farger på underkropp. 

- Overdelen må være ettersittende, eller gå inn i livet. 

- en del antrekk er penest om jeg har et sjal eller skjerf på meg, da det blir litt mer tyngde oppe. 

- og jeg må for all del styre unna trenden med posete og formløse klær. 

Anonymkode: 739fa...53f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer der du beskriver. Har nesten 0 fett rundt der bh sitter og ned til navlen, men under og til over hoftene. Ellers er jeg "fin" og har passe pupper. Har bmi på litt over 23, så vet ikke når jeg blir kvitt dette. Hvilken bmi har du?

Anonymkode: 4fc5e...d05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Der blir det mest og er seigest å trene/slanke bort. Gjelder faktisk litt på ryggen også. Øvre del av magen ser slank ut, samme gjelder skuldre, armer og ben. Men helt håpløst å se bra ut i klær. Har små pupper, så de harmonerer ikke med brede skuldre og brede hofter. Om jeg slanker meg så forsvinner de først. 

Noen som kjenner seg igjen? Hvilken vekt eller bmi må du ligge på for å være fornøyd? Jeg trives ikke når det blir for mye i det «beltet» nederst rundt livet.

Jeg også! Nå har jeg bmi på 23, jeg ser ok ut dersom jeg har på kjoler som sitter løst over magen og rekker til knærne (leggene mine er slanke). Puppene mine ser ok ut med denne bmi'en, for nå har jeg faktisk pupper. Men, jeg foretrekker en bmi på 19, da har jeg ikke pupper (nesten), men helt flat mage og definerte muskler. Dette hersens fettet på ryggen liker jeg ikke, og ikke på magen. Men jeg er ikke så veldig misfornøyd, altså, jeg er jo normalvektig og velger selv å leve det gode liv. Ser ok ut med løse overdeler, og man er jo ikke nødt til å være perfekt.

Anonymkode: 987ef...cd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig å høre andre i samme situasjon:))

Nå etter to barn har jeg bmi på 22, men ønsker også ned til 19. For da forsvinner forhåpentligvis mer fett rundt mage/rygg/lovehandels. 

Jeg har vel ca like brede skuldre som hofter nesten. Har dere også det? Og smale lår og tynne lange legger.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venninner som har ca samme kroppsfasong som deg. Jeg synes de er flotte, jeg, men du er i hvert fall ikke alene :) 

Selv har jeg en slank kropp, BMI på 20, men fettet går rett til magen. Hadde et par år i tjueårene med nesten helt flat mage, og vil tilbake dit nå. Har gått ned to kilo på en måned, og tenker at etter to kilo til er jeg der jeg vil være. Savner å gå med forskjellige topper og kjoler uten å holde magen inne... Og ikke minst å gå på stranda på ferie uten å tenke på magen hele tiden. 

Anonymkode: ef5d3...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Savner å gå med forskjellige topper og kjoler uten å holde magen inne... Og ikke minst å gå på stranda på ferie uten å tenke på magen hele tiden. 

Akkurat der sa du det! Det har vært mitt dilemma i mange mange år. Forferdelig følelse. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat der sa du det! Det har vært mitt dilemma i mange mange år. Forferdelig følelse. 

ts

Ja, det er ikke noe godt! Den følelsen av å være i basseng, for eksempel, og grue seg til å gå opp stigen :S 

Gleder meg til å dra på ferie/på stranda til neste år og kunne være til stede i øyeblikket og fokusere på andre ting enn magen. Det har vært krevende å omstille hodet mtp mat og kalorier, men nå ser det ut til at jeg har funnet en plan som funker for meg, og som ikke er så streng at jeg ikke kan holde meg til den. 

Når jeg går ned, mister jeg også fett der jeg kanskje kunne tenkt meg å beholde det, men jeg synes virkelig det er verdt det. Å bli mer fornøyd med magen er mitt fokus :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolusjonen fant ut at det var ikke praktisk å lagre alt fettet på hodet. Det hadde ført til ubalanse og problem med å kjøpe seg luer.

Anonymkode: 39414...4e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg går ned, mister jeg også fett der jeg kanskje kunne tenkt meg å beholde det, men jeg synes virkelig det er verdt det. Å bli mer fornøyd med magen er mitt fokus :)

Det kunne vært meg som skreve begge dine innlegg, hele innholdet. Det er så utrolig mye tankegang rundt den magen og hvordan den tar all oppmerksomhet. 

Men ja, det går bort mer andre plasser også selvfølgelig. Men håper at når magen er slik jeg ønsker, så er jeg også godt fornøyd med resten av kroppen. Tiden vil vise;) Følger du noen av trådene her inne på å gå ned noen kg?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleklart! magen min øverst er stram, har til og med synlige muskler der, så kommer den nedre del av magen.. not so much :glare: 

Anonymkode: 4153b...b42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Soleklart! magen min øverst er stram, har til og med synlige muskler der, så kommer den nedre del av magen.. not so much :glare: 

Kjenner meg igjen der ja. Er det tilhørende kjærlighetshåndtak også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen der ja. Er det tilhørende kjærlighetshåndtak også?

Jepp!! Bredeee hofter 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alt fettet på undermagen, og det går ikke vekk verken med slanking eller trening. 

Jeg har gått ned 30kg i vekt og tror at det kan være løshud, så vurderer en bukplastikk da det hemmer selvtilliten min noe ekstremt..

Anonymkode: f0be0...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter på magen min, og holder på å gå ned i vekt. Magen minker sakte men sikkert. 

Anonymkode: 22728...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært meg som skreve begge dine innlegg, hele innholdet. Det er så utrolig mye tankegang rundt den magen og hvordan den tar all oppmerksomhet. 

Men ja, det går bort mer andre plasser også selvfølgelig. Men håper at når magen er slik jeg ønsker, så er jeg også godt fornøyd med resten av kroppen. Tiden vil vise;) Følger du noen av trådene her inne på å gå ned noen kg?

ts

Ja, vi er vel dessverre flere som har det sånn! Jeg har større problemer altså, men dette med magen kan jeg jo faktisk gjøre noe med! :) Så da velger jeg å fokusere på det. Ja, jeg synes det er motiverende å følge med på andre som legger om livsstilen, og pleier å holde meg litt oppdatert. 
Angående at vi mister fett andre steder enn på magen så tenker jeg at det viktigste er magen. Så får rumpa bli litt flat da, men den kan jo trenes litt. Jeg mister selvfølgelig fettet på magen heeelt til slutt. For noen uker siden merket jeg at puppene hadde blitt mindre, og nå kjenner jeg det på overarmene, men magen er den samme.. Må bare fortsette! Er du på en spesiell diett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mister selvfølgelig fettet på magen heeelt til slutt. For noen uker siden merket jeg at puppene hadde blitt mindre, og nå kjenner jeg det på overarmene, men magen er den samme.. Må bare fortsette! Er du på en spesiell diett? 

Ja, slik er det desverre. Føler med deg.

Jeg spiser lavkarbo og teller kalorier. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg legger alltid på meg på nedre del av magen og hoftene/lårene. Jeg er heldig fordi jeg er fornøyd med formen/beinbygningen min (typ "hourglass-shape"), og den er jo lik uansett hvor lite eller mye fett jeg bærer på, men samtidig så føler jeg at magefettet blir ekstra synlig på grunn av den smale midjen (smal i forhold til resten av kroppen, altså). Jeg har også veldig stram hud, så fettet sitter godt fast og jeg ser nesten gravid ut. 

Akkurat nå ligger jeg på BMI 28.3, mye mer enn jeg er komfortabel med. Holder aktivt på å gå ned i vekt, og tenker å stoppe når jeg har nådd BMI 20.2. Har vært undervektig, normalvektig og overvektig, så jeg vet godt hva jeg trives og ikke trives med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der fettet havner når man ikke trener styrke. Trener man styrke, selv om man spiser for mye, så vil fettet legge seg mer jevnt på kroppen og man vil ha bedre figur, selv om man er lubben eller overvektig. Selv om man er slank, så vil rumpa henge mer og man vil ha en dårligere formet kropp enn om man trente styrke. 

Anonymkode: 5cf85...2d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...