AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Hva er greien med å knipe på alle brødene på butikken? Alle brødene er dagsferske og hvis man har handlet brød før så vet man jo noenlunde hvilke man liker. Var på butikken i går og foran brødhylla sto det en gammel dame med solbriller, munnbind og engangshansker og tok på alle brødene. Hun var svært ubesluttsom og ombestemte seg flere ganger. For alt vi vet er denne kvinnen i karantene og det er derfor hun går med munnbind, men mest sannsynlig er hun bare livredd for korona, men hvorfor tenker hun da kun på seg selv? Dette er faktisk det mest uappetittlige jeg har sett på butikken under pandemien, hva hendte med å kun ta på varer man skal kjøpe? Fikk øyekontakt med en annen kunde som tydelig tenkte det samme som meg. Så jeg lurer på, hva er greia med å knipe på alle brødene? Kan ikke huske å ha gjort det en eneste gang i mitt liv. Ekkelt! Anonymkode: cb1b8...aff 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 På høy tid at brød kommer i lukkede poser Anonymkode: bf96a...48f 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Dette er grunnen til at jeg baker selv, eller spiser knekkebrød, eller kjøper fra bakeri. Butikkbrød er noe av det ekleste som finnes. Pandemi elller ikke. Anonymkode: 7687f...add 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at jeg baker selv, eller spiser knekkebrød, eller kjøper fra bakeri. Butikkbrød er noe av det ekleste som finnes. Pandemi elller ikke. Anonymkode: 7687f...add Pga at folk plukker eller pga smaken? Anonymkode: cb1b8...aff
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga at folk plukker eller pga smaken? Anonymkode: cb1b8...aff I begynnelsen - plukking. Når man blir vant med egen bakst eller bakeri - også smaken. Anonymkode: 7687f...add 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I begynnelsen - plukking. Når man blir vant med egen bakst eller bakeri - også smaken. Anonymkode: 7687f...add Enig i at hjemmebakt og fra bakeri er best. Men dette med plukking, er det faktisk en vanlig greie å gjøre. Har hørt om "fenomenet", men kan aldri huske å ha sett noen gjøre det før i går. Anonymkode: cb1b8...aff 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Jeg plukker på brødene. Kjenner om det kjennes hard / tørt ut. Jeg vil vite hva jeg betaler for Anonymkode: 4d1bd...65c 3
Peanut Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Det jeg har sett av brød nå er som regel allerede I papirpose eller plastpose. Før så kunne det hende at jeg tok en sånn ekstra pose for å eventuelt kjenne på ett brød. Det er nemlig ikke særlig gøy å komme hjem med et brød som er steinhardt >_< 1
applestories Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig i at hjemmebakt og fra bakeri er best. Men dette med plukking, er det faktisk en vanlig greie å gjøre. Har hørt om "fenomenet", men kan aldri huske å ha sett noen gjøre det før i går. Anonymkode: cb1b8...aff Dette er altså noe du har opplevd en gang i ditt liv? Tok hun brødene ut av posen? 2
AnonymBrukern Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Hun du nevner hadde jo på hansker.. hva er problemet da?
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 (endret) Dette har jeg sett mye av og jeg tror de ser etter den perfekte brunhetsgraden i stekeprosessen og trenger lang tid på å bestemme seg ser det ut til. En absolutt uting i disse dager og....i det store og hele resten av året også. Det samme skjer med en del frukt og grømt som folk må "kna" for å se om de er myke eller faste nok. De som til sist kjøper får godt gnudde varer. Det vil vi ikke ha. Endret 27. september 2020 av Hoppetaujenta 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Ja, jeg så en voksen mann stå og gjøre det samme i gående rundstykker. Han hadde ikke hansker, heller. Sykt ekkelt. Anonymkode: b1ca0...e84
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 * i går med rundstykker, ikke gående rundstykker. Anonymkode: b1ca0...e84
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Har aldri sett at folk kniper på alle brødene, så viste ikke at det var noe utbredt problem. Anonymkode: 09eab...ea5 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 Hvorfor er det ekkelt om man tar utenpå posen? Hvis vi nå ser bort fra corona-perioden. Anonymkode: a22e9...55d
Konungr Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 Med mindre du selv også brukte munnbind ser jeg ikke hvorfor du skal ha grunn til å klage så mye. Du pustet vel på brødene.
Gjest Villfisker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 Noe så grisete. Hadde jeg aldri gjort. Korona eller ei.
Gjest Villfisker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 På 27.9.2020 den 14.50, Hoppetaujenta skrev: Dette har jeg sett mye av og jeg tror de ser etter den perfekte brunhetsgraden i stekeprosessen og trenger lang tid på å bestemme seg ser det ut til. En absolutt uting i disse dager og....i det store og hele resten av året også. Det samme skjer med en del frukt og grømt som folk må "kna" for å se om de er myke eller faste nok. De som til sist kjøper får godt gnudde varer. Det vil vi ikke ha. Kan se ut som jeg knar på frukt/grønt, men gjør det ikke. Men jeg snur på dem for å se om de er skadet/mugne. Klemmer ikke, enig i at det er en uting.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 Så lenge man tar utenpå posen så er det vel ikke noe problem? Skjønner at med corona så skal man ta på minst mulig varer man ikke skal ha men tenker nå sånn til vanlig. Jeg har iallfall pleid å kjenne på brødet utenpå posen og tittet nedi posen bare for å se om det ser ok ut. Har aldri vært nær selve brødet da. Vet ikke helt hva å "knipe på" brødet betyr. Anonymkode: 84cf4...57d 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, Villfisker said: Kan se ut som jeg knar på frukt/grønt, men gjør det ikke. Men jeg snur på dem for å se om de er skadet/mugne. Klemmer ikke, enig i at det er en uting. Samme gjør jeg, gidder ikke betale for dårlig frukt og grønt. Jeg vasker alt før det spises uannsett og det antar jeg andre gjør også. Jeg klemmer aldri for jeg vil ikke ødlegge noen varer. Anonymkode: 84cf4...57d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå